Zelf vind ik het los laten hangen mooier (: Zeker bij haflinger, Tinker en Friezen met die lange manen.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 12-04-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:website verwijderd
xMelissaa
Geplaatst: 12-04-10 15:56
ik doe er soms een vlechtje in maar meestal gewoon los ook handig voor vliegen in de zomer
_Maart_
Geplaatst: 12-04-10 15:58
Lekker lang laten groeien, het geeft een veel natuurlijker effect, en ikzelf vind het altijd errug mooi, lange manen en voorpluk
Margreet_W
Geplaatst: 12-04-10 16:04
Hangt van het paard af. Meestal trek ik de voorpluk tot een lengte net over de ogen. Zodat de ogen in de zomer nog beschermd worden tegen vliegen. Als je het trekt ziet het er heel natuurlijk uit en mijn ervaring is dat paarden het trekken van de voorpluk meestal helemaal niet erg vinden; ook de paarden niet die wat moeilijk doen bij het trekken van het laatste stuk van de manenkam richting oren. Succes!
Bovenste deel vlechten, en onderste deel komt nog tot ver over z'n ogen zodat hij niet die vliegen in z'n oog heeft! Zit in een vlecht zodat hij de voorpluk niet opeet
Gina_
Geplaatst: 14-04-10 18:53
ik doe er helemaal niks mee ik laat hem lekker groeien
Ik deed bij barlo ook niets bijzonders als af en toe een losse vlecht erin en met flink wat anti klit en een grove boster uitborstelen. Wel knipte ik de voorlok wel bij, hij had een aantal haren die een stuk lange waren als de rest(bij de neusgaten) die korte is wel een beetje in zodat het niet helemaal in een gekke spitse punt liep.
mooi laten groeien!!, shetlander met lekkere lange voorpluk vind ik veel mooier bij ons op stal, worden bij de belgen wel de voorpluk uitgedunt
Marchador
Geplaatst: 15-04-10 13:28
SemdeLorijn schreef:
Wat doen jullie met de voorpluk van jullie paard of pony? Ik laat het eigenlijk altijd lang groeien, maar ik ben niet tevreden, vandaar dat ik dit topic open om misschien leuke ideeën kan opdoen!
Permanentje?
pgelder
Geplaatst: 15-04-10 13:48
Ik laat dunne voorplukken liever gewoon hangen. Dikke ook mits het niet gaat irriteren bij 't paard.
PPPeet
Geplaatst: 15-04-10 20:50
Die heeft ze altijd in een vlecht omdat die voorpluk anders in haar ogen hangt wat gaat irriteren en waardoor ze ontstoken ogen krijgt.