Eerst zoeken naar stalling en je oriënteren wat je wil, wat mogelijk is enzo. Desnoods "reserveer" je een plekje. Ik bedoel, een stal / weide kan je leeg laten staan, maar een paard houden zonder stal of weide is nog knap lastig.
Romili
Geplaatst: 23-02-10 12:46
Ik zou eerst een goede stal regelen voordat je een paard koopt.....
ik ben nu ook op zoek naar een eigen pony, maar ben vandaag met mijn ouders naar een boer geweest waar we hem/haar willen stallen.
je kunt het beste eerst de stalling regelen aangezien je anders een paard koopt en dan moet je nog voor een stalling zoeken, en aangezien sommige stallen vol zitten is het beter om nu al opzoek te gaan naar een stal.. kijk eens rond op het internet, vaak vindt je daar altijd wel een paar sites van pensionstallen bij jou in de buurt
Denisexx
Geplaatst: 28-02-10 00:46
misschien overleggen met de eigenaar van t paardje dat je eerst zoekt naar stalling, en m daarna ophaalt ofzo ? anders zou ik eerst beetje rond gaan kijken naar stallingsplaatsen ed. veel plezier met je paard
Leuk de verschillende meningen te lezen! Ik heb mij dit wel eens afgevraagd hoe mensen dat nu het liefste doen. Want idd, beiden kan of heel snel geregeld zijn, of een heel tijd duren voor je tevreden bent.
Ikzelf heb het heel makkelijk gehad, ik verzorgde al jaaaren op een stal, heb mijn verzorgpaard gekocht, en kon daar gewoon blijven staan. Ideaal Geen lange zoektochten naar stallen of naar een geschikt paard
Ik zou eerst voor stalling zorgen.. een paard moet wel ergens staan. Maar het ligt er ook aan of er nog veel plek over is bij de stal waar je 'm wil hebben staan. Als er nog veel stallen vrij zijn kun je eerst ook wel naar een paard zoeken.
Ik zou eerst een stal zoeken of weide. Precies wat het overgrote deel van de meute hier zegt; Een paard is niet makkelijk te houden zonder stal of weide...
het duurt lang voordat je ene paard hebt gevonden want binnen je prijs zit enz. zelf ben ik een half jaar aan het zoeken geweest
maar ik zou eerst stalling regelen maar ondertussen ook kijken voor een paard
Wegbenik
Geplaatst: 01-03-10 17:47
Ik zou zoiezo eerst goed kijken waar je je toekomstige paardje wilt gaan stallen, maar alleen als je al heel dicht bij de aankoop zit. Het heeft natuurlijk geen zin om nu al een stal te reserveren, terwijl je misschien nog wel een aantal maanden bezig bent met het zoeken naar een leuk paard.
anneo3o
Geplaatst: 01-03-10 18:39
Een paard is leuk, maar eerst een plekje om een paard neer te zetten is handiger.
Rudina
Geplaatst: 02-03-10 18:55
Eerst gaan orienteren op een stal, kijken welke je het meest aanspreekt eventueel dicht in de buurt is. Ik ben ook van plan een paard aan te schaffen, het liefst regel ik meteen een DA, hoefsmid, verzekering etc in iedergeval ga ik mij daar alvast op orienteren en neem met diverse instanties etc contact op.
En ondertussen al een beetje opzoek naar je droom paard, ga daarmee ook diverse fokkers af, marktplaats etc en kijk ook daar weer wat je bevalt zo regel je alles denk ik het snelst. Ook erg handig is om te kijken of je eventueel iemand mee kan nemen bij de aankoop van je droompaard die er super veel verstand van heeft, koop je de paard eventueel aan de andere kant van nederland zorg daar alvast vervoer voor etc.
Eeerst Kijken wat allemaal mogelijk is bij jou in de buurt, dan voor paard kijken, en dan nog een keer naar de stallingen gaan kijken war je bent geweest en die in aanmerking komen
lindar1985
Geplaatst: 02-03-10 22:11
Hey Petite, Wat grappig om je bericht te zien, ik zat net met de zelfde vraag, voor de zelfde regio. Ik ben benieuwd of je snel een stal hebt kunnen vinden, en zo ja, welke? waarom heb je die gekozen!?
groetjes!!
Snorkelfiets
Geplaatst: 04-03-10 11:18
Ik heb eerst een stal gezocht. Ik wist toen wel dat ik opzoek ging naar een paard, maar had hem nog niet gevonden. Verteld dat ik niet zeker wist wanneer het paard er zou zijn, en tot die tijd moest ik een X bedrag betalen per maand om de stal te reserveren. Bij mij in de buurt zijn enorm veel stallen en weilanden, dus ik had me geen zorgen hoeven maken. Maar ik wilde heel graag op deze stal staan, ongeacht met wat ik thuis zou komen.
Sielke
Geplaatst: 04-03-10 12:32
ikzelf heb binnenkort een shetje (daarvoor is het niet moeilijk om stalling of weidegang te vinden) heb eerst het shetje gaan bekijken en ben nu aan het wachten tot we het weidetje kunnen gaan hebben. die meneer die het shetje zal verkopen wacht ook gewoon af tot we er om komen, en die maakt daar niets van problemen aan. Ik weet wel dat het van een shetland mischien wel wat gemakkelijker is maar met overleg van de verkoper kom je er denk ik wel.
_Kaira_
Geplaatst: 06-03-10 19:04
Informeer bij een stal of je daar altijd terecht kan, dan ga je zoeken naar een paard en als je een paard hebt gevonden vraag je wanneer je terecht kan bij de stal
JenniferU
Geplaatst: 13-03-10 19:22
Ik zou als je een paard op het oog heb en je weet haast zeker dat je daar veel interesse in gaat krijgen en het dier ook een grote kans geeft om het te kopen dan pas naar stalling gaan zoeken. ook omdat je zelf al aangeeft er genoeg keus is aan stalling
straks moet je van te voren aan gaan betalen om de stalling vast te houden en gaat de aanschaf van het paard niet door om wat voor reden dan ook
succes en veel plezier met de zoektocht naar je toekomstige paard