Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:17

Wat gaaf zeg, kan je ze in de tuin hebben staan :D

Kan makkelijk hoor, zolang je voor goede drainage zorgt zal de drap meevallen en goede mestafvoer is vast zo geregeld. Nou nog een weilandje in de buurt waar ze vaak kunnen staan.

Ongeveer hetzelfde als bij mij thuis, maar ik heb 2 shets :D

Superleuk, gewoon doen!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:18

oke even voor de laatste keer :o

ik zoek alles goed uit voordat we er alleen al een bod op doen !

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:19

Ho! Excuus! Ik bedoelde daar eigenlijk stal ipv paddock! :+
Al vind ik het wel een klein stukje om je paarden daar dag in dag uit neer te zetten. Ik zou er echt nog een stukje weiland bij zoeken, puur voor de afwisseling en zodat ze de benen eens maximaal kunnen strekken. Ik heb mijn pony vroeger op een nog kleiner stukje gehouden, toen had ik er nog nooit zo overna gedacht, toen vond ik het voornamelijk leuk dat ik als ik wakker werd en uit het raam keek m'n pony kon zien. Die arme pony verveelde zich helaas te pletter op dat kleine kale stukje.. Ik vind persoonlijk dat je je paarden hun welzijn wel op de voorgrond moet stellen. Zeker ook omdat ze (als ik het goed begrijp uit je profiel) nog jong zijn. Juist dan hebben ze hun ruimte meer dan nodig. Het is absoluut niet bedoeld om je af te branden, maar ik vrees dat je je paardjes er geen plezier mee gaat doen..

Binky_Zephyr

Re: Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:21

mijn fjord gaat nu eerst 2 jaar naar de opfok. we zoeken er een tijdelijk maatje voor zep bij. (het liefst ook een shet !! )
dus dat komt wel goed.

er word ook veel met de pony`s gedaan. eventueel zoeken we er een bak bij om in te rijden. of met de shet aan de gang te gaan !

SweetCalypso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:23

Ook ik vind het wel kunnen.Maar op ze 24/7 in een padock te laten staan vind ik sneu. Grasjes hebben ze veel meer aan;)
Maar je moet doen wat je hart je zegt dat doe ik ook;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:24

:D superplek als je het mij vraagt :j

mijn paard staat overdag in een Paddock wat stukken kleiner is, nu heeft hij de mazzel dat hij samen met een ander kan,en hun hebben een dubbele paddock
de anderen staan kleiner en apart
de paarden staan nu anders in gedeeld maar zo zie je een beetje hoe de ruimte is.
jij hebt veel meer ruimte voor 2 paardjes
Afbeelding

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:24

Kijk, dat veranderd de zaak al een hoop! 2 shetjes moet volgens mij prima lukken. Met een grote fjord erbij zou ik het te krap vinden.. Daar zou ik echt nog eens goed overna denken, voordat je die 24/7 op het stukje zet. :)

Maar anyhow, succes met jullie nieuwe huisje en de paardjes! Hopelijk komen jullie eruit qua stalling/bak/weide! :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:26

Ik snap niet waarom 24/7 in een paddock sneu is. Ik neem aan dat ze een mooie paddock krijgen, stuk verhard, plek voor (misschien wel onbeperkt) ruwvoer en een schuilmogelijkheid. Kortom: perfect voor 's nachts of de winter toch? Het lijkt wel alsof 9m2 24/7 meer getolereerd wordt dan dit...

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:27

Vraag idd effe na bij de gemeente wat het bestemmingsplan inhoudt! Evt. ook bij de milieudienst, die kunnen nl. ook vet moeilijk doen over de afstanden tot je buren! Succes!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:31

Sok schreef:
Kijk, dat veranderd de zaak al een hoop! 2 shetjes moet volgens mij prima lukken. Met een grote fjord erbij zou ik het te krap vinden.. Daar zou ik echt nog eens goed overna denken, voordat je die 24/7 op het stukje zet. :)

Maar anyhow, succes met jullie nieuwe huisje en de paardjes! Hopelijk komen jullie eruit qua stalling/bak/weide! :D

de fjord komt na 2 jaar terug. .. maargoed als 2 shetjes passen, past een fjord en shet ook wel.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:32

Focussed schreef:
Ik snap niet waarom 24/7 in een paddock sneu is. Ik neem aan dat ze een mooie paddock krijgen, stuk verhard, plek voor (misschien wel onbeperkt) ruwvoer en een schuilmogelijkheid. Kortom: perfect voor 's nachts of de winter toch? Het lijkt wel alsof 9m2 24/7 meer getolereerd wordt dan dit...

ja en komt een stuk verhard en de hele dag door ruwvoer. (als ze dit zelf toelaten en zich niet vet vreten !!)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:36

Moet als paddock zeker kunnen.
Denk wel goed over de mestopslag, want officieel mag je binnen de bebouwde kom geen mest opslaan (ook niet tijdelijk op een aanhangwagen).
Buiten de bebouwde kom zijn er ook (strenge) regels voor (niet dat iedereen zich daaraan houdt...).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:37

Ik zou het doen als je absoluut(!) zeker bent van een groot stuk weiland in de buurt.
Voor 'snachts vind ik het ideaal zo staan, als ze overdag meer ruimte hebben.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:37

oke daar ga ik dan ook even over informeren.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:38

BraveSpots schreef:
Ik zou het doen als je absoluut(!) zeker bent van een groot stuk weiland in de buurt.
Voor 'snachts vind ik het ideaal zo staan, als ze overdag meer ruimte hebben.

waarschijnlijk staan de swinters hier ook in. maargoed er word ook op gereden ezv.
wat ik al eerder aangaf als er iets niet in orde is dan gaat de koop niet door !!!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:42

Ik zeg nogsteeds doen! Ik, hier in de Randstad zou er een moord voor doen ;) ook de paardjes op de vele pensionstalleb waar ze geen land of paddocks tot hun beschikking hebben!
Ik hoop voor je dat alles lukt met het bieden en het vinden van een stukje land voor in de zomer en mestafvoer e.d. Heel veel plezier alvast :D

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:42

Ik zou zeggen als je alles op een rijtje hebt (qua buren en weiland...dus waar je nu mee bezig bent) gewoon ervoor gaan.

Mijn Holsteiner en mini shet "moeten" het met minder doen, onze paddock is zeker de helft kleiner, goed gedraineerd en stallen waarvan de deuren overdag openstaan met op diverse plaatsen hooi in de paddock. Dit is alleen voor de winter, overdag kunnen ze kiezen binnen of buiten en na de laatste voerbeurt gaan ze naar binnen (23:00 uur).

In de winter gaan we geregeld naar een hele grote paddock om ze echt lekker uit te laten razen, daarnaast krijgen ze beweging door rijden (de Holsteiner) en stappen in de polder (beide).

's Zomers is een ander verhaal dan hebben we 2 weilanden tot onze beschikking waar ze van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op staan en in de nacht kunnen ze kiezen binnen of buiten (paddock met stal met open deuren).

De mest gaat bij ons op de aanhanger met een groot vrachtwagenzeil erover (zeker in de zomer om de eventuele stankoverlast te beperken) en de mestkar wordt 1 à 2 x per week geleegd, ook mesten we iedere dag de paddock, stallen en in de zomer de weilanden uit om zo de overlast voor omwonende tot een minimum te beperken. Nu hebben we wel het geluk dat we aan de rand van de polder wonen en er in onze straat meer beesten (pony's, geiten, hangbuikzwijnen, honden, konijnen en ganzen) wonen dan mensen.

Voor wat betreft de stal, binnen bepaalde afmetingen hoef je hiervoor geen vergunning te hebben, dit is wel per gemeente afhankelijk. Mochten er in de tuin schuren staan die afgebroken worden dan mag je hiervoor iets terug bouwen wat dezelfde afmetingen heeft.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:47

het is allemaal bouw grond .. dus we mogen alles afbreken (incl huis) en alles opnieuw opbouwen .. dus ik neem aan ???? dat een stal bouwen dan ook mag. ook dit zal ik even navragen :)

daar hebben ze in de buurt ook aardig wat beesten (denk aan geitjes zwijnen en er staat als ik het goed hem ook een shet.)

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:48

Meestal kun je op de site van de gemeente dit ook al terug vinden (hebben wij ook gedaan).

Bij onze gemeente mag het tot 30m2 oppervlakte bedragen om vergunningsloos te bouwen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:49

oke .. nouja ook dit ga ik dan even navragen :)
zal even op de site kijken :)

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:54

Veel succes en ik zou zeggen (als alles is zoals je wilt m.b.t. bouwen en weiland e.d.) gewoon ervoor gaan.

Bij ons is het ook niet het meest ideale, heb geen eigen rijbak maar rijdt in de bak waar we ook de mest wegbrengen (ca. 700 mtr. bij ons huis vandaan) kan 's winters in een binnenbak rijden op 400 mtr. bij ons huis vandaan. Heb geen eigen weiland maar een hele mooie afspraak met de buurman aan het einde van onze straat (straat is 100 mtr. lang, haha).

Maar mijn paard is er qua onderkomen wel op vooruit gegaan in vergelijking met de stal waar ik het laatst gestaan heb.....

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:58

ja dat wil ik idd ook .. ! maargoed als het allemaal zover komt dan gaan ze hier ook zeker op vooruit :)

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:40

Nou idd los van de buren en de gemeente lijkt me van wel.
Moet je ze wel in beweging houden lijkt me dus rijden en liefst een stukje gras ergens al is het alleen zomers.
Hoeveel paarden staan er niet alleen op stal.
Ik had zelf ook een tuin vanrond de 1000m2 maar ik wilde hem niet opofferen aan alleen een paard. Dus gewacht tot we bij konden kopen en nu komt vrijdag eindelijk mijn eigen paardje.
Maar goed als jij het er voor over hebt zeker doen hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:41

Volgens Funda is het totale perceel 921 m2 incl de woning.
De totale kavel is ong 15x60m. Als je 25 m aanhoudt voor je huis+ een terras erachter, dan houd je voor een paddock en (schuil) stal 15x35 over.
Dat scheelt wel heel veel m2.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:43

wij hebben contact gehad met de mensen en er staat idd op internet dat dit de gehele opp is.. hierbij hebben ze een fout gemaakt en het gaat op het moestuin gedeelte !

mijn oom woont er in de buurt .. en die is even navraag wezen doen.. het komt namelijk vaker voor dat het verkeerd staat aangegeven op internet. (heeft mn oom ervaringen mee met het kopen van zijn huis.)