tuurlijk kunnen paarden het prima vinden om 24/7 binnen te staan, een hoop paarden zijn niet anders gewend tegenwoordig. maar het is niet waar het paard voor gebouwd is.
Citaat:zolang je paard dagelijks zn beweging heeft is het geen ramp van in n box te staan,
veiligheid is volgens mij meer waard hoor, bovendien wil et niet zeggen dat ze buiten zijn dat ze veel meer bewegen...
zet de mijne in de winter buiten en ze staat daar heel zielig te doen en te roepen
der is nix niet he, geen gras nimeer, wat moet ze dr doen dan?koukleumen...fijn hoor!
denk toch dat als ze buiten staan, dat ze echt wel meer bewegen hoor. zelfs als er geen gras staan, dan moet je ze juist bezig houden met ruwvoer. dan lopen ze in ieder geval al van hooi naar water bak en terug, als ze met vriendjes staan lopen ze ook wel regelmatig. dit in tegenstelling tot in een box, waar ze hoogstends drie stappen vooruit en drie stappen achteruit kunnen zetten. zie het bij mijn eigen paarden nu ook. er staat geen polletje gras meer, maar ze zijn de hele dag wel aan de wandel, af en toe even eten en dirnken en weer wat spelen. beetje dutten en weer eten etc etc. en wat doen ze in een box als het hooi op is? de hele dag stilstaan en beetje voor zich uit kijken. dat lijkt me nou niet echt lekker voor een paard.
ik heb ook draad rond mijn land en mijn paarden zien het prima hoor, laatst in de sneeuw was het bijna niet te zien, maar ze wisten precies hoelaat ze de rem in moesten trappen hoor. dat jij het niet ziet, wilt niet zeggen dat je paard het niet ziet, en een paard weet als hij het land kent, dondersgoed waar de omheining loopt. of dit nu lind, draad, of prikkeldraad is.

.