bijdrage voor verzorgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:59

StillAngel schreef:
Ja maar op een manege geld dit toch allemaal anders, dan betaal je idd wel voor 1 uur, maar doe je de verzorging van dat gehele paard er dan ook bij? Nou nee, dus ik blijf bij wat ik gezegd heb, dat ik het onzin vind om bijdragen te betalen aan eigenaren van verzorgpony's.

En als je niets aan verzorging hoeft te doen? Dus gewoon poetsen opzadelen en rijden. Dan ook nog gratis?

ilse86

Re: bijdrage voor verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:01

ligt er een beetje aan wat de reden is... eerder mestte ik bijna dagelijks de stallen uit. nu niet meer omdat ik aan het afstuderen ben. de eigenaar van mijn bijrijdpaard zegt dan niet ineens: "yo Ils, betaal ff 50 oi per maand". Maar ik rij haar paard dan ook nog 3/4x per week bij omdat ie anders vastroest :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:01

Vrijrijden op een manege is 6,50 - 7,50 per uur.
2x per week is 52,00 - 60,00 per maand.

Als je niet kan, hoef je ook niet te betalen.

maggie101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:03

ik heb een verzorgster voor mijn paardje. Ze rijdt op maandag altijd in de les en doet dan zijn stal enzo. als ik een dag niet kan of als ik op vakantie ga, wilt ze hem altijd graag doen.
ik ben blij dat ik iemand heb die net zoveel van mijn paardje houdt als ik, en dat ze hem liefdevol verzorgd.

dus ik vind niet dat als je iemand hebt waar je altijd op kunt bouwen en die je paard goed verzorgt, dat je er dan geld voor gaat vragen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:17

Zo denken de eigenaar van celeste en ik ook. Ik doe alles voor het paard. Ik mest uit, toiletteer haar en ben erbij als de dierenarts of hoefsmid komt. Heb nu priveles met haar en heb zelf zadel en hoofdstel gekocht. Alleen het beste is goed genoeg. Dat wordt gezien en gelukkig ook gewaardeerd. Ik betaal niks voor voer, hoefsmid, strooisel en dierenarts. Zij betaalt niks voor mij. Ze vindt het gewoon fijn dat haar paard vaak gereden en gewaardeerd wordt.

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:18

Paarden hebben/ houden kost veel geld. Ik zou mijn paarden ook het liefste houden/rijden zonder daar elke maand een aanzienlijk bedrag voor neer te moeten leggen.
Paarden kosten veel geld. Mensen/bijrijders/leasers/verzorgers etc. die willen delen in de lusten van het paard mogen naar mijn mening ook delen in (vaak een klein gedeelte van) de lasten.

Men kan verschillende redenen hebben om wel of geen geld te vragen voor het laten berijden van hun dier. Er zijn beweegredenen voor en beweegredenen tegen te noemen.
Je kan, als verzorgster, zelf bepalen of je er wel of niet mee akkoord gaat, toch?

Snap het probleem niet eerlijk gezegd...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:23

Ik vindt als je een paard op volpension hebt staan en je iemand hebt die er ook mee gaat rijden ! Je een bijdrage mag vragen ..
50 of 60 euro is omgerekend per dag maar een schijntje , zeker als je nagaat dat de gemiddelde volpension ca 200 euro kost .

Er zijn genoeg mensen die nog geen eigen paard kunnen betalen , als ze dan mee kunnen delen met een anders paard , prima oplossing toch ?

Tel eens een uurtje manege les ca 12,50 / 15,00 euro , en dat is normaal is per maand ook een vracht geld en maar een uurtje rijden en weg wezen .

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:27

Ik heb een beetje moeite met het feit dat je, ondanks je bijdrage, niks te vertellen hebt over het paard. Als de eigenaar m wil verkopen, doet ie t toch wel.

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:27

Zinzi_jewel schreef:
Ik vindt als je een paard op volpension hebt staan en je iemand hebt die er ook mee gaat rijden ! Je een bijdrage mag vragen ..
50 of 60 euro is omgerekend per dag maar een schijntje , zeker als je nagaat dat de gemiddelde volpension ca 200 euro kost .

Er zijn genoeg mensen die nog geen eigen paard kunnen betalen , als ze dan mee kunnen delen met een anders paard , prima oplossing toch ?

Tel eens een uurtje manege les ca 12,50 / 15,00 euro , en dat is normaal is per maand ook een vracht geld en maar een uurtje rijden en weg wezen .

Bij ons in de randstad gaan die prijzen richting 300-350 euro...

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:33

Ik vind het op zich wel bergrijpelijk dat sommige mensen een bijdrage vragen voor een verzorger van hun paard. MAAR dan mag daar ook wel wat tegenover staan. Zoals een les, mogelijkheid tot wedstrijden rijden, medezeggenschap over paard/pony of iets dergelijks.

itsmyangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:34

Het is natuurlijk wel duur allemaal
ja het licht eraan
k denk als je wedstrijden rijd met je verzorpony zou ik er als eigenaar wel geld voor vragen

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:36

mandyrakker schreef:
Somebitch schreef:
Ik ben het niet met je eens TS.
Als jij kan rijden, totaal vrijgelaten wordt en wedstrijden etc mag rijden vind ik best dat je daarvoor een bijdrage mag betalen. :j

dan kan je net zo goed een eigenpaardje nemen...
dat vind ik;)

Ik ben heel benieuwd waar jij voor 50-60 euro in de maand een paard kan houden, inclusief verzorging en dierenartskosten. Als jij die plek weet ga ik er morgen naar toe. Ligt het misschien dicht bij Fantasie en Sprookjesland?

Paarden kosten geld, als je de lusten deelt mag je ook wat lasten delen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:36

Als iemand alleen verzorgt, zou ik het niet in mijn hoofd halen daar geld voor te vragen. En als het paard er super verzorgd bijstaat, mocht de verzorger van mij ook wel n x mogen hobbele .

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:37

Brainless schreef:
Vrijrijden op een manege is 6,50 - 7,50 per uur.
2x per week is 52,00 - 60,00 per maand.

Als je niet kan, hoef je ook niet te betalen.

Dan ga jij toch lekker vrij rijden? Maar bij de meeste maneges hier heb je dat helemaal niet en kost een losse les gewoon 17 euro.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:43

ilse86 schreef:
Ik heb een beetje moeite met het feit dat je, ondanks je bijdrage, niks te vertellen hebt over het paard. Als de eigenaar m wil verkopen, doet ie t toch wel.

mee eens! En wat gebeurt er als je paard kreupel wordt?? Dan blijf je als bijrijder lekker dokken, want anders kan mevrouw haar paard niet meer betalen. Nou sorry, ik vind dat je er dan niet aan moet beginnen... Wil met alle liefde het paard 2x per dag stappen, maar ga daar niet voor betalen! Vind dat er dan ook voor mij wat tegenover moet staan... Ben altijd erg zuinig op zowel spullen als paard, maar ben een paar keer zo hard op mn mondje gegaan met het bijrijden! Sommige eigenaren menen het normaal te vinden om alles ( ja ook de stal van hun lieve beesten... zielig!) een paasei te laten, zodat ik het lekker op kan ruimen. Dat zou een voordeel zijn als je ervoor moet betalen, dan kan je misschien eerder zeggen: ho eens, dit doe ik niet!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:51

Ik vind dan wel dat je loyaal moet zijn. Ik rij ook wel eens een kwartier heen en terug alleen om te poetsen of te koelen als t paard kreupel is. Loyaliteit heet dat. En dat is vaak meer waard dan geld. Eigenaresse van het paard en ik zijn inmiddels meer vriendinnen dan dat we een "zakelijke" overeenkomst hebben

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:59

madelein schreef:
ilse86 schreef:

mee eens! En wat gebeurt er als je paard kreupel wordt?? Dan blijf je als bijrijder lekker dokken, want anders kan mevrouw haar paard niet meer betalen. Nou sorry, ik vind dat je er dan niet aan moet beginnen... Wil met alle liefde het paard 2x per dag stappen, maar ga daar niet voor betalen! Vind dat er dan ook voor mij wat tegenover moet staan... Ben altijd erg zuinig op zowel spullen als paard, maar ben een paar keer zo hard op mn mondje gegaan met het bijrijden! Sommige eigenaren menen het normaal te vinden om alles ( ja ook de stal van hun lieve beesten... zielig!) een paasei te laten, zodat ik het lekker op kan ruimen. Dat zou een voordeel zijn als je ervoor moet betalen, dan kan je misschien eerder zeggen: ho eens, dit doe ik niet!

Vind ik ook. Logisch dat de zorg doorgaat als het paard kreupel is en dat stappen erbij hoort. Maar ik als eigenaar zou daar dan nooit geld voor kunnen vragen. Ik zou me enorm uit de brand geholpen voelen door iemand die met mijn paard zou stappen als ik niet kan! Ik zit gelukkig niet in een situatie dat ik een bijrijdster nodig heb of wil, maar heb vroeger wel verzorgsters voor mijn ene pony gehad, en die was ik echt heel dankbaar dat ze voor mijn beestje kwamen. Kon daar echt geen geld voor vragen :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:18

ilse86 schreef:
Ik vind dan wel dat je loyaal moet zijn. Ik rij ook wel eens een kwartier heen en terug alleen om te poetsen of te koelen als t paard kreupel is. Loyaliteit heet dat. En dat is vaak meer waard dan geld. Eigenaresse van het paard en ik zijn inmiddels meer vriendinnen dan dat we een "zakelijke" overeenkomst hebben

Nou ik zat daar pas 3 weken, dus dan is er alleen nog sprake van kennismaken, en niet van vriendinnen. Daarnaast is dat paard 2 maanden kreupel geweest voordat ik erover begon of het nog wel eerlijk was om te betalen. ik ging dus al 2 maanden 3x per week, 2x per dag een kwartier stappen met het paard. Dat lijkt mij loyaal of niet?? Ik moest daar alleen wel 150 euro per maand voor neertellen... Nou ik vind dat niet kunnen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:21

Vind ik ook schandalig

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:28

ilse86 schreef:
Vind ik ook schandalig

oke gelukkig! dacht al dat ik erg veeleisend was :D
Denk wel dat jij erg veel geluk hebt met je paardjes en eigenaar! Zijn maar weinig mensen die dat zo hebben. Ik heb ook een tijdje zo'n goed contact gehad in mijn oude woonplaats. Maar toen 70 km verderop gaan wonen en nooit meer echt zoiets gevonden. Geniet ervan!

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:30

Het is wel jouw paard wat je uitleent, met alle risico's van dien. Áls ik al ooit een bijrijdster voor mijn paard zou zoeken, zou het denk ik afhankelijk zijn hoe vaak diegene komt en wat diegene met mijn paard van plan is. Stel dat ze meerdere keren per week wil komen, lessen wil gaan nemen of een startkaart aan wou vragen dan zou ik wel een vergoeding vragen.

Edit: je moet het van beide kanten zien, bijrijders en verzorgers willen het liefst gratis een verzorgpaardje natuurlijk, maar probeer het ook andersom te zien als JIJ de eigenaar van dat paard was!
Laatst bijgewerkt door DinoBanani op 01-02-10 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:32

ilse86 schreef:
Zo denken de eigenaar van celeste en ik ook. Ik doe alles voor het paard. Ik mest uit, toiletteer haar en ben erbij als de dierenarts of hoefsmid komt. Heb nu priveles met haar en heb zelf zadel en hoofdstel gekocht. Alleen het beste is goed genoeg. Dat wordt gezien en gelukkig ook gewaardeerd. Ik betaal niks voor voer, hoefsmid, strooisel en dierenarts. Zij betaalt niks voor mij. Ze vindt het gewoon fijn dat haar paard vaak gereden en gewaardeerd wordt.

Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Ik doe ook echt alles voor het paard. Mesten, toiletteren, aanwezig bij DA/kliniek-bezoeken, hoefsmid, TA, osteo etc. Ik betaal mijn eigen lessen. Het paard heeft ZE, dus ik koop zelf middeltjes en voer om haar jeukvrij te houden. De eigenaresse is vorig jaar maart ernstig ziek geworden en de 9 maanden er na heb ik het paard helemaal in mijn eentje verzorgd. Op stal moeten de pensionklanten vrij veel zelf doen en ik help overal mee. Als ze aan mij geld zou gaan vragen dan stop ik er mee.
Ik heb ook paarden gereden waar ik allemaal maar hoefde te komen om te poetsen en te rijden. Deze paarden stonden aan huis en de eigenaren waren alleen maar blij dat ik de paarden hun beweging gaf.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:33

Doe ik ook! Met volle teugen! Heb ook geluk hoor! Maar bijna al mijn vrije minuten besteed ik daar. En dat zien zij ook wel ;) hoop dat jij ook zo'n adresje vind!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:43

goed zo! Nou heb na de laatste nare ervaring met eigenaren de stap eindelijk genomen. Heb zelf een veulen gekocht! Dus nog even geduld en dan kan ik lekker met dat heerlijke beest aan de gang! Heb nu waarschijnlijk wel een leuk paardje in de buurt die ik de komende 1,5 jaar kan rijden. met een erg leuke eigenaar, naar wat het lijkt!

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:49

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat de reden is van het bijrijden en/of verzorgen, zoals al meerder keren genoemd is!

Ik rij twee maal in de week (en om de week ook nog een priveles) een heel leuk paard, welke op een pensionstal staat met alle voorzieningen die je je maar kunt bedenken. VOLPENSION!! Ik hoef dus niets anders te doen dan rijden en betaal daar 60 euro in de maand voor. Prima bedrag, waar we allebei blij mee zijn!!

Als je geen tijd heb om je eigen paard te onderhouden en iemand komt je dus uit de brand helpen en doet dus ook alle werkzaamheden zoals uitmesten, voeren etc.etc., dan vind ik dat je daar niets voor kunt vragen!!

Gr. Marco