Hoeveel inzet wordt er van jullie verwacht op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:55

Hammeke schreef:
De staleigenaar is hier wel erg stipt met opkuisen, ik laat altijd mijn plaats proper achter, veeg altijd even met de borstel.
Hoorde ik laatst mijn vriendin zeggen dat de staleigenaar had gezegd dat ik het altijd smerig achterliet (terwijl er mss 1 stro'tje lag) Snap niet echt wat ik verkeerd doe..

Dat is ook niet echt fair van de staleigenaar,
Bij ons zag je nogal eens dat 2 vriendinnen naast elkaar gingen staan terwijl dat dan net voor mijn stal was ofzo.
Dat er een beetje stro of een pluk haren ligt hoeft niet van jou af te komen, en zo ''rein'' wauw, dan zou ik het op mijn heupen krijgen hoor.
Het hoeft geen puinhoop te worden maar we hoeven er ook niet van de grond te kunnen eten.

Zou de inzet die men verwacht ook niet afhangen van de prijs?
Ik weet het niet hoor, het is maar wat in me opkomt.
Waar ik veel betaalde hoefde ik amper wat te doen, deed het dan nog vrijwillig,
terwijl de beheerder van de aller eerste en ook nog eens een super goedkope stal verwachte dat je met alle werkzaamheden mee hielp,
soms als hun weg waren verwachte ze zelfs dat je daar bleef tot ze terug waren, dan was de boel niet onbeheerd..

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:51

Bij ons hoef je niets, maar er wordt wel verwacht dat je de hoeven van je paard krabt als je hem zijn stal uithaalt. Verder gewoon je troep opruimen en af en toe eens de bezem vasthouden (en er mee vegen !!).

's Zomers staan de paarden per 2 in het land van 8 uur tot 17.00 uur en daar wordt wel verwacht dat je komt helpen om ze buiten te zetten of binnen te halen. Maar het zijn helaas altijd dezelfden die komen helpen... -:(-

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:50

Ik mest zelf uit en veeg idd de vloer ff aan.
Verder moet je zelf je paard binnen en buiten zetten en ' smiddags word er niet gevoerd dus dat moet je zelf regelen.
De rest word allemaal gedaan voor me.. :o

divigostab

Re: Hoeveel inzet wordt er van jullie verwacht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:42

Ik mest zelf uit en hou alles netjes bij.
Vind ik niet meer dan normaal.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:45

Bij ons op stal mest ieder voor zich uit. Als je een keer niet op stal kunt komen door ziekte oid, is het geen probleem als je dan even belt of smst, dan word het gedaan.

Poep van je paard/pony moet je uit de bak halen, mocht ie daar poepen. Ieder steekt zijn eigen mest op, op de mestbult.
Poets plaats moet je netjes achterlaten. Spullen van jezelf netjes opgeruimd achterlaten.
Ook vind ik het niet meer dan normaal om even te vegen waar je langs bent geweest, of als het gewoon een keer niet netjes is..

Alleen wel jammer dat er bij ons een enkeling op stal staat, die niet eens dr eigen stront uit de bak haalt, terwijl dat wel gewoon de regels zijn..

Buiten zetten in de winter moet je zelf doen, eventueel in overleg met anderen van stal.

Zomers worden ze in groepjes buiten gezet en dan doet degene het gewoon die dan net op stal is, of met een paar.

Voeren word normaal door stal gedaan, maar als ik er net ben, doe ik het ook weleens voor hun :)

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:48

Bij ons op stal mest ook iedereen voor zich uit.
En ik houd altijd mijn stukje van het gangpad schoon.

Truffel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:53

bij ons word er niets verwacht ik sta all-in..

vaak (omdat niemand anders het doet) veeg ik wel de stallen en help ik vaak met de paarden binnen halen & buiten zetten.

EsmayEsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:59

Uhmm..

- Uit mesten
- Voeren (afwisselend)
- Binnen en buiten zetten (afwisselend)
- Bak bij houden (drollen)
- Paddock bij houden (drollen)
- Je spullen niet overal laten slingeren en af en toe het gangpad wat bij vegen
- Als het stro/hooi op is een nieuwe baal uit de schuur pakken

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:01

Ik moet alleen mijn eigen rommel opruimen :j, mest uit de bak halen en de poetsplaats netjes achterlaten. De rest word gedaan

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:55

van mij hoeft de eigenaresse niks meer te verwachten.
ik deed echt ALLES voor der,
maar nu zit ze overal om te zeiken, dus doe ik alleen nog maar mijn paardje uitmesten en eruit halen.
en mest opruimen.

zaterdag gelukkig naar een andere stal :D

CtenBrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:18

Eigenlijk amper inzet vereist bij ons je moet er alleen opletten dat je al het ligt en zo uit doet en je moet je eten klaar zetten dat moeten we zelf inkopen.
En Stro heeft de boer zelf groot ingekocht dat kunnen wij voor 5 euro pakken.
En als ze weer het land op kunnen mogen ze dag en nacht op de wei staan.

Groetjes

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:26

Dat je dagelijks komt eigelijk. Nouja ben de enige met een gestald paard de rest is van haar zelf. Ga ze dagelijks mee eten geven. Tenzij ik niet kan dan doet ze het alleen maar andersom ook als zij op vakantie is of een dagje weg zorg ik voor de beestenboel.(niet alleen de paarden)
In de winter doet ze meestal zelf de stallen uitmesten soms help ik met het opstrooien end.
Scheelt natuurlijk weer wel dat de rest van de paarden mijn verzorgpaarden zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:45

Ik heb mijn paarden aan huis.
De verzorging/verzorgbeurten verdelen we onder ons als eigenaren.
Dus 's ochtends, einde middag of avond (winter) en 's zomers 2x per dag.
Buiten of binnen zetten, naar de wei brengen of ophalen, uitmesten van stal, paddock/schuilstal en/of wei. Voeren van ruwvoer en waterbakken vullen/schoonmaken. En eventueel dekens op en af doen als het weer daarom vraagt. Eventueel helpen een baal voordroog naar voren halen, mest uitrijden of wegbrengen en strooisel ophalen/op de plek zetten. Oh ja, en vegen. Dus gewoon alle voorkomende werkzaamheden.

Ik zelf sleep verder nog regelmatig de bak, zorg voor voldoende ruwvoer en regel dat er op tijd strooisel komt/gehaald wordt. Ik regel het onderhoud van het erf, de stallen, de wei en de omheining en wanneer er omgeweid moet worden.

In de winter kost het meer tijd dan in de zomer. Het is bij ons dus erg belangrijk dat je op elkaar kunt vertrouwen en dat iedereen zijn steentje bij wil, en kan, dragen...

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:48

Wij hoeven op stal eigenlijk niks te doen.
Er wordt gemest, gevoerd, paarden in de wei gezet enz..
Poepie hoeft niet opgeruimd te worden in de bak zelfs. bevorderd de bodem niet echt maar goed.

Wat wij moeten doen is de gang schoon vegen maar dat is vrij normaal.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:55

bij osn word verwacht dat je je troep opruimt als er buiten iets ligt
je je hoeven krabt voor het paard de box uit komt
en je je mest uit de bak haalt
verder moet je je eigen weiland schoonmaken en je paard binne zetten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:30

Ik hoef in principe niets te doen behalve aanvegen en de mest uit de rijbak halen als
ze gemest heeft tijdens het rijden.

Nu krijgt mijn merrie speciaal voer, dus dat zet ik elke dag klaar. Maar dat is ook
een klusje van niets.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:11

Bij ons hoeft niks, maar hij vraagt wel eens te helpen met het binnen/buiten zetten. Kan dit niet is het geen probleem :n