Furminator voor paard, is het wat??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:22

moonsparkle schreef:
Ik zal de aanschafwaarde van de furminator voor honden maar niet verklappen O:) Het helpt goed maar bij honden weet ik wel dat het niet zo handig kan zijn omdat je vaak de haren die niet in de rui zijn ook beschadigt en je de haargroei stimuleert waardoor de hond weer eerder verhaart. Voor meer info over het verharen bij honden: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/51550-verharing-bij-honden.html

Vind niemand het dan vervelend dat de hond weer eerder zal verharen en dat na een bepaalde tijd te veel goede haren er uit halen de haren snel van kwaliteit achteruit zullen gaan? Het resultaat merk je misschien pas na een paar maanden of wellicht jaren daarom lijkt het nu het ideale gereedschap.

LadyMadonna

Re: Furminator voor paard, is het wat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:24

mijn hond verhaart het hele jaar door dus tja.
Daarbij verwijdert een furminator alleen de losse haren en niet de vaste. Het snijdt of trekt niet

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:25

Ik sta voor 19-3 op de verzendlijst :D Het gaat niet lang meer duren! Als ik hem heb, komt hier uitgebreid verslag in de vorm van een filmpje :D Ik ga 'm gebruiken op mijn ontzettend verharende verzorgtink. Ben echt heel benieuwd!

saskia_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:35

Hier nog een tevreden gebruiker op een Tinker, Ned. minipaard en een Pers! En ook zeer tevreden over de service van Dd. Een echte aanrader.

Met name de mini kwam vorig jaar slecht door zijn haren en weinig borstels of steentjes hielpen. Dit gaat perfect en hij vindt het zalig! Je verwijdert echt alleen maar losse haren. Onze Tinker begint eerder met verharen en toen kwam bij de mini nog niets eraf.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:48

Ik heb hem binnen! Morgen ga ik lekker deShedden! :P Morgenavond dus een filmpje!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:31

Ik vind het een onding. Mijn paard heeft een te zacht glad vachtje voor dit ding, ik krijg er met de rosborstel wel 10x zoveel meer vanaf dan met die furminator. Mijn golden retriever heb ik een speciale goldenkam voor en die werkt gewoon beter dan de furminator op haar.
Mocht iemand interesse hebben in een dubbele M :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:50

Tja hier ook heel wisselende ervaringen, oftewel ligt helemaal aan het vacht van het dier (heb zowel paarden, als honden en katten). Bij de één werkt ie goed, bij de ander totaal niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:36

Ik borstel mijn mini nu met een honden schuier. Ik krijg daar ook enorme plukken haar mee weg. Ze veranderd langzaam in een slank poppetje :D

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:01

voor mij is de koeienrosborstel nog steeds nummer 1 :o, met minstens zoveel effect als stef heeft op blz 3.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:19

en toch... ik gebruikte zo'n koeienros voorheen ook, maar vind dit fijner werken en sneller resultaat

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:55

Nee, werkt voor geen meter :( Nouja, het werkt wel, maar absoluut niet beter dan een zweetmes met ribbeltjes. Het ligt absoluut aan het soort vacht.. ik had met mijn tink wel verwacht dat de haartjes ertussen zouden blijven haken.. maar kennelijk heeft ze té fijne haartjes. Dus als iemand een Furminator maat L wilt, mijn PB'box staat open.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:56

ik snap dat echt niet, heb nog geen 1 paard gehad waar het niet op werkte. Wel 1 paard met een supergevoelige huid, die het absoluut niet prettig vond

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:05

Ik heb hem al een hele tijd.. Gekocht bij de paardendrogist.
Ik ben er super blij mee. Hij werkt geweldig! Op zowel onze paarden als honden!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:08

stef schreef:
ik snap dat echt niet, heb nog geen 1 paard gehad waar het niet op werkte. Wel 1 paard met een supergevoelige huid, die het absoluut niet prettig vond

bij mij shetlander werkt die ook niet, die heeft te dikke haren volgens mij. Bij de kwpn-er weer wel, en mijn pony ook..
Ik gebruikte alleen de gene voor katten, en dat werkte niet zo goed :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:08

Ik ga 'm sowieso nog een keer proberen.. maar er kwam echt niet meer af dan met een zweetmes/rosborstel/koeienborstel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:19

Ik heb de gele en hij werkt goed, maar
* bij mij is ook vrij snel het handvat al afgebroken (las hier dat meerdere dit hebben). Hij ligt nu werkeloos in de kast
* ik heb niet het geduld om met deze 10 cm mijn hele paard grondig te borstelen.

Dus ik blijf mijn zweetmes met de kartelrand maar gebruiken, werkt voor mij net zo goed en een stuk sneller :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:30

@grit: had je even moeten melden toen het gebeurde, is nu een beetje laat om nog iets aan te kunnen doen. Maar heb je al geprobeerd om hem met wat sekondenlijm of een goed vullende lijm te lijmen, want meestal is het niet echt gebroken, maar zijn de 2 helften van elkaar losgeraakt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:40

Is een week of drie geleden gebeurd, toen ben ik de furminator pas actief gaan gebruiken. Ik zal nog eens goed kijken of die afgebroken of losgeraakt is.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:46

Nou ik ben er nogsteeds harstikke tevreden over...
helaas is hij gister bij mij dus ook afgebroken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:22

Ik vind het effect vergelijkbaar met een horzelblokje maar dit gaat wel een stuk sneller! Mijn paard is inmiddels haar wintervachtje kwijt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:07

Hebben jullie in een keer alles weg gekregen? Of hebben jullie je paard vaker "behandeld"?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:17

Het haar laat ook niet in één keer los, dus je zult het dagelijks moeten herhalen (of meerdere keren per dag).

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:43

Nee, ik heb echt dik een uur er aan gestaan. Maar dan ga ik het zéker nog een keer doen. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:16

Er wordt geadviseerd niet té lang over dezelfde plek te gaan, het zou er gevoelig van kunnen worden.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:28

Heb ik ook niet gedaan hoor, mevrouw heeft gewoon een groot oppervlak ;) Grote, harig buik en harig benen :P