Oei jeej 1.36, dan val je er helemaal precies tussenin... YellowFish hier op Bokt had geloof ik een D-pony waar ze eerst de "pony-" en toen de "paardenmaat" op had. Misschien heeft zij 2 foto's.
Ik zit net even met de zoekfunctie te zoeken naar foto's en kwam er een paar tegen van de 2 maten naast elkaar, maar jeeetje wat een verschil! Dat er niet een tussenmaatje is...
Pony is idd meer voor kleine pony's: Shetlanders, A-pony, misschien net nog een B-pony die smal is. En dan een enorm gat met maat paard: Die je met een beetje geluk past met een D-pony.
Wat er tussen in zit heeft dus bijna geen keus... Heb eigenlijk wel zin om GG eens een mail te sturen.
Die is denk ik idd wel erg groot voor mijn pony Hij heeft niet zo'n groot hoofd imo: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSKHXBBK.jpg Die kleine gaat echt te klein zijn vrees ik, en die andere is wel héél groot Jammer dat er niet een tussenmaat is. Misschien maar eens mailen ja, waarom er zoveel verschil in de maten zit
Hier bij de ruitersportzaak heb ik wel die van HH zien liggen, anders daar eerst eens mee beginnen, zien hoe het gaat. Die zijn er wel in meerdere maten
Ik heb die van HH en ga overstappen naar de GG. Die HH heeft een heel erg klein gaatje en ze wordt er echt lastig van. Ze heeft wel al de onderkant kapot zodat ze meer kan eten
quartel
Geplaatst: 15-06-10 13:55
Je kan het gaatje van de HH ook ietsje groter maken Heb ik ook gedaan, gewoon met een stanleymesje, werkt perfect!!
Odysseus
Geplaatst: 15-06-10 13:56
Wendy15: Bij de Paardendrogist kan je de GG een week uitproberen voor €8,-. Misschien kan je een maat pony bestellen en zo een week uitproberen? Ik denk toch dat jij in de categorie pony valt, aangezien YellowFish op bokt een D-pony heeft en die paste net de pony-maat niet. Jouwe is nog net een slag kleiner.
alison_belle: Dat zou ik zelf nooit doen, zonde om er in te gaan snijden en kans op scherpe punten. Maar ik heb gelukkig dat probleem niet met de GG.
quartel
Geplaatst: 15-06-10 13:59
Ik heb het vorig jaar gedaan, de scherpe randjes er natuurlijk secuur af gehaald. Werkt echt perfect hoor mits je het goed doet. Maar dat ding geeft behoorlijk wat schaafwonden onder de kin en kaak (was al zo voor ik m mishandelde) Dus ben ik nu ook over aan het gaan op de GG. Het lukt haar helaas nog steeds niet om met de GG een behoorlijk sprietje er door te krijgen, werkt schijnbaar toch weer heel anders.
happytime
Geplaatst: 15-06-10 14:27
ik heb de pony maat gg voor mijn welshpony (125cm hoog ) en dat gaat best, wel heb ik de voor en achterkant iets wijder gebogen
Wendy15
Geplaatst: 15-06-10 15:33
Ik ben vandaag bij de ruitersportzaak geweest voor die van HH, maar daar hadden ze alleen mini maat en full maat liggen. Cob is er niet volgens hun, dus ze hebben nu een pony maat besteld. Dus als die binnen is ga ik die even passen. Maar ben bang dat die wel te klein gaat zijn? Van halsters en alles heeft m'n pony ook maat cob dusja..
Die ponymaat van de GG lijkt me wel erg klein? happytime: voor jouw pony ging het dus net de ponymaat? Als jij 'm al wijder moest buigen denk ik dat ie voor mijn pony van 1.36m toch wel te klein gaat zijn??
Nou , mijn pony heeft hem de hele nacht op gehad. En hij snapt het nog niet. We hebben met hem geoefend , gras door de greenguard heen gedaan en hij snapt het nog niet. Of hij wil het gewoon niet snappen maarjaa we zijn al 5 dagen bezig en hij snapt het nog niet.
Wendy15, zou je voor mij de omtrek van je pony's neus eens willen meten. Dan zal ik de mijne ook eens opmeten en misschien kunnen we dan wat beter tot een maat uitkomen.
Wendy@ Mijn pony is 1.40 en heeft full. Zit gewoon goed. Denk dat jij ook wel full nodig hebt of je zit er net tussen. Maar liever iets te groot dan te klein!
Miryamk
Geplaatst: 15-06-10 16:12
Ze zijn snel te klein, ze moeten ook nog kunnen gapen
Wendy15
Geplaatst: 15-06-10 16:17
Ik ga straks de omtrek proberen op te meten! Waar moet ik dan precies meten?
Van dat gapen is idd ook wel een goeie trouwens
Hebben jullie trouwens niet met dat grote 'bakje' dat je paard er met z'n hoef in komt? Vind dat wel een beetje een eng idee
Ze worden niet echt veel 2ehands aangeboden he? Denk anders koop ik gewoon beide maten ofzo Maar van die nieuwe wordt me dat een beetje te gek om er 2 aan te schaffen
Odysseus
Geplaatst: 15-06-10 16:19
Gewoon een paar cm boven de neusgaten een meetlintje rond de neus doen. Of een strotouwtje, op maat knippen en thuis even na meten!
Nee hij komt er niet in, de achterkant staat omhoog en zit ook aan de onderkant vast aan het halster. Zoals ik al zei: Bij de Paardendrogist mag je ze uitproberen voor een week, kost je €8,- en als hij niet bevalt komen ze hem weer ophalen.Dan zou je beide maten kunnen bestellen, allebei een week op proef. En welke past hou je, of je doet ze allebei weer terug.
doppie45
Geplaatst: 15-06-10 16:28
Ik heb vandaag allebei de maten binnen gekregen van de GG,omdat ik echt geen idee had welke maat ik nodig zou hebben voor mijn fjordje van 1.39...nou kijk en huiver zou ik bijna zeggen de ponymaat is onwijs klein en de paardenmaat ineens wel erg groot....
Denk dat de maat pony inderdaad alleen geschikt is voor een heel klein typetje pony!
Deze kreeg ik ook vandaag binnen,van Pagony in de maat M. Die is wel in veel maten verkrijgbaar n.l e.s-s-m-l en xl
Voelt wel zacht aan aan de binnenrand is met neopreen onderlegd zeg maar....maar vind het er verder erg benauwend uit zien. Vanavond ga ik ze passen,al denk ik dat ik de gg pony wel thuis kan laten zo klein is hij
Zo wat een verschil tussen die twee GG's. Die onderste vind ik ook niet diervriendlijk. Ontzettend "gesloten", dus weinig ademruimte, weinig ruimte om de mond te bewegen (bijv. gapen of groots kauwen kan er niet mee), en met drinken wordt hij zeiknat. Echt vervelend dat GG niet gewoon een tussenmaatje heeft.
Wendy15
Geplaatst: 15-06-10 16:31
Ik ga het straks even opmeten!! Das misschien wel een goed idee idd, om gewoon beide op proef te nemen dan
Pfffff dat is idd wel een heeeellll groot verschil tussen die 2 maten!! Snap echt nie tdat er niet nog een tussenmaat van is Ga je van beide soorten 1 houden, of hou je gewoon alleen degene die het beste past? Wil je misschien wat foto's maken? Dan kan ik even vergelijken wat misschien het beste bij mijn pony zou passen, want die scheelt niet zoveel met die van jou denk ik
doppie45
Geplaatst: 15-06-10 16:41
Het is de bedoeling dat ik er eentje houd,de anderen stuur ik terug. Zal kijken of ik vanavond fotos kan maken....ze zal niet echt blij met mij zijn met al dat gepas
Ik ga naar stal, zal meteen het smoelwerk van de mijne eens meten!
Wendy15
Geplaatst: 15-06-10 17:08
Ok, bedankt! Ik ga straks bij mijn pony ook even meten (hopen dattie m'n meetlint niet opvreet )
doppie45
Geplaatst: 18-06-10 17:12
Nog geen fotos helaas Mandy was niet echt blij met het opdoen van de GG...schudden met haar hoofd,kont naar je toe draaien,best wel sneu dus fotos zaten er even niet in
Ze staat er nu 2 dagen mee.....en het gaat beter,kon hem gister rustig omdoen toen ik haar weer terug zette in het land. Ze heeft de maat paard om en die past goed,ze had alleen wel veel moeite de eerste dagen om te kijken hoe ze nu nog gras kon eten ..maar ze gaat het nu wel in de gaten hebben. Morgen zal ik even fotos maken!