buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:01

nee, maar ik kan hier slecht tegen. TS wordt opgeroepen om vernielingen aan te richten aan andermans eigendommen. Terwijl er nog niet eens een gesprek heeft plaats gevonden wordt de bewuste heer al ceremonieel afgebrand.

Wij weten de gevaren van prikkeldraad maar het is een halve eeuw DE manier geweest om dieren binnen een perceel te houden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:02

mijn buurman wil niet praten. als ik bij hem de dam oploop wordt ik eraf getrapt. ik probeer morgen de wijkagent wel te bellen en hoop dat hij wil bemiddelen.
buurman heeft al eerder in een brief aan gegeven niet te willen praten. dat is dus echt niet mogelijk!
al had ik dat graag gewild...

en nogmaals mn buurman heeft geen hinder van mn paarden. maar hinder van mij kan hij wel krijgen als hij dat wil... het is een hele nare man die niet voor niks geen contact heeft met overige buren.
en ik ben absoluut niet asociaal

en we weten precies wat de erfscheiding is. we hebben het kadaster al langs gehad en alles is opgemeten. dat kostte ons 650 euro (of zoiets, is 2 jaar geleden)maar was zeker de moeite waard!!

en nee ik heb het niet doorgeknipt, ik verlaag me niet tot het niveau van mn boerman. ik heb nu een draad gespannen zodat mn beesten er niet bij kunnen maar ben niet van plan dat zo te laten...

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:03

@ Caira: was inderdaad een beetje te voorbarige reactie. Maar ik blijf er bij dat de man zelf met TS had moeten overleggen alvorens zulke rigoreuze maatregelen te nemen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:03

Tja als jouw buurman prikkeldraad mooi vind, is hij in mijn ogen niet verkeerd bezig. het is op zijn terrein. hij kan doen en laten wat hij wil.
Overigs kan jij jouw omheinig dermate aanpassen. of een halve meter van de grens af (dan kunnen jouw paarden ook niet bij zijn tuin komen) of zelf ophogen dat ze niet in de prikkeldraad kunnen raken.

maar op je vraag, ja dit mag. het is ZIJN tuin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:04

Ben ik dan de enige die er geen probleem in ziet. De draad zit op een flinke hoogte waar paarden zichzelf niet zo heel snel verwonden. Daarnaast zit het schrikdraad er nog voor zodat de beesten er alleen tegenaan kunnen komen met hun hoofd als je erg dichtbij het schrikdraad zitten.

Ook zie ik in zijn tuin oa coniferen staan waardoor je alleen maar blij mag zijn dat je paarden zo zeker niet meer bij zijn planten kunnen komen.

En prikkeldraad is niet zo'n heel erge ramp. Niet elk paard hangt zich daaraan op of haalt zich helemaal open. Destijds konden we kiezen tussen prikkeldraad of prikkeldraad als heining en in heel wat jaren is er nooit wat gebeurt ermee. Kan best zijn dat het nu verboden is voor paarden maar het is zijn tuin en zijn heining.
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-04-10 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:05

Ik heb mijn stroomlint ook aangepast aan mijn buren. Zij kijken de hele dag op het land en dan is een dun draadje fijner dan een dik wit lint.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:05

puma schreef:
@ Caira: was inderdaad een beetje te voorbarige reactie. Maar ik blijf er bij dat de man zelf met TS had moeten overleggen alvorens zulke rigoreuze maatregelen te nemen.

:n hij mag zelf bepalen wat die op zijn erf zet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:07

puma schreef:
[..]
En jij vindt het niet asociaal wat die man zonder overleg doet. Hij had op zijn minst even met TS om de tafel kunnen gaan zitten om samen tot een oplossing te komen. Iedere malloot kan bedenken dat je geen prikkeldraad bij paarden op kan hangen, pure pesterij dus.

Ja lekker asociaal om daar meteen vanuit te gaan. :')

Ik vind het helemaal niet raar dat een leek daar niet aan denkt, want bij koeien wordt het ook gebruikt, waarom bij paarden dan niet? Denk niet dat hij er verder bij stil heeft gestaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:07

joh, zet gewoon een schutting over de lengte van je paddock, kan je de buurman niet zien en andersom.

En daarbij, als je paarden niet over je stroomlint komen, waarom zouden ze dan in de buurt van die prikkeldraad komen? Juist, alleen als ze hun neus vooruit steken om aan de bomen te vreten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:08

Caira schreef:
Ik heb mijn stroomlint ook aangepast aan mijn buren. Zij kijken de hele dag op het land en dan is een dun draadje fijner dan een dik wit lint.

het was een dun draadje maar na zijn knipactie heb ik er een iets dikker lintje tussen gemaakt.
het effect blijft hetzelfde maar ik kan beter zien of allen nog heel s zonder 5 keer per dag alles langs te moeten lopen!

ze eten niet aan zn boemen... moet ik foto's maken als bewijs???

suuzepuus

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:08

ik bel morgen de wijkagent en meld hier wel hoe en wat!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:09

ziamara schreef:
puma schreef:

Kan zo zijn maar sociaal gezien slaat dit natuurlijk nergens op.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:10

suuzepuus schreef:
ik bel morgen de wijkagent en meld hier wel hoe en wat!

dat lijkt me de enige goede actie. Want hoe dan ook.. hij riskeert willens en wetens schaden aan jouw eigendom hiermee.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:10

Ik denk dat je hem gewoon kan vragen over het waarom, ook al is het een hele nare man die niet van paarden houdt, maar je kan hem wel tegemoet komen, door ervoor te zorgen dat je paarden niet aan zijn spullen (struiken, etc.) kan komen, als je dat niet doet dan doet de eigenaar dat wel, om zijn eigen
spullen te beschermen.

Ik denk dat je daar niet aan had gedacht, dat hij daarom zelf maatregelen nam, leuk is het natuurlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 21-04-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:11

puma schreef:

:n hij mag zelf bepalen wat die op zijn erf zet.[/quote]

Kan zo zijn maar sociaal gezien slaat dit natuurlijk nergens op.[/quote]

oh dat zeg ik ook niet ;)
maar als je al niet op goede voet met hem staat, waarom zou die dan sociaal zijn in jouw richting.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:11

puma schreef:
ziamara schreef:
[..]

Kan zo zijn maar sociaal gezien slaat dit natuurlijk nergens op.

TS' reactie vind ik ook niet sociaal. Gelijk uitgaan van slechte bedoelingen van die man ipv eerst zelf proberen een gesprek aan te gaan. Verder staat een paardenleek denk ik totaal niet stil bij de mogelijke gevaren van prikkeldraad, want voor ander vee wordt dat ook als omheining gebruikt.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:12

Doorknippen die boel!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:14

Dorien1 schreef:
Doorknippen die boel!

Ja dat is vast het verstandigst.. }:0

Lees eerst het topic maar eens door voordat je zulke dingen roept.

Jolandaa_

Dorien1 schreef:
Doorknippen die boel!

:Z

blokje

Te vaag!
Wat een buurman.
Sowieso zit het bovenste draad te hoog dat mag niet volgens mij dus kan je over klagen.
Ben zeer benieuwd wat de agend gaat zeggen (A)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:15

Ik zie het probleem niet zo hoor. Ik zou blij zijn dat de buurman op zijn kosten mijn afrastering op zich nam Doe ik er een stroomlint voor en klaar :Y)

En die titel over mishandeling vind ik nogal schreeuwerig. Paarden blijven meestal met de benen in prikkeldraad hangen, daar is hier dus helemaal geen kans op. En als je zelf een lint hebt dat er op redelijke afstand voor zit dan maakt dat prikkeldraad toch niks uit? :)

Hoop dat je wat minder hysterisch (stads?) met de buurman omgaat dan als je het hier schrijft, want dan begrijp ik hem wel. Maar gezien je gelijk het kadaster er bij hebt gehaald toen je er ging wonen zal dat wel niet...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:31

nou waves lees eerst de rest van dit topic maar door. we wilden een stal gaan plaatsen maar we hadden zo'n moeilijke buurman dat we het kadaster er maar bij hebben gehaald om problemen te voorkomen. maar goed ik zal jullie alle ins en outs besparen. want dan zijn we zo over de 100 pagina's heen hier.
ik kom uit een groter dorp als waar ik nu woon.

dat de buurman met de hele buurt ruzie heeft gemaakt (en dat al 40 jaar lang volgens een andere bewoner van 70 + zegt misschien wel wat over hem. daar kan ik weinig aan doen.
maar goed het zit in de familie daar helaas en gelukkig is zn enige zoon de laatste van zn soort!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:34

suuzepuus schreef:
nou waves lees eerst de rest van dit topic maar door. we wilden een stal gaan plaatsen maar we hadden zo'n moeilijke buurman dat we het kadaster er maar bij hebben gehaald om problemen te voorkomen. maar goed ik zal jullie alle ins en outs besparen. want dan zijn we zo over de 100 pagina's heen hier.
ik kom uit een groter dorp als waar ik nu woon.

dat de buurman met de hele buurt ruzie heeft gemaakt (en dat al 40 jaar lang volgens een andere bewoner van 70 + zegt misschien wel wat over hem. daar kan ik weinig aan doen.
maar goed het zit in de familie daar helaas en gelukkig is zn enige zoon de laatste van zn soort!!

dit vind ik echt een walgelijke uitspraak. het is zijn terrein en hij kan doen en laten wat hij wil.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:45

Als het zijn grond is heb je niets te vertellen. Kunt alleen aanbieden dat je het prikkeldraad wil vervangen voor stroomdraden om dat dat veiliger is en dat dan ook zelf doen. Kijk misschien zitten je dieren alsnog aan zijn stuiken en kan ik me dat voorstellen Dat de buurman daar niet op zit te wachten.

Gebruik je verstand en ga geen dingen doorknippen. Draad lijkt me meer een probleem opleveren bij beenwerk niet bij het hoofd en zeker niet op 1.90m! Weet natuurlijk niet wat voor kapriolen jouw dieren uithalen.

Doe mee aan dat progamma van de gut hoe heet ze die vrouw van Renee Froger over oplossen van burenruzie als het uit de hand loopt!
Flauw grapje..... is vervelend hoor als er geen overleg mogelijk is met mensen!!

Zet zelf een andere afscheiding en dan zou ik er één nemen dat je de andere kant nooit meer ziet!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:54

weer een typisch gevalletje afgunst pffff
Slaat idd nergens op om pindraad bij paarden te maken als erfafscheiding.
Wat mankeerd de mensen tegenwoordig toch,waarom word er nog zo weinig gepraat en getolereerd?Waarom moet iedereen gelijk het kwade in een ander zien en ga zo maar door.

Tis om moe van te worden,zo word het leven toch ook niet leuker?
Ik zou zeker even navragen wat je rechten in dit geval zijn,pindraad is best gevaarlijk en in die situatie ook totaal overbodig!