Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ikdoemaarwat schreef:sporter schreef:Mijn paarden staan overdag buiten snachts binnen.
Ik snap niet dat mensen hun paarden snachts buiten houden zonder toezicht. Ga er altijd maar vanuit dat die mensen iets beters niet kunnen betalen
dat is ook een veronderstelling die nergens op slaat
Twiggy2008 schreef:sporter schreef:Mijn paarden staan overdag buiten snachts binnen.
Ik snap niet dat mensen hun paarden snachts buiten houden zonder toezicht. Ga er altijd maar vanuit dat die mensen iets beters niet kunnen betalen
Jij bent wel heel kortzichtig, he, sporter.![]()
En je komt met zo'n opmerking op zijn zachtst gezegd ook behoorlijk arrogant over.![]()
Mijn eigen paard bijvoorbeeld staat met de kudde in een natuurgebied, waar geen mens zomaar komt. En al helemaal de paarden niet weg kan halen. Is onmogelijk bij ons. Ze staan daar prima, al jarenlang.
Verder begrijp ik je opmerking over 'iets beters niet kunnen betalen' niet. Ik denk namelijk dat dat niet per se iets te maken heeft met de keuze om je paard 24/7 buiten te houden.![]()
Bij mij in elk geval niet, ik heb bewust voor deze manier van houden gekozen, daarbij vooral kijkend naar mijn paard. Ik sta niet op een goedkope stalling en daarbij moet ik een hele hoop zelf doen voor dat geld, wat ik daar maandelijks dok.![]()
Maar ach, doe het met liefde, want mijn paard betekent heel veel voor me.
PS: lees nu pas je latere post. Ik denk dat sommige mensen inderdaad voor hun eigen gemak kiezen m.b.t. het houden van hun paard op stal. Let op: ik zeg sommige mensen.![]()
Ken ze uit eigen ervaring.
kristientjjx schreef:Mijn paard staat in de winter vaak op stal. Als ik er ben komt hij buiten. En in de zomer komt hij snachts gewoon binnen..
Iedereen vindt het zielig dat een paard veel op stal staat in de winter. Ik wil gewoon het beste voor mijn paard ! en ik denk dat hij op deze stal het gelukkigste is. Ik stond ervoor op een stal waar ze altijd buiten konden maar ze hadden in de zomer enkel zand. Wordt een paard hierdoor gelukkiger? Mijn paard is dit weekend verhuisd van stal en doet het prima

KiWiKo schreef:_Kiki_ schreef:Nav een ander topic, ben ik wel benieuwd waarom mensen kiezen om hun paard 's nachts (en overdag?) op stal te zetten. Doe je dit voor je paard of voor jezelf?
Mijn paard is dinsdag naar 24/7 buiten gegaan met schuilstal, en voor die tijd stond ze alleen overdag buiten. Een beetje schuldig voel ik me wel kan ik zeggen, want ze stond toch echt op stal voor MIJN plezier.
en jij denkt dat je met zo een openingszin mensen hierheen krijgt om hun beweegredenen op bokt te zetten????
ik zal beginnen