Mijn paarden zijn kinderen voor mij in goede en slechte tijden zijn ze van mij en zorg ik voor ze!
Een ding kan ik het echt niet noemen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kuggur schreef:Toe maar; "dat soort mensen", Ik heb zelf een paar pensioenpaarden staan, omdat ik genoeg land ter beschikking heb, en hooi te over. Maar de beslissing een paard in te laten slapen kan een verstandige zijn, en een oud nutteloos paard te laten leven is niet altijd de meest humane (bv dat hierboven beschreven getut met slobber als het arme beest zijn ruwvoer niet meer kan kauwen).

Gentlegiant schreef:Als jij later bejaard bent en je werkt niet meer gaan we je toch ook niet laten inslapen?
Want jij bent dan ook nutteloos betalen maar zelf er niets voor doen
Mischien appels met peren verglijken maar het komt wel op het zelfde neer
Ik zeg ook altijd ik heb een paard om te rijden, niet alleen maar om te aaien, daar heb ik immers katten voor.Loesje88 schreef:Ik begrijp Kuggers punt wel..Ik zeg ook altijd ik heb een paard om te rijden, niet alleen maar om te aaien, daar heb ik immers katten voor.
Dus het 'nut' van mijn paard is om op te rijden. kan dat -om welke reden dan ook- niet meer, dan wordt het paard 'nutteloos'. Zegt niet dat het paard dan maar geslacht/ ingeslapen wordt, paard krijgt dan gewoon zijn welverdiende pensioen. Maar ze diend dan niet meer voor het doel waarvoor ik haar gekocht heb.
Niet zo struikelen over woordgebruik hoor.. de één zegt knol, de ander paard.. sja