X

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:19

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Re: Grond te koop aangeboden gekregen...prijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:26

Tja, dan zou ik toch eens proberen of die man nog wil zakken in prijs, want zoals iedereen zegt, dit komt maar 1x te koop, en als die andere al eens aan heeft gegeven van dat tussenstukje af te willen, dan komt dat op een gegeven moment ook wel goed.
Soms moet je egwoon ergens voor gaan.
Maar dat is mijn mening ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:30

X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:35

Tja weet niet, maar als je je huis verkoopt en je hebt ook nog 3000 m2 grond er bij, zal de waarden van je huis wel toenemen..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:46

altijd kopen als je er tenminste geen honger voor hoeft te leiden.

Deze meters zorgen er voor dat je huis meer waard wordt want er zijn genoeg mensen die wellicht jouw huis willen kopen en ook graag geitjes willen houden.

Let wel het onderhoud van een dijk is lastig (ik heb er zelf ook 2 om niet van het waterschap in gebruik). Koop een goede grasmaaier (heb zelf een stihl gekocht) of maaibalk (staan regelmatig op mp 2e hands te koop).
Bij nattigheid al heel gauw niet te begrazen door de paarden.
Maak je heining ook geschikt voor schapen, deze heb je zeker nodig om een beetje grasmat over te houden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:51

Lynn_Nikita schreef:
mest ophalen ligt er ook aan welke prvincie dat je woont
ik krijg geen reactie sop mijn advertentie, en dan is het puur mest, geen stro oid ertussenin

Hier ook vrijwel geen reacties en zeker niet genoeg om het hele jaar de mest kwijt te raken. Gelukkig wel boeren waar je het van over het bouwland mag rijden als dat braak ligt. Dat scheelt al weer een boel...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 10:55

X

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:59

is dit je verhaal om de prijs omlaag te krijgen of iets wat je echt zelf denkt?
KOPEN!!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 11:22

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:26

Hm in eerste instantie zeg ik ook kopen...maar nu ik er eens over nadenk vanuit jouw standpunt, weet ik het zo net nog niet. Je geeft zelf aan dat het een onhandig stuk grond is, met weinig mogelijkheden. Daarbij zit je ook met de bestemming van dit stuk grond (heb je dat al nagevraagd?) Als er al een andere koper zou komen die het wilt kopen, wat ik me niet kan voorstellen want uit jouw verhaal heb je er niet zoveel aan als je niet de naastgelegen percelen in bezit/huur hebt, dan nog heeft degene er niks aan. Je mag voorzover ik weet niet zomaar overal een volkstuintje/moestuin van maken dus die ergernis heb je niet. Dan blijft de optie vee, maar die sluit je zelf al uit want het is niet echt geschikt. Denk niet dat een veehouder heel veel moeite gaat doen om zijn vee telkens heen en weer te loodsen, daarbij zit je aan de openbare weg.
Wat ik probeer te zeggen is dat ik me kan voorstellen dat het stuk grond alleen geschikt is als graasgebied en verder niks, dus ergernis zul je er dusdanig niet van hebben.

Dan zit je met het stuk grond waar je eigenlijk op zit te aazen....als je de "verkoper" al een jaar probeert te achterhalen maar deze persoon wil niet gevonden worden, reken er dan maar op dat je hem niet vind. Hij/zij zal niet alleen tevoorschijn komen voor de verkoop, want zodra hij het verkoopt is hij te traceren en dat is dus iets wat hij niet wil....

Kortom ik zou het niet doen...verbouw eerst lekker je huis, huur het stuk grond wat je nu al huurt en misschien heb je geluk en kan je het "gewilde" stuk grond van de onvindbare eigenaar ooit eens kopen, dat zou een betere investering zijn dan nu een onbruikbaarstuk wat je ooit eens misschien aan de rest zou kunnen plakken...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:26

Als ik jou lijstje lees met voor en tegen zie ik zoals jij het opnoemt eigenlijk geen voors staan.
Waarom twijfel je dan toch?

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:36

bij de aankoop van dijkgrond is het heel verstandig eerst eens te kijken in de keur van het betreffende waterschap, dat is wetgeving waarin is opgenomen of en wat er kan en mag met grond op zo'n plek.

meestal is er een behoorlijke beperking met begrazing, vaak mogen er alleen schapen op, al is de handhaving heel verschillend, de meeste waterschappen hebben eens in de zoveel jaar nog wel eens lust tot controle en dan heb je een duur stukje hooiland.

ook kun je in de keur nog vinden of er nog bijzondere eisen mbt de schouw zijn, zoals voor een bepaalde datum verplicht maaien en verwijderen wat ze keurig netels, stekels en andere ongerechtigheden noemen.

ook dingen als een schuilstal zijn erg beperkt mogelijk.

bij erg lage grondprijzen kan zoiets een rol spelen en zijn toch dingen die je eerst uit moet zoeken, na aankoop kun je niet roepen wist ik niet. je hebt ook zelf onderzoeksplicht.

meeste waterschappen zijn goed bereikbaar per telefoon en mail.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:40

Pmarena, bel eens een boer in de buurt en vraag aan hem hoeduur een stukje aardappelgrond is, want dat is dit stuk namelijk. Het is geen bouwkavel, dus aardappelgrond.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:55

Kan je hem niet voorstellen om het stukje van hem te huren de komende 1-2 jaar en het evt daarna te kopen? Dan heeft hij er voorlopig inkomsten aan en kan jij het kopen op een moment dat het financieel wat beter uitkomt. Bovendien, dan kan je in de tussentijd misschien nog wel achter het tussenstukje aan.

Ik zou zeker wel proberen om het stukje in handen te krijgen, lijkt mij namelijk wel dat er een mogelijkheid gaat komen om het tussenstukje te kopen. Op een gegeven moment zijn er toch ook schuldeisers die bezittingen gaan opeisen ed?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 12:13

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:15

Min vriend en ik konden laatst 185m2 bij onze tuin aankopen dat koste 7400 euro!
3000m2 en dan 7500 vind ik niet duur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:17

joyce B schreef:
Lynn_Nikita schreef:
mest ophalen ligt er ook aan welke prvincie dat je woont
ik krijg geen reactie sop mijn advertentie, en dan is het puur mest, geen stro oid ertussenin

Hier ook vrijwel geen reacties en zeker niet genoeg om het hele jaar de mest kwijt te raken. Gelukkig wel boeren waar je het van over het bouwland mag rijden als dat braak ligt. Dat scheelt al weer een boel...

dat heb ik ook, kan het overal om me heen wel op het land erbij gooien
maar ophalen, zelden, mijn buurman haalt 2 aanhangers per jaar op, that`s it

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 12:18

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:22

Nou nee ik woon gewoon in een wijk en heb 511m2 aan grond. We hebben het stukje overegens niet gekocht de gemeente had het recht om het alsnog open tehalen voor Nuts bedrijven. En nu is het een stukje grasveld aan onze tuin vast dus PRIMA

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:25

grond direct aan je tuin is nu eenmaal meer waard dan landbouwgrond.
Hier doet landbouwgrond 4-7 euro m2 (oostvoorne ligt denk ik lager, kun je nazien op site van nvm agrarisch)
Grond direct grenzend aan je tuin 20-40 m2 of wat de gek er voor geeft en natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel m2.
Dijkgrond is natuurlijk minder waard. maar 1,5 tot 2 euro zou toch een hele leuke prijs zijn.
Grond zorgt er altijd voor dat je huis meer waard wordt. En als je eerst aangrenzend stuk wil hebben, dan zul je zien dat dijk niet meer te koop is.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:26

Ik zou gewoon ervoor gaan, als je tenminste een mooie prijs kunt regelen. De grondprijs ligt hier op 12,5 euro per m2. Het stuk grond hierachter wilde we overkopen, ook als waardevermeerdering van ons huis, Kostte alleen 125.000, vandaar dat we het niet gedaan hebben. Maar als we de kans zouden krijgen om zo een stukje zoals jou te kopen, zouden we het zeker doen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:35

Wil je wel laten schrikken.....wij hebben recent een stukje grond verkocht, liggend aan de overzijde van de weg met daarop een afgrijselijk oud schuurtje met asbest. Dit heeft dus ook 7500 euro gekost voor de andere partij en wij wilden eigenlijk 10 hebben.....

Ik vind het dus helemaal geen belachelijk bedrag, ook al is het een niet al te courant stuk grond.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:37

Ik zou het direct kopen, mijn wei is 1050m2 en daar heb ik 6000 voor betaald, 5 minuten van mijn huis af met de auto, maar wel een fijn stuk voor mijn pony's en nooit meer gezeur van verhuurders of huurverhogingen, of twijfel of je land blijft.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:48

Waarom zou je het dan wel willen huren? Stel je woont daar 20 jaar, dan ben je met kopen toch veel goedkoper uit? Het is altijd gokken of het perceel naast je huis ooit nog vrijkomt, maar dan heb je toch al die jaren al dit stuk tot je beschikking en kan je er mee doen wat je wilt.
Zo te lezen raak je het gepachte stuk sowieso niet snel kwijt, dan is het voor een evt koper toch interessant om de pacht over te nemen en het stukje dijk erbij te kopen?
Ik lees alleen maar negatieve dingen over het stukje, maar daar heeft de verkoper natuurlijk geen boodschap aan... ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 13:21

X
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-24 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt