Geen schaduw en wel weiland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:56

_STS_Angels_ schreef:
8nnemiek schreef:
Dat snap ik maar het is officeel mijn paard niet en ik heb weinig in te brengen als het mijn land niet is :=
Ik zat meer te wachten op reactie van mensen die ook hun paarden gewoon zonder schaduw op de wei hebben staan en of het nou echt zo erg is voor ze. :)

Bij ons staan alle 85 paarden op dit moment "gewoon" buiten, uiteraard worden ze wel goed in de gaten gehouden, en 45 daarvan staan snachts binnen. Ik heb nog geen enkel oververhit/ziek geval gehoord, en er is dagelijks een dierenarts op stal, dus die zal indien nodig ook wel commentaar hierover geven. Oftewel: Ik zeg het is niet geweldig voor ze, maar ook niet verschrikkelijk ;)

EDIT: Mijne is wel een valkkleurig paard, en dat scheelt toch wel erg met een zwarte! Ik denk dat je daar ook rekening mee moet houden. En het ligt ook aan je paard of deze tegen de warmte kan, die van mij is in Argentinië geboren en daar is het wel veel vaker zo heet!

Jespri

Re: Geen schaduw en wel weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 23:17

Bedankt voor alle reacties :j

Omdat het vandaag zo warm zou worden hebben ze gister avond in de wei gestaan (na wat aandringen) en zijn ze er in de middag rond 12 uur uit gegaan.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Themba

Re: Geen schaduw en wel weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

Die van mij gaat ondanks dat er schaduw is gewoon midden in de zon staan. En geeft der geen bal om.. Paarden zijn raar af en toe hihi

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:33

Die van mij heeft ook geen schaduw maar heb een vliegendeken met UV werende stof gekocht....wordt wel warm maar hoop toch dat het een beetje helpt....