boos op staleigenaresse terecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frisjasje

Re: boos op staleigenaresse terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:18

Ik kan hier dus wel heel boos om worden.
Het zijn mijn paarden en IK bepaal wat, hoe en wanneer het gebeurd. Daarbij wil ik er ook zelf bij zijn.
Als ik tegen de stalhoudster zeg dat mijn paarden geent moeten worden. En zei laat ze enten zonder dat ik het weet/toestemming voor gegegeven heb. Dan ben ik daar echt niet blij mee.

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:58

ik zou er ook erg boos om worden het is jouw paard en daar hoort zij gewoon van af te blijven, ik vind wel dat je gelijk hebt maar je kan er nu niets meer aan veranderen. Mischien goed gesprek met staleigenaar?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:05

IK denk dat je maar van stal moet veranderen als je zo weinig vertrouwen hebt in de eigenares van de stal!
Moet ze dan ook maar niets doen als je paard b.v koliek krijgt en wachten tot ze jou gesproken heeft?
Natuurlijk is het jou paard, maar je staat in pension en dan raakt de verzorger het paard ook de hele dag aan voor verschillende dingen.
Ik vind dat je een beetje overdrijft!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:42

Dani_ schreef:
Zo, ik zou ook kwaad worden hoor. Mij gaat dat gewoon echt om het principe. Mijn staleigenaresse heeft één keer anderen mijn paard uit het land laten halen zonder dat ik daar bij was. Ik heb haar zó raar aangekeken toen ze me dat vertelde dat ze het voortaan wel uit haar hoofd laat :D.

De staleigenaresse zal zelf ook wel gedacht hebben,wat een zeikerd!
Wat een overdreven reactie zeg!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:45

frisjasje schreef:
Ik kan hier dus wel heel boos om worden.
Het zijn mijn paarden en IK bepaal wat, hoe en wanneer het gebeurd. Daarbij wil ik er ook zelf bij zijn.
Als ik tegen de stalhoudster zeg dat mijn paarden geent moeten worden. En zei laat ze enten zonder dat ik het weet/toestemming voor gegegeven heb. Dan ben ik daar echt niet blij mee.

Ja hoor meid JIJ mag bepalen, ook dat je weggaat bij die stal.
Wat een vertrouwen zeg!

Ik vind wel meer reactie's echt ver overdreven!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:47

Roka schreef:
Dani_ schreef:
Zo, ik zou ook kwaad worden hoor. Mij gaat dat gewoon echt om het principe. Mijn staleigenaresse heeft één keer anderen mijn paard uit het land laten halen zonder dat ik daar bij was. Ik heb haar zó raar aangekeken toen ze me dat vertelde dat ze het voortaan wel uit haar hoofd laat :D.

Tja, ik wil het eerlijk gezegd bij mijn eigen weidepaard ook niet hebben. En het gebeurt ook niet. Mogen anderen best zeikerig vinden, maar niemand van jullie kent de situatie bij ons en verder vind ik het persoonlijk onbelangrijk wat anderen hierover vinden, dus..... ;)
Ik zou ook werkelijk niet weten, waarom iemand mijn paard uit het land moet halen. Dat doe ik zelf en anders vraag ik het aan iemand, maar dan weet ik wel wie het doet en waarom. ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:43

Roka schreef:
Dani_ schreef:

Hahaha, oh, nou, dat mag zij denken hoor. Maakt mij echt niets uit.......... :D Als het maar heeft geholpen en het nu duidelijk is dat mijn paard gewoon blijft staan waar ze staat als ik er niet ben (en dat is het nu).

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:28

Hmm ja het heeft 2 kanten.
Enerzijds denk ik, de staleigenaresse wist dat jouw paard mee moest met de enting, dus ze zal het waarschijnlijk met alle goeie bedoelingen gedaan hebben..

Anderzijds vind ik weer, dat als ze wist dat de VA bijvoorbeeld de volgende dag zou komen, dat ze je even in had moeten lichten. Stel jij zou niet kunnen, i.v.m. je werk oid. dan had ze het altijd nog voor je kunnen doen, maar dan met jouw toestemming.

Ik snap dus beide kanten wel, en als ik me even in de situatie plaats, en dan naar bovenstaande 2 kanten van het verhaal zou bekijken, nee dan zou ik niet boos zijn. Echter zou ik wel naar de eigenaresse toegaan, en duidelijk maken dat ik voortaan zélf bij de enting wil zijn, dus als ze weet op welke dag het gaat gebeuren een telefoontje zeer gewenst is. En daarbij zou ik ook even zeggen, dat als ik niet zou kunnen, ik zelf bepaal wie dan wel bij mijn paard zijn enting zal zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:31

Kan het van twee kanten zien :) denk dat de eigenaresse behulpzaam wilde zijn :)

Máár ivm wedstrijden en het entingstermijn wat daarvoor soms gesteld wordt heb ik het graag zelf in handen :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:30

jij hebt aangegeven dat je je paard geent wilt hebben. Ik neem aan dat de stalhouder je vertelt had dat ze het binnenkort liet doen?
Het is natuurlijk wel zo netjes dat ze dan haar pensiongasten even waarschuwt wanneer en hoe laat ongeveer de dierenarts ongeveer komt, maar soms is dat lastig. Een dierenarts weet pas ergens op de ochtend van die dag de route van zijn rondes en als er spoedgevallen zijn dan gaan die voor of loopt alles ineens anders.

Als mijn paard geent zou worden zonder dat ik dat zou willen (bijvoorbeeld omdat ik op ander moment ent, of de anderen worden 2x per jaar geent en die van mij 1x) zou ik dat wel kwalijk vinden.

LizzieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:45

ik zou teleurgesteld zijn,
en er ook zeker wat van zeggen,
maar niet boos zijn en er een probleem van maken.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:51

Ja ik zou dit niet fijn vinden, maar wij regelen dit allemaal apart het enten.
Over de rest zijn wel afspraken gemaakt.

Ik zou hier dus wel boos om worden, maar dat komt omdat ik zelf overal bij wil zijn en het tenslotte mijn paard is. Dat ik een stal huur bij iemand wil niet zeggen dat zij gelijk acties uit hoeven te voeren. Stel je voor dat je zelf ook hebt gebeld naar een DA en later te horen krijgt dat je paard al is gedaan. Dan heb je 2 rekeningen en sta je voor paal.

Edit: ik lees er even over heen dat je zelf aangaf dat je het zo wilde dus trek me verhaal terug.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:49

Dani_ schreef:

ahaha, oh, nou, dat mag zij denken hoor. Maakt mij echt niets uit.......... :D Als het maar heeft geholpen en het nu duidelijk is dat mijn paard gewoon blijft staan waar ze staat als ik er niet ben (en dat is het nu).[/quote]

Ja tuurlijk laat ze het uit haar hoofd!
Als staleigenaar zou ik namelijk voor dit soort klanten helemaal niets meer doen!
Zoek het lekker zelf uit de volgende keer.
Het is naar mijn idee de mentaliteit van dit moment (gelukkig niet van iedereen :D )

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:51

Ik vind het juist erg attent van de stalhouder. Ze wist dat je paard geent moest worden dus blijkbaar hebben jullie het er al over gehad en ze heeft aan je gedacht. Tof toch? Scheelt weer een consult!
Ik zou er blij mee zijn. En erbij zijn? Ach, die enting zit er in 2 tellen in.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:33

Ik weet het ook graag als er dingen met mijn paard gebeuren, al is het 'maar' enten. Wie weet heb ik de volgende dag gepland om weet ik veel wat met mijn paard te gaan doen, dan kan zo'n enting dus heel slecht getimed zijn.
Bij ons op stal wordt een papier opgehangen met datum van enten, daar kun je voor inschrijven. Doe je dat niet dan moet je zelf voor de enting zorgen. Ondanks dat het geregeld wordt zorg ik er voor dat ik er meestal bij ben.
Bovendien weet ik graag wat er met mijn paard gebeurt, ook als ik er niet bij ben.
Wat dat betreft heb ik wel een rotsvast vertrouwen in de stalhouder, hij mag aan mijn paard komen als ik er niet ben. Stalgenoten hebben verder niks te zoeken aan mijn paard, als het nodig is informeren ze de stalhouder maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:39

Ik zou het absoluut niet kunnen waarderen als iemand even voor mij bepaald dat mijn paard een enting krijgt , zonder dat ik dat weet.

Maar als het al afgesproken was dat jouw paard mee zou gaan in die entings-ronde , dan is het alweer wat anders.

Dan nog had ze wel even kunnen zeggen wanneer het zou gaan gebeuren , dat is gewoon slordig om dat niet te doen , is immers maar een kleine moeite :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:49

ik sta er verbaasd van dat hier zo een enorme discussie uit voort vloeit :?

ik bedoel, we hebben het hier over een enting nota bene!!!!
het is toch niet zo dat je paard ineens speciaal beslag had of geschoren in de wei stond?
Wat maakt het uit wie je paard in of uit de wei zet!!
wees gewoon lekker blij met een beetje goed bedoelde hulp?!! :D

Jouw reactie is ook lekker leuk voor diegene die jouw paard voor je binnen heeft gezet toen jij er niet was. :n

Mijn stalhoudster heeft mijn paard ook in laten enten, zet haar in de wei en haalt haar er weer uit aan het eind van de dag.
Ontwormen regelt ze ook en dat hoor ik dan later.
maarja, ik vertrouw haar dus als zij aan iemand anders vraagt min paard binnen te zetten heb ik daar geen moeite mee maar ben blij dat ik niet zelf die rit hoef te maken. ;)

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:59

Ik heb hier eigen paarden en paarden in pension.
Alles word hier gelijktijdig geent, dan weet ik zeker dat het is gebeurt.
Ik vraag de eigenaren hun paardenpaspoort en maak de afspraak, de tijd geef ik door.
Willen mensen erbij zijn dan vragen ze maar vrij van werk of school, dat moeten ze zelf weten, maar ik verander er geen tijd voor.
Maar nog nooit problemen mee gehad.
Mensen weten dat ik begaan ben ook met andermans paarden en ook dat de dierenarts een rustig en kundig persoon is.
En niemand vraagt er dus vrij voor.

Ook zet ik paarden buiten en weer binnen.
En dat doe ik wanneer ik dat zelf besluit.
Ga daarop niet wachten op andere.
Ook nog nooit problemen mee gehad.

Mensen die daar wel problemen mee hebben zoeken maar snel een andere plek.
Ik ben begaan met elk dier, maar uiteindelijk is het het wel mijn stal. En doe ik toch de dingen op mijn manier.
Naar mijn idee op een manier dat ik denk het goed is door de ervaring van die ik door de jaren heen heb vergaard.
Niemand is verplicht om hier te staan, maar heb ondertussen wel al mensen die hier graag zouden willen staan als ik meer stallen zou hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:04

Niet echt on-topic , maar wat betreft andermans paard uit de wei halen : Als iemand anders jouw paard uit de wei haalt , dan kan dat natuurlijk op heel veel verschillende manieren zijn hè :P

Het kan zijn dat de paarden om een bepaalde tijd naar binnen gaan , en jouw paard alleen achter dreigt te blijven omdat jij later bent dan anders.....dan is het wel fijn als iemand anders hem meeneemt natuurlijk :) Mits het wel iemand is die "veilig" is met je paard , niet iemand die hem absoluut niet houdt als hij even schrikt ofzo :P

Maar ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad , een paar jaar geleden toen het ook zo'n hete periode was , dat ik net als elke ochtend in die periode mijn paardje op de wei had gezet met een lekker schoongeschrobte bak vol met vers koel water , op een plek met genoeg gras en schaduw zodat ik wist dat ze de hele dag er goed bij stond.

En toen kwam ik eind van de middag weer op stal en bleek uren eerder iemand anders (die nieuw op stal kwam met haar paard die dag , wist ik niets van) MIJN pony uit de wei gehaald te hebben , ergens anders neergezet te hebben , waar amper gras stond , GEEN schaduw en water was , zodat haar beest lekker op mijn plekje kon staan.

Dat soort streken daar ben ik dus echt niet van gediend , ze had die van haar op allerlei andere prima plekken neer kunnen zetten , met een eigen bak water erbij (tonnen genoeg) , maar in plaats daarvan ging ze slepen met die van mij en heeft die van mij de halve dag zonder water in de zon staan te verpieteren -:(-

Blijkbaar was ze ook helemaal uit de wei geweest en heeft nog een tijdje aan het hek gebonden gestaan ook , wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren ! Zelf waren ze een slome sul gewend , voor hetzelfde geldt was die van mij in paniek geraakt en de weg op gevlogen ofzo :(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:14

bij ons regelt stalhoudster alles!!!
Paarden gaan in die wei die zij aangewezen heeft.
Iedere dag op de zelfde tijden naar buiten en naar binnen.
Niemand zit aan andersmans paard zonder dat staleigenaresse dat weet.
Als iemand wil helpen de paarden binnen of buiten te zetten is dat prima, maar dat was het dan ook.
Zij verteld wie er aan de beurt is en in welke wei die moet!!
Als iemand die helpt een paard niet aan kan dan mag diegene dat paard ook niet halen!!

deze stalling is in april opgezet en al bijna vol!! er is nog plaats voor 3.
Ik verwacht dat straks als alles vol is, ook alle paarden tegelijk geent zouden gaan worden.
Dat betekent voor mij een extra enting maar wel een hoop geregel minder.
Tandarts, hoefsmid mag je zelf regelen maar je kan het ook aan haar over laten :D
Alle regels zijn duidelijk, hier dus geen misverstanden!!!!
Ben je het er niet mee eens dan is er vast ergens anders een betere plek voor je :D

voor geen goud ga ik op zoek naar een andere plek.
ze is zeer begaan met de paarden en helpt iedereen maar regels zijn regels.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:29

Natuurlijk regelt zij de entingen!! En het ontwormen!! Uit ervaring weet ik, dat eigenaren het zelf vaak vergeten. Zij hoort ook de paspoorten in haar bezit te hebben. Is verplicht. Zij krijgt anders een boete, als ze ze niet heeft!! Daar staan alle entingen in, zodat zij het dus echt regelen moet.
Als je volledige zeggenschap over je paard wilt hebben, dan stal je hem thuis bij je zelf. En dan nog, zijn er o zo veel regels, waar je je aan dient te houden.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:33

Ze had je beter even kunnen bellen! Zij hoort niet aan jou paard te zitten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:33

Ik zou hier ook niet blij om worden. Ik wil weten wanneer er een dierenarts bij mijn paard ook al gaat het om "maar" een prikje. Het is MIJN paard en ik eis dat ik kan beslissen wat daar wanneer mee gebeurt, en niemand heeft dat recht in eigen handen te nemen. Een simpel "de dierenarts komt volgende week dinsdag, moeten we die van jou ook mee laten enten" is toch een kleine moeite als je 250 euro per maand neer telt? Hang desnoods een briefje op dat als je niet wil dat ie ent, je het even moet laten weten. Ik zou er ook weer niet boos om worden, maar zou zeker melden of ze me dit de volgende keer op voorhand wil laten weten.

Mijn merrie heeft altijd wat last van de griepprik bv. (voelt zich niet lekker) en dan wil ik weten wanneer ze die gehad heeft, want de dag er na doe ik niets met haar. Ik wil zelf kunnen plannen wanneer ik die dag zet... Zou mooi zijn, heb ik zondag wedstrijd besluit iemand van zaterdag de griepprik te geven in mijn plek. Maar zou het wel gewoon vriendelijk zeggen want ze bedoelde het immers goed, maar gewoon van "he, ik vind het wel lief dat je ook aan mijn paard gedacht hebt, maar zou je de volgende keer een telefoontje kunnen geven? Ik was er nl graag bij geweest"

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:37

Bij veel stallen staat er in het stalreglement dat er collectief geënt en ontwormd wordt.
Dan kun je wel boos worden, maar daar heb je toch bij het gaan staan op die stal toch zelf mee ingestemd.
En op zaterdag enten, welke dierenarts doet dat? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:39

Mijn dierenarts als je hem daar voor belt :') Maar als ik vrijdags les heb en ze wordt donderdag geënt kan ik ook gaan afbellen, en ik bel graag 24 uur op voorhand af als ik zo iets heb. ;)

Als iets dergelijks in een stalreglement staat zou ik er niet gaan staan. :+ Ik beslis, niemand anders.