Mijn paarden zullen dan verkocht worden, ik zou niet weten wat mijn man er verder mee zou moeten. Ik hoop dat ze dan bij iemand terecht komen die er fijn mee verder gaat in de sport.
voor mijn paarden & kat heb ik het vanmiddag meteen geregeld, zegt een vriend van me net: regel je de rest dan ook meteen even? (wie erf het weiland, de auto, m'n spullen, hoe wil ik begraven worden enz.) ... lekker ding....
Dani_
Geplaatst: 31-05-10 20:08
Niet dat ik eraan wil denken, maar ik heb het er weleens met mijn ouders over gehad. Zij weten wel in grote lijnen hoe ik mijn paard houdt, verzorg etc. Hetzelfde geldt voor mijn vriend en vriendinnen. Dus ik hoop dat zij iemand zullen zoeken die mijn paard in ieder geval een leven in een kudde kan bieden.
tiwi1969
Geplaatst: 31-05-10 22:36
Hier heb ik weleens met mijn ouders over gesproken.
Mijn merrie wordt door de eigenaar van de pensionstal waar ze staat ondergebracht bij een liefhebber/fokker van Groningers, de pony van mijn dochter blijft bij haar. Haar vader kan daar, samen met haar, prima voor zorgen en mijn levensverzekering is meer dan genoeg om de rest van zijn leven zijn kosten te betalen.
ik zelf wil dat cwint nooit meer weg gaat.. al moet ie iedere dag genieten van aandacht en leven in een groot weiland met een verzorgster dan dat liever dan dat ze m verkopen.
maar me ma zei een keer dat ze dat op t moment nog niet zou weten.
Ik ga toch is binnenkort het eea op papier zetten heb paar goede ideeen uit dit topic gevist waar ik wel wat mee kan
nu alleen nog de juiste persoon vinden die de zorg op zich zou willen nemen
*even voor de duidelijkheid, ik ga er natuurlijk niet vanuit hé dat dit ooit nodig zal zijn maar net als met kinderen, vind ik dat ik wel bepaalde verantwoordelijkheden moet nemen ten opzichte van mijn paard in dit opzicht*
Noon
Geplaatst: 01-06-10 15:56
ik heb er nooit zo over nagedacht...maar n.a.v. dit topic ben k dat toch maar gaan doen. al hoop ik natuurlijk niet dat het gebeurd...denk dat ik mn merrie van nu 21 geef aan mijn bijrijdster/vriendinnetje en de ruin van nu 5 blijft in de familie. deze is zelfgefokt uit de oudere merrie wat mijn eerste paard heeft en daarnaast een aantal fysieke problemen heeft, deze wil ik dan ook niet verkopen. moet het mn bijrijdster alleen nog voorleggen...
Ook nooit over nagedacht..maar aangezien we op een boerderij wonen, zal mn oudje er wel mogen blijven, en mn jonkie zal dan wel verkocht worden....of er moet iemand uit de familie mee kunnen/willen rijden.
Julia_xx
Geplaatst: 01-06-10 17:17
Ja dat heb ik mij ook vaak afgevraagd,, Ik denk dat mijn beste vriendin mijn pony overneemt, ik ken haar al zo lang, en we zitten ook op één lijn qua verzorging enz, dus ik denk dat ie naar haar gaat.
Mijn meisje word dan ook verkocht... ik ben de enige in mijn familie die wat met paarden heeft.. De fokker heeft atijd aangegeven dat als ze ooit verkocht zou worden we haar eerst daar weer konden aanbieden.. dus dat word dan gedaan. En anders ergens anders heen! Mijn moeder zou hopelijk wel letten op de mensen die zouden kopen zou wel willen dat ze goed terecht komt!
Mijn pony gaat terug naar de vorige eigenaar waar ze de rest van haar leven kan doorbrengen (hoop dat het niet zover zal komen..). Dit is ook vastgelegd in mijn testament en besproken met de oude eigenaar, moest toch een testament laten opmaken tegelijk met samenlevingscontract dus het ging in een moeite door.
wilmatj
Geplaatst: 01-06-10 21:34
ja jammer genoeg weet ik dat de kans super groot is dat ze naar de slacht gaat.
zelf zzou willen dat iemand er goed voor zorg en haar oud laat worden gooi haar maa rin het land word zij wel gelukkig van als er maar vriendjes bij zijn.
qua familie wil niemand haar ja me nichtje maar die is nu 8:P me vriend die vind paarden leuk maar dat is het dan wel. zijn zus heeft paard gehad maar slechte rug kan denk niet echt met mijn paard om gaan. heeft moeilijk karakter. en zijn susje die vind haar groot en eng
dus ja denk dat me papa zegt die verkopen we aan de slager..
Aah.. zie je ik wist dat ik het ergens had gelezen hier op bokt ergens
Sterker nog keb toen zelfs gereageerd ook denk dat ik hem zoek ben geraakt tussen mijn berichten
joopiexx
Geplaatst: 01-06-10 21:40
Heb hier nog niet eerder aan gedacht, meer het idee gehad dat ik mn pony wel overleef maar indd voor het geval `je weet maar nooit`wel een idee om het hier thuis eens over te hebben. Ik woon nog thuis en mn zusjes hebben ook een eigen pony. Dus in de familie zijn ze bekend met paarden.
mijn moeder's vriendin heeft het zo geregeld als haar wat overkomt dat mijn moeder naar haar paarden omkijkt. Ik denk als mij wat overkomt dat mijn moeder er een bijrijdster voor zoekt. Ik zou echt niet willen dat hij weg gaat! Andersom ook, mocht er wat met mams gebeurten blijft paard ook gewoon bij mij, me vader is ook helemaal weg van hem dus dat is het probleem niet. Wel zou ik iemand zoeken die me mee kan helpen in tijd. (ivm school).
Froexiie
Geplaatst: 01-06-10 21:44
Pff ik heb het al eens eerder zien staan op bokt en ben er gelijk mee bezig gegaan . Ik wil dat mijn paard blijft staan waar hij nu staat, bij een particulier en staat bij het paard van mijn zus. Ze word dan het eigendom van mijn zus. Mocht mijn zus er niet meer voor kunnen betalen gaat hij naar een vriendin een paar meter verderop. Maarja dat was een tijdje geleden alweer dat ik dit bedacht heb dus moet er nog maar een keer achteraan gaan.
serenta
Geplaatst: 01-06-10 21:46
Mijn paardje gaat dan naar mijn zusje, en als er haar wat gebeurt komt die van haar naar mij toe.
gaellehtc
Geplaatst: 01-06-10 21:51
Ik heb 9 paarden en deze gaan bijna allen naar de slacht.....
Even uitleg: de paarden die hier komen , zijn allemaal paarden die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt. Nu ze weer vertrouwen en een leven hebben teruggekregen, wil ik het ze niet nog een keer aandoen om misschien weer 'verkeerd' terecht te komen. Nu zijn mijn paarden ook geen jonkies meer.... Dus op 2 na, gaan ze allemaal naar de slacht. De andere twee zullen nog wel een goede baasje vinden...
Wel heb ik al meerdere malen paarden opgevangen van mensen die overleden waren. Heb hun laten bepalen wat ze dachten dat er met die paarden moest gebeuren en ik heb ervoor gezorgd. Een van die paarden heb ik nu nog ( wens van de overledene) en ik heb precies gedaan wat ze me gevraagd heeft en reken maar dat alhoewel dat voor het paard een hele fijne wens was, het mij de nodige tranen heeft gekost.
Na meerdere paarden een 'toekomst' te hebben bezorgd, wordt het wel iets makkelijker, maar ik blijf het een hele ( emotionele)verantwoording vinden om de eer te mogen hebben deze paarden op te vangen en een nieuwe toekomst te mogen geven
Carr_friesje
Geplaatst: 01-06-10 21:53
pff, als oemand bijvoorbeeld zou komen te overlijden en diegene vertrouwd zijn/haar paard aan mij toe, ik zou het dan denk ik niet over mijn hart kunne verkrijgen om het beestje dan te verkopen. maar de paardjes die ik verzorg daar lopen nog genoeg andere verzorgers om ze bezig te houden. ik denk alleen dat als ik er niet meer ben dat ze dan wel flink gaan afvallen allemaal
als ik van te voren weet dat ik dood ga, door ziekte oid, ga ik zelf een huisje voor haar zoeken. pfff anders weet ik het niet hoor, mn ouders vertrouw ik niet meer en ik weet niet of mijn stalgenoten hierop zitten te wachten. Die kennen haar natuurlijk ook goed... Lastig joh!! Ik heb er nog nooit over nagedacht.
Ik heb dus echt geen idee Familie komt niet in aanmerking, vriendinnen eigenlijk ook niet. Misschien dat ik mn fjord weer naar zijn oude eigenaar kan doen en mn shet dan toch maar de verkoop in
Ik ga er ook niet van uit, maar het spookt wel eens door mn hoofd
Mijn eerste paardje (die ik nog steeds heb, maar nu in bruikleen is) die blijft, daar zouden mijn ouders voor zorgen.
Huidig paard (Bellona) gaat echt de verkoop in. Is een 4 jarige veelbelovende sport merrie, wat hebben mijn ouders er aan om die te houden? Zijn zelf geen paardrijders of fokkers, dus ik wil dat ze dan een goed tehuis zou krijgen met een lief baasje. Mijn spaargeld en het geld wat Bellona op zou brengen zou dan weer gebruikt worden het eerste paardje te betalen. Hoewel mijn ouders allebei een fatsoenlijke baan hebben, dus stel ik heb geen spaargeld of stel Bellona levert bijna niks op, dan is dat ook niet zo'n ramp.
Ik bespreek zulke dingen gewoon hoor. Mijn ouders hebben zelf ook veel dieren, ik heb hun beloofd er voor te zorgen mocht hun iets overkomen. De schapen breng ik absoluut niet naar de slager, en de honden niet naar het asiel. Al zou zoiets zelf NOOIT in mij opkomen trouwens.
nine1987
Geplaatst: 01-06-10 23:59
Ik heb dit al uitgebreid met mijn vriend besproken, hij is ook helemaal gek op mijn paarden, hij zou ze in dat geval overnemen.. Ik zou het vooral niet kunnen verdragen als mijn oude merrie (21) nog de verkoop in zou gaan.. Mijn jaarling zou nog tot daar aan toe zijn, maar met Sjitske heb ik echt een ontzettend sterke band..