Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:37

DianneF schreef:
HorseyDude schreef:
Wat ook zou kunnen zijn dat het paard claustrofobisch is, dus dat het dier niet tegen kleine ruimtes kan.... zou het dat zijn?

Nee dat denk ik niet.. aangezien hij de weides ook afbreekt als hij hier lang in staat..

Ik heb regelmatig nog aan jou en je slopert gedacht afgelopen week, en enige wat ik me kan bedenken is dat ie zich toch echt verveeld.
Je bovenstaande post bevestigd dat voor mij gevoel wel een beetje...
Je schreef dat ie toch al een uur per dag loopt, maar ik denk dat jou paard meer gebaat zou zijn met meerde keren per dag iets doen.
Misschien smorgens in een stapmolen als daar de mogelijkheid voor is, smiddags op de wei, en savonds trainen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:08

Ilja000 schreef:
Er is ook zo'n waterspuitsysteem. Als je paard dan trapt, krijgt het onverwachts water toegespoten...

zou dat ook helpen als hij er tegen aan beukt???? trappen is nog niet het grootste probleem namenlijk ;)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:09

chelletju schreef:
heb je hem eens laten readen?

nee nog nooit gedaan.. zit er wel aan te denken nu.. omdat meerdere mensen dit zeggen..
maar ik heb toch een beetje mn twijfels.. mijn paard is namelijk erg nuchter.. en weet niet of dit wel effect heeft..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:10

melaniepk schreef:
Een matras tegen de muur en daarvoor een rubberen mat ;) let maar is op, dan is het na een paar keer trappen niet leuk meer, want dat veert en trapt irritant :D dit doe je ook met de staldeur, zo neem je de kracht van de trap weg namelijk :j

En is het ook niet dat wanneer hij geen contact heeft met een ander paard dat het dan beter gaat ? ik ken een paard dat echt geen ander paard wou zien als hij op stal stond, hij bleef trappen en lelijk doen, dus een schotje er tussen en nu doet hij het niet meer...
Natuurlijk is het bij een "normaal" :)) paard wel beter om anderen te zien, voor ik heel bokt over me heen krijg, maar hoe reageerd jou paard op zijn buren ?

dit zou misschien tijdelijk wel werken.. maar ik kan moeilijk die matrassen altijd in zn stal laten staan.. ;) en ik weet zeker dat als ik deze weg haal.. ik weer terug bij af ben... ;(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:12

DianneF schreef:
HorseyDude schreef:
Wat ook zou kunnen zijn dat het paard claustrofobisch is, dus dat het dier niet tegen kleine ruimtes kan.... zou het dat zijn?

Nee dat denk ik niet.. aangezien hij de weides ook afbreekt als hij hier lang in staat..

Ik heb regelmatig nog aan jou en je slopert gedacht afgelopen week, en enige wat ik me kan bedenken is dat ie zich toch echt verveeld.
Je bovenstaande post bevestigd dat voor mij gevoel wel een beetje...
Je schreef dat ie toch al een uur per dag loopt, maar ik denk dat jou paard meer gebaat zou zijn met meerde keren per dag iets doen.
Misschien smorgens in een stapmolen als daar de mogelijkheid voor is, smiddags op de wei, en savonds trainen.[/quote]

stapmolen hebben we niet... en ik kan nu niet s avonds trainen.. is geen verlichting.... en geen binnenbak.. dus ik moet echt overdag..
maar ik denk dat dit ook weinig effect heeft... zomers doe ik er meer mee omdat we dan langer licht hebben enz.. dan krijgt hij ook meer afwisseling.. maar hij blijft maar door gaan en door gaan..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:13

Als je de rubberen mat er voor laat zitten, zit het toch vast tegen de muur? Dan is het imo het zelfde als alleen de matten.
Het is en blijft lastig idd.

Naamloos1

Re: Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:14

ja maar dat gaat toch verrotten op een gegeven moment? en de stal word er ook gelijk een stuk kleiner van... als ik aan alle 4 de muren matrassen doe..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:15

Das idd waar. Sjonge, het is nog wat met zon paard :+
Houdt je iig aant denken :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:16

hahah jaa dat is zo ;)
ik zit nu te denken aan nog steeds 1 grote stal maken.. in de hoop dat dat goed gaat.. anders is vrees ik het andere paard de lu l :P of misschien laten readen?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:18

Hoe snel krijg je je paard ge-read? Ga ook niet zomaar naar iemand, maar naar iemand die goede dingen op zn naam heeft staan. Ik weet niet of Barmat hier op bokt het nog doet, maar die is erg goed.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:19

ja ik heb geen idee hoe zoiets werkt..... dus ik heb geen flauw idee...
echt .. ik weet het echt niet meer! :n

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:27

is het misschien een idee om een shet erbij te zetten?
Dan houd de shet hem misschien wel bezig en vergeet je paardje om de stal kapot te maken.

Ik moet wel toegeven dat ik smakelijk heb gelachen om zijn kunstjes! :=

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:28

Lastig hoor, misschien moet je hem geen Trippel meer noemen, maar meer iets in de trant van "Achter het hekje is ook leuk" (heb even in je profiel gespiekt :D )

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:49

Beckie schreef:
Lastig hoor, misschien moet je hem geen Trippel meer noemen, maar meer iets in de trant van "Achter het hekje is ook leuk" (heb even in je profiel gespiekt :D )

hahha! zou het lukken denk je? :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:50

noomie1 schreef:
is het misschien een idee om een shet erbij te zetten?
Dan houd de shet hem misschien wel bezig en vergeet je paardje om de stal kapot te maken.

Ik moet wel toegeven dat ik smakelijk heb gelachen om zijn kunstjes! :=

nee vast niet :p ik denk zelfs dat hij zo bezig is met de muurtjes dat ie shetje vergeet en die plat walst :')

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:51

Over het algemeen doen veel readers via foto readen. Je moet ze dan een foto toe sturen, en dan ligt het een beetje aan de reader hoe lang je moet wachten op antwoord. Of hij/zij het druk heeft, of hij/zij op dat moment genoeg antwoorden van je paard krijgt. Meestal kun jij ook vragen stellen wat je graag wilt weten. Maar das voor een ieder anders natuurlijk.

Kan me iig heel erg goeg voorstellen dat je langzaam aan radeloos bent aant worden :(:)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 16:01

ik heb een reader gemaild.. had deze gekregen via een pb van iemand.. eens kijken of ze misschien wat kan met mijn vraag.. heb eerst alleen maar informatie gevraagd hoor..
weet nog niet of ik het ga doorzetten..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:11

Vind ik erg verstandig :j

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:24

speelballen tegen verveling, en anders een open stal met een kleine paddock eraanvast.
zadat ie naar buiten kan als ie dat wil (zonder eerst iets te slopen)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:26

Ik denk dat wanneer je het patroon verbreekt van het trappen/uitbreken, dus door die matrassen te plaatsen, je paard er uiteindelijk mee ophoud omdat het geen effect meer heeft, het is een poging waard toch ? matrasjes bij de kringloop halen en proberen is de enige oplossing ben ik bang.
Ik ben benieuwd wat er uit de reading komt :j

Tartarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:25

En als je zijn stal nou eens spannend maakt? Een Jollybal er in, takken er in ophangen, lege jerrycan zonder dop ophangen, voetbal op de grond etc. etc.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:12

melaniepk schreef:
Ik denk dat wanneer je het patroon verbreekt van het trappen/uitbreken, dus door die matrassen te plaatsen, je paard er uiteindelijk mee ophoud omdat het geen effect meer heeft, het is een poging waard toch ? matrasjes bij de kringloop halen en proberen is de enige oplossing ben ik bang.
Ik ben benieuwd wat er uit de reading komt :j

denk dat dit op het moment je beste optie is?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:19

Met zo'n hopeloos geval :D zou ik toch op zoek gaan naar een andere stal.
Een loopstal waar hij in een groep kan staan en kan kiezen of hij binnen, buiten in de paddock of in de wei wil staan.
Mijn ervaring is dat paarden dan veel beter hun ei kwijt kunnen en daardoor minder ondeugd uit gaan halen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:55

oef dit lijkt verdacht veel op een pension paard bij ons.
Hiervan is de reden wel bekend en is gelukkig nog niet zo erg als bij jou, op de weide na dan.
In zijn stal sloopt ze gelukkig alleen nog de voer en de waterbak.
Het probleem is, dat ie te weinig aandacht krijgt en te weinig beweging. Dan gaat ze zich vervelen.

DVM22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:55

Vind je stalhouder erg symphatiek moet ik zeggen. Wat lijkt me dat een vervelende situatie voor jou. Ik heb ook geen idee wat je daar aan zou kunnen doen. De matrassen en een reading lijken me nog de beste optie's. Succes, ik ben benieuwd hoe dit afloopt!