Berekening kosten paard; klopt het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:19

Jaarlijkse kosten:
- Influenza/ tetanus injectie €20

Maandelijkse kosten:
- Stalling €250
- Wormenkuur €10
- Hoefsmid €60

dit klopt niet helemaal

ik betaal bijv:

stalling 350
entingskosten: 35
wormenkur: 25,-
hoefsmid met ijzers: 75,-

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:35

z0rr0 schreef:
Jaarlijkse kosten:
- Influenza/ tetanus injectie €20

Maandelijkse kosten:
- Stalling €250
- Wormenkuur €10
- Hoefsmid €60

dit klopt niet helemaal

ik betaal bijv:

stalling 350
entingskosten: 35
wormenkur: 25,-
hoefsmid met ijzers: 75,-

Stalhuur is bij iedere stal natuurlijk weer anders. TS gaf aan dat er bij haar in de buurt goedkopere stallen zijn dan €250,- maar dat ze het ruim nam.

Bij mij kost staling ook meer: €300,-
Enting 22,50
Wormenkuur pj: €50-€70

yrsa_karlijn

Re: Berekening kosten paard; klopt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:46

Tja het is wel geen paard maar een b/c pony.
Vandaag moest ze haar tweede basis enting, is haar gebit gedaan incl roesje en heb ik voor de zomer 3 wormenkuren 2 brede en 1 voor tussendoor. Was 170 euro kwijt.

Ben hier in de randstad 150 euro kwijt voor stalling.
Is incl stro/hooi en weide gang. Alleen voer komt er nog bij. Zeg dat ik daar ong ook 20 euro voor kwijt ben pm.

De lessen voor mijn kinderen weet ik nog niet omdat ik nog opzoek ben naar een instruc/trice/teur voor hun.

Ja en verder is het maar wat voor pech je kan hebben met je tuig. Of met mankementen voor je paard.

Snorkelfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:13

Ik heb ook ooit eens zo'n lijstje gemaakt, maar was elke maand zeker 100 euro duurder uit dan ik had verwacht. Paard zal ineens wat schraler worden, of ander voer nodig hebben, meer voer ook een optie. Dan heeft hij dit weer nodig en dat en zus enzo.... je weet het nooit van te voren. Ik had uitgerekend dat mijn stalling 270 incl voer zou zijn. Ik had een stal geregeld dus wist dit al, maar daar was het hooi niet van goede kwaliteit dus toch iets anders gaan halen op eigen kosten, en wie weet wat voor dingen er nog meer nodig zijn dalijk.

Zorg gewoon dat je die 5000 euro voor je paard zelf hebt, 1000 euro voor je zadel e.d, en zeker 400 euro per maand om uit te kúnnen geven. Dus wilt niet zeggen dat het op moet. Ik was zeker 400 euro per maand kwijt aan mijn paard, en dan had ik een goedkope les van 20 euro per uur.