Gek in een stal,gevaarlijk in de weide...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:45

Ik vind dat je een erg defensieve houding aanneemt, zie je dat zelf ook in? Door op die manier te reageren, kom je over alsof je niet het beste voor je paard wilt, terwijl dat vast niet zo is.
Je schrijft veel wat er allemaal al goed genoeg is, en niet anders kan, en hoe het paard verkeerd reageert, maar op die manier sta je niet open voor oplossingen. vergeet niet, 99% van de problemen met paarden wordt veroorzaakt door de ruiter/eigenaar, dat is echt niet alleen bij jou zo, maar ook bij mij en ook bij de rest van de boktleden. Niks om je voor je schamen, zeker niet wanneer je open staat voor oplossingen (ook wanneer ze niet leuk zijn om aan te horen.)

Lees op je dode gemak eens je berichten na, dat is echt anders dan terugdenken wat je geschreven hebt.
Probeer verder hulp in te schakelen van een proffesioneel iemand, via internet kun je nooit helemaal meekijken met iemand, maar daar kun je iemand voor inhuren.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:51

whisper1 schreef:
Dit klinkt als een hormoon probleem. Heb je je paard al eens na laten kijken door een dierenarts? Dus zowel op laten voelen als een bloedje nemen?

Succes!!

Daar zat ik dus ook aan te denken. Dit is iets wat je na zou kunnen vragen bij je vee arts. Er zijn heel veel middeltjes voor te krijgen die haar wat in balans gaan brengen dan.

Heb je het idee dat er misschien bij vorige eigenaren wat voor gevallen is? In dat geval zou je inderdaad een proffesioneel iemand erbij kunnen halen.
Verder zou ik het inderdaad gaan proberen om haar in een kudde te zetten op de wei, als het goed is heeft ze dan alleen belangstelling voor het gras :D en zo niet meid ze bepalen de rangorde zelf wel. Ik begrijp het wel hoor want je wil ook niet dat jou paard een ander paard kapot trapt, want jij wordt er toch op aan gekeken maar zo als het nu is is het ook niet leuk voor jou en voor haar.

Succes in ieder geval

IloveClara

Re: Gek in een stal,gevaarlijk in de weide...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:55

Het was niet de bedoel een defensieve houding aantenemen,natuurlijk,als ze beginnen te zeggen dat ik niet van mijn paard hou en zij niet van mij,is dat natuurlijk niet echt prettig.Ik dacht dat alles al ongeveer was opgelost,aangezien ik ze in een paddoc met andere paarden ga zetten zodra ze beter is.En ik tips heb gekregen over haar gedrag.
De eigenaar van de manege weet heel veel van paarden,ik neem ook elke week lessen.

IloveClara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:56

en bedankt voor jullie berichten ;)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:57

IloveClara schreef:
Het was niet de bedoel een defensieve houding aantenemen,natuurlijk,als ze beginnen te zeggen dat ik niet van mijn paard hou en zij niet van mij,is dat natuurlijk niet echt prettig.Ik dacht dat alles al ongeveer was opgelost,aangezien ik ze in een paddoc met andere paarden ga zetten zodra ze beter is.En ik tips heb gekregen over haar gedrag.
De eigenaar van de manege weet heel veel van paarden,ik neem ook elke week lessen.

Hoe gaan de lessen?

IloveClara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:57

Heel goed :)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:58

Daar is ze wel heel braaf enzo? :)

IloveClara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:59

Ja,ze is heel goed om met andere paarden te rijden,alleen is ze veel nerveuzer.Alleen wel uitkijken dat ik niet te dicht kom xD

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:01

Haha :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:52

Moontje1991 schreef:
IloveClara schreef:
Ik weet dat een manege geen weiland is,maar dat is hier ook niet echt te vinden.ik woon dan ook niet in belgie waar alles groen is.
Volgens mij,maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen,is het er groot genoeg.
En nee,ik begrijp niet wat het probleem is.Bovendien,als een wildvreemde deze problemen zou hebben,zou ik ook niet kunnen antwoorden,want als ik het antwoord zou hebben,zou ik er zelf geen topic over maken.

Kijk eens op marktplaats naar particulieren en niet alleen naar manege`s en pensionstallen met een dure dresuur naam.
Kijk naar wat belangrijk is voor je paard je paard heeft geen binnenbak of kantine of wc of zadelkamer nodig!
Ik woon op 15 minuutjes fietsen van de dam in amsterdam en op 15 minutjes fietsen van het centrum van haarlem en zelfs hier is het te vinden.
Als je maar goed zoekt en geen eisen stelt voor jezelf maar enkeld voor het paard

Maar weidegang is het probleem toch niet? Ik snap deze berichten werkelijk niet. TS geeft duidelijk aan haar paard samen met een (paar) anderen in de wei te willen zetten en dan wordt er opeens gesproken over verandering van stalling??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:24

maikeltje schreef:
Moontje1991 schreef:
Kijk eens op marktplaats naar particulieren en niet alleen naar manege`s en pensionstallen met een dure dresuur naam.
Kijk naar wat belangrijk is voor je paard je paard heeft geen binnenbak of kantine of wc of zadelkamer nodig!
Ik woon op 15 minuutjes fietsen van de dam in amsterdam en op 15 minutjes fietsen van het centrum van haarlem en zelfs hier is het te vinden.
Als je maar goed zoekt en geen eisen stelt voor jezelf maar enkeld voor het paard

Maar weidegang is het probleem toch niet? Ik snap deze berichten werkelijk niet. TS geeft duidelijk aan haar paard samen met een (paar) anderen in de wei te willen zetten en dan wordt er opeens gesproken over verandering van stalling??

Denk dat dat komt omdat haar paard de hele winter op stal stond en toen ook "onhandelbaar" was.
Vandaar dat mensen die tip geven voor de volgende winter.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:39

Lekker 24/7 naar buiten met soortgenoten,moet je eens zien hoe ze veranderd.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:45

probeer een doninant paard/shet te vinden en dan die erbij te zetten. ik kende ook een paard wat zeer dominant was en mijn paard is ook wel dominant, die trekt zich niet zoveel aan als er een keer gedreigd word. dat andere paard kwam dus ook nooit buiten dus had aangeboden of ze met mijn paard naar buiten kon. eerste paar minuten even aftasten maar daarna konden ze gewoon samen naar buiten.