Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DendroFleur schreef:Marissa, 2 balen is gewoon te weinig als je er mee begint. Er is dan geen onderlaag en ze lopen het dan aan de kant. In het midden staan ze dan op het kale beton. Wij beginnen met 4 balen (stal 3x3) en halen de stallen meestal niet helemaal leeg zodat er een onderlaag blijft. De eerste 50cm in de stal vegen we schoon, daar krijgen ze hooi. De een eet het netjes, de ander trekt het inderdaad door de hele stal.
Nadeel is inderdaad dat het in je sokken blijft hangen.
Vlas behoort niet in de mest te zitten. Wel aan de buitenkant, het zijn soms net rumkogels.
dat hebben we de staleigenaar ook geprobeerd duidelijk te maken haha en hij zag zijn fout wel .
rekende even snel en kwam erachter dat het dan erg duur zou worden ...hij deed dit meer omdat het voor hem makkelijker zou zijn i.v.m mesten en afvoeren hij is 75 jaar
) heb hem ook rustig verteld dat dit ook niet goed was voor mijn paard zijn luchtwegen .
_hill_ schreef:Mijn paardje heeft twee jaar op vlas gestaan. Hartstikke tevreden, stal bleef mooi netjes (nou is madame ook aardig schoon) ze staat nu op een andere stal en heeft stro. Ze is nu helemaal niet meer netjes. Ik zou zo weer overstappen als ik de kans kreeg. Overigens heb je met vlas ook niet dat je haar zo stinkt naar 'stal'. Maar zoals al eerder is gezegd heb je een enorme viespeuk dan is vlas niet echt goed, het oogt vies en gaat sneller stinken. Ov

amosje schreef:ik heb even een vlasvraagje?
is het beterkoop en zuiniger dan stro?
aerdenhout1 schreef:Wat een karel utrecht tango troep is dat zeg!!
Heb momenteel 1 pensionpaard op die rotsooi staan en , buiten dat het meer werk is, vind ik het ook nog eens een rot gezicht!
Wat nu goedkoop...wat nu minder werk?? Ik ben 3 keer langer bezig om al die klte drollen eruit te halen met die klte mestvork dan met stro!! Dan is de onderlaag nu al een grote natte troep geworden.
Minimaal 1 keer per week gaat er een nieuwe baal in die je de volgende dag al niet meer terug kan vinden!
Ik ben begonnen met 5 pakken van die troep in een normale box van 3 bij 3.
Never nooit dat mijn eigen paarden op die rotsooi komen te staan!
Geef mij maar lekker vers sto !! !