Hoe lang hebben jullie al niet kunnen rijden door de vorst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:29

Ik heb zowaar 2 dagen achter elkaar in de bak kunnen rijden! 8-)
Kijk hoe lang we het volhouden deze keer...

Polly_

Re: Hoe lang hebben jullie al niet kunnen rijden door de vorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:31

Ik heb toch al minstens drie maanden niet meer gereden.. Baal altijd als het weer gaat sneeuwen, de bak wordt dan echt onberijdbaar :(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:34

De mijne heeft al vanaf half december vakantie :\ !! En nu het gedooit heeft, heb ik door tijdgebrek niet meer kunnen rijden.. Ik baal, paard baalt, want we zijn gek op buitenritten en doen dit dan ook bijna alleen maar.. Beetje lastig als de boel ondergesneeuwd.. en vastgevroren is >;) ..
Hopelijk kan ik er morgenochtend even op klimmen :D .. zou toch wel fijn zijn!! Mag ik mijn bodyprotector wel weer meenemen := ..

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 10:56

Bij ons is de bak nog kats bevroren!
Volgende week weer een graadje of 6,7,8 vorst in de nacht!
We kunnen er beter een schaatsbaan van maken bah!

DVM22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:00

Mijn bijna 4 jarige merrie staat ook al 8 weken stil. Ze staat wel 24/7 buiten en we wandelen veel aan de hand.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:01

Ik rijd al heel lang bijna niet.. laatste tijd weer wat meer.
Rijd nu 2 keer per week in de binnenbak hier in de buurt, en dan nog af en toe een rondje over het asfalt hier in de buurt, want in de berm gaat niet.

Met de sneeuw ging ik alleen in de binnenbak rijden, want dan kon je zelfs niet over de straat rijden...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:07

Ik zit nu bijna op 3 maanden. De rijbaan op stal is stroef en zodra deze vochtig is is deze keihard en vriest de hele boel op. Heb af en toe kunnen longeren omdat daar wel de sneeuw uitgehaald werd en af en toe gezout. Nadeel bij ons op stal is dat je een lang pad af moet welke bestraat is aangezien ik doordeweeks altijd 's avonds was het pad regelmatig spiegelglad en dus onbegaanbaar. Daar ga je met een ouder paard met artrose niet meer overheen.
Ben nu wel klaar met deze winter wanneer komt de lente ?

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:22

Sannnn schreef:
Probeer zo vaak mogelijk naar een binnenbak hier te gaan. Is ongeveer 3-4 keer per week iig. Nu is er bijna elke zaterdag wedstrijd, dus kan dat niet en zondag is de bak hier dicht.
De wei/ paddock in gaat haast niet, baal daar echt van. Maar die van mij staat op ijzers en gaat buiten als een gek te keer.. Ze gaat gewoon onderuit. Met die hakken die ze onder d'r ijzers heeft. Ze kijkt echt niet uit... Is gewoon eng om te zien. Maarja, ze moet eruit. Vind het ook niets om haar op stal te hebben. Dus hou me hart elke keer maar weer vast..
Ik hoor vaak zeggen: 'Paarden kijken zelf wel uit'. Nou geloof me.. De mijne helaas niet, deed ze het maar.

Heb vrijdag wedstrijd. Zou ook net, na 3 weken eindelijk weer, naar les gaan. Maar toen begon het weer te sneeuwen. Dus weer niet op pad met de trailer. Aangezien ze hier niet meer strooien vond ik dat te risico vol.

Heb het nu echt even gehad me dit weer..

hoe herkenbaar!! Die van mij staat ook op ijzers. Iedereen roept ze kijken wel uit hoor. nou die van mij ook niet hoor :(:)

Rendiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:27

Ik heb al ruim 9 weken niet kunnen rijden door het weer |(
De buitenbak is helemaal bevroren en op dit moment 1 grote ijsbaan.
Ik heb de afgelopen periode wel 2 keer een kleine buitenrit gemaakt, maar ook dat zit er nu niet in. Ik woon in een afgelegen gebied waar niet gestrooid wordt. Dat risico wil ik dus niet nemen.
Maar goed, hopen dat het weer binnenkort weer opknapt, en dan kunnen we weer rustig gaan opbouwen :D

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:58

Bij zachte sneeuw en zachte ondergrond hebben wij gewoon kunnen rijden.

En soms een buitenrit maar anders kon je gewoon echt niet rijde.

NandaSenora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:53

heb van morgen heerlijk weer kunnen rijden, alle twee mijn paardjes,, heb gelijk o benen na 2 maanden stilstaan maar heb er wel van genoten, morgen hopelijk weer rijden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:59

bijna 2,5 maand zo onderhand. Heb helaas nog geen trailer en geen e rijbewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:01

Zo'n 3 maand al niet meer :x Tussendoor wel enkele buitenritten, maar daar werk je niet echt naar iets toe. Heb haar sinds eind Oktober, dus nog helemaal niet veel kunnen rijden, erg jammer!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:02

Ik heb 13 december voor het laatst gereden.. Bak is niet rijdbaar en ik heb geen tijd om elke dag met trailer op pad te gaan.. dus dan maar een lange vakantie...

Ik merk bij mezelf wel ineens allerlei gebreken die ik normaal niet heb omdat ik dan regelmatig rijd.. Dat is wel balen.. Maar goed, oooooit wordt het weer voorjaar!

Jessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:36

Heb afgelopen weekend voor het eerst weer kunnen rijden. Eind november was de laatste keer, daarna de bak onberijdbaar geweest tot afgelopen weekend. En dan kan je eindelijk rijden moet je oppassen dat je niet te enthousiast wordt en te lang of teveel zou rijden na zo'n tijd. Voorjaar kom maar....

shereen1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:56

sinds december heb ik niet meer ècht kunnen rijden :(

_Jumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:05

Ik heb ongeveer al 5 weken niet gereden, aardig vervelend.....gelukkig is het weer nu wat beter. Hopen dat het niet meer gaat vriezen (al begint het nu alweer aardig koud te worden bij mij....)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:30

Godzijdank sta ik sinds 1 maand op een stal met binnenbak :) Ik kan dus gewoon onder welke weersomstandigheden dan ook iedere dag rijden :) Heerlijk! Daarvoor stond ik op een stal met alleen buitenbak/longeerkraal en sinds half december niet kunnen rijden. Voor mij alleen nog maar een stal met binnenbak!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 17:46

Moet die binnenbak wel op mijn eigen erf staan,wij gaan niet meer naar een pensionstal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:51

Hier staan ze ongeveer 2 maanden stil met hier en daar een ritje tussen door. Maar nu er niet meer gestrooid word is alles spiegel glad en kan ik het erf niet eens af, helaas ook niet met de trailer.

De dooi van afgelopen dagen heeft niet hard genoeg door gezet waardoor nog steeds overal ijs op de weg ligt.

De enige stallen met binnenbak hier bieden alleen maar 24/7 binnen staan in echt kleine hokjes. Dan heb ik ze liever in de giga stal staan waar ze nu in staan, daar kunnen ze tenminsten nog rond lopen scharrelen en kunnen ze als het weer het toe laat naar buiten.

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:02

Ik heb vorige week 1x buitengereden, maar ik word ook helemaal geak van dit weer en de kou |(

ZOMERRRR !!!! :D :D :D
( i love it )

x

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:05

Die van mij staan ergens anders waar ik gelukkig wel kan trainen. Maar daarvoor stonden ze ook al zo'n 2 maanden stil .. Niks meer aan dit!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:51

pff vanaf eind november niet meer...had gedacht dat ik nog wel buitenritjes zou kunnen doen, buitenbak is sowiezo niks. normaal alleen met de vries niet rijden, maar vanwege dit pokkeweer duurt het wel erg lang allemaal nu. zelfs een buitenritje gaat niet met al die sneeuw...

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:47

ik heb geen bak om in te rijden, dus ben ik af en toe buiten gaan stappen, draven kon al haast niet omdat m'n paard onderuit ging... :s
ik hoop echt dat het snel weer warmer weer wordt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:47

Gisteren een buitenrit gemaakt met zijn 2-en.
Daarvoor 2 maanden niet.