Dilemma! Welke stalling zouden jullie kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:05

stal 2;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:06

stal 2 klinkt aantrekkelijker maar het is wat je zelf wil
ik sta op een stal met alleen 2 buitenbakken
er staan 35 paarden en je mag je paard alleen in de kleine bak los gooien
er word er veel les gegeven
maar toch komen alle paarden naar buiten!
en staan mijn paarden zeker een uur tot 2 uur buiten!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:55

2 zou ik nemen! klinkt goed!

xWelsie

Re: Dilemma! Welke stalling zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:20

ik zou voor stal 2 gaan!

Aleiida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:39

stal 2 !

kim_dori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:20

Beslist stalling 2! :D

sahibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:09

Ik zou ook voor stal 2 gaan.

_Kelvin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:38

Ik zou zeker voor de tweede gaan!!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:11

Ik zou ook voor stal 2 gaan. Weet je inmiddels al wat je gaat doen?

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:57

tweede stal lijkt me beste keuze als je over een auto beschikt!

Whatever572

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:47

Stal 2, klinkt veel luxer

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:41

stalling nummer 2!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:22

@TS:"Nog steeds geen keuze kunnen maken? Lijkt me ook lastig, hoor

xCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:34

Zeker stal 2, ... als het in de tweede wat donkerder is maakt dat ook niet uit want je paard kan weer los ( in die bak. )
Én stal 2 heeft een binnenbak die stal 1 niet heeft, en het kost evenveel...

996880

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:08

Stalling 2
Als je zelf beschikt over een auto zou dit handig zijn

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:06

als je beschikt over een auto kun je ook 5 minuten langer rijden en dan een stal vinden waar de paarden overdag in een paddock gaan... Heb een link genoemd naar een stal waar dat gebeurd en ze ook een binnenbak hebben. Nog een stuk paardvriendelijker dan zelf moeten loslaten voor een uurtje... Maar ja, misschien spelen anderen motieven mee? zoals duurdere stallingsprijs?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 08:58

joyce B schreef:
als je beschikt over een auto kun je ook 5 minuten langer rijden en dan een stal vinden waar de paarden overdag in een paddock gaan... Heb een link genoemd naar een stal waar dat gebeurd en ze ook een binnenbak hebben. Nog een stuk paardvriendelijker dan zelf moeten loslaten voor een uurtje... Maar ja, misschien spelen anderen motieven mee? zoals duurdere stallingsprijs?

Ik heb mijn keus nog steeds niet gemaakt. Ik heb in eerste instantie de stalling 2 afgezegd, omdat hier toch een aantal haken en ogen aan zaten. De staleigenaar is namelijk tot 2 uur niet thuis, dus hoe gaat dit in de zomer, niemand is aanwezig om toezicht te houden! Dit vond ik een groot nadeel..

Natuurlijk zou ik mijn paard op een stalling willen hebben waar hij overdag sowieso in het weiland/paddock komt, maar dat is hier in de omgeving niet te vinden. De link die jij me hebt gegeven is een stal in de buurt van Joure, als ik mij dat goed herinner, dit is meer dan 20 minuten met de auto. De stallingsprijs is daarbij geloof ik ook 40,- in de maand duurder. Wat ik, maar mijn ouders ook niet betalen kunnen. Dus natuurlijk speelt de prijs ook een rol.

Ik heb besloten om het op mijn eigen stal nog even aan te zien. De prijs is in ieder geval nog niet verhoogd, dat is een voordeel. Maar de bak is erg slecht en hij komt momenteel ook nog eens weinig naar buiten doordat het erf niet eens gestrooid wordt!

Dus wanneer iemand nog "goede" stallingen in de buurt van Sneek kent, waarbij het paard overdag naar buiten kan, dan hoor ik het graag, maar volgens mij zijn die stallingen hier helaas niet te vinden..

Chococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:03

Stal twee, klinkt zo het beste (naar mijn mening). Als het een half uur verder was had ik die ook genomen. Maar uiteindelijke weet je pas echt hoe het is als je er staat.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:09

Heb je al een advertentie op MP en in een plaatselijk krantje gezet? Soms kan dat leuke dingen opleveren.

En wat is voor jou te ver van Sneek?
Op MP staat bv. deze advertentie uit St Nicolaasga: http://link.marktplaats.nl/290435616

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:14

_SteR_ schreef:
joyce B schreef:

Ik heb mijn keus nog steeds niet gemaakt. Ik heb in eerste instantie de stalling 2 afgezegd, omdat hier toch een aantal haken en ogen aan zaten. De staleigenaar is namelijk tot 2 uur niet thuis, dus hoe gaat dit in de zomer, niemand is aanwezig om toezicht te houden! Dit vond ik een groot nadeel..

Natuurlijk zou ik mijn paard op een stalling willen hebben waar hij overdag sowieso in het weiland/paddock komt, maar dat is hier in de omgeving niet te vinden. De link die jij me hebt gegeven is een stal in de buurt van Joure, als ik mij dat goed herinner, dit is meer dan 20 minuten met de auto. De stallingsprijs is daarbij geloof ik ook 40,- in de maand duurder. Wat ik, maar mijn ouders ook niet betalen kunnen. Dus natuurlijk speelt de prijs ook een rol.

Ik heb besloten om het op mijn eigen stal nog even aan te zien. De prijs is in ieder geval nog niet verhoogd, dat is een voordeel. Maar de bak is erg slecht en hij komt momenteel ook nog eens weinig naar buiten doordat het erf niet eens gestrooid wordt!

Dus wanneer iemand nog "goede" stallingen in de buurt van Sneek kent, waarbij het paard overdag naar buiten kan, dan hoor ik het graag, maar volgens mij zijn die stallingen hier helaas niet te vinden..

Heb je met routenet gekeken hoe lang het rijden was? Het is natuurlijk ook maar net vanaf welke kant van Sneek je moet komen...
De stal lag tussen Sneek en Joure in en was 15 minuten volgens routenet vanaf Sneek.
Wij rijden zelf van Drachten naar Centrum Sneek in 40 minuten over de A7, dus 20 minuten lijkt wel wat aan de lange kant voor dat stukje...
Ik zou zeggen: Ga er eens een keer heen om te kijken! Als je paard elke dag buiten komt, kun je ook rustig af en toe een dagje overslaan en dat scheelt op drukke dagen in tijd en reiskosten, zonder dat je paard er onder lijdt.
Als je ouders moeten betalen is het natuurlijk lastiger, maar vind een prijs van 220 euro per maand echt niet verkeerd voor een stal met binnenbak, goede all-weather buitenbak, ruime lichte stallen en elke dag naar buiten in weide of paddock...
Een uurtje naar buiten voor een paard is echt te weinig, en uit ervaring kan ik zeggen dat dat uurtje vrij bewegen vaak ook tegenvalt bij slecht weer of drukte...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:20

Zowiezo stal 2.
Het kost iets meer moeite om er te geraken maar je paardje gaat er zich veel beter voelen.
En het feit dat je wel gewoon lekker kan rijden wanneer je wilt zou voor mij al heel veel waard zijn.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 10:09

Bedankt dat jullie zo met mij meedenken.

De stalling van 220,- is voor mij niet te doen. De voorzieningen zijn natuurlijk geweldig, maar dit is voor mijn ouders niet betalen. Wanneer ik bij wil springen, is dit voor mij ook niet te doen, helaas.

De stalling in Sint Nicolaasga ligt ook achter Joure, dit betekent dat ik elke keer dat pokkestuk van Sneek naar Joure over de snelweg moet. Er staat daar altijd ontzettend veel file voor de rotonde, dus dit vind ik te ver weg.

Het liefst zoek ik een stal waar ik met de auto, maar evt. ook nog op de fiets heen zou kunnen. Ik kan namelijk niet altijd mijn moeders auto pakken, zij heeft hem ook weleens nodig.

Tja, ik denk dat mijn maximale reistijd toch rond de 10 min. á klein kwartiertje ligt. Dit vind ik ver genoeg.
Daarom is de stalling waar ik nu sta qua afstand geweldig. 5 min. fietsen zodat ik lekker in de zomer op de fiets kan, en een paar minuutjes met de auto.

Lastig hoor, die stallingen. Nergens is het perfect..

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:23

Stal 2.

Extra nieuwe vrienden is toch ook leuk ?
Misschien ontmoet je wel weer nieuwe nog leukere mensen.
succes met je keuze

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:49

Ik snap heel goed dat je nog geen keuze hebt gemaakt. Nu met dit weer baal ik heel erg dat ik geen binnenbak heb. Momenteel kijk ik ook op MP of er misschien een stal in de buurt is die alles heeft. Soms kom je er 1 tegen die net iets verder weg is maar ik zou dat voor lief nemen. Succes met de verdere zoektocht.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:20

_SteR_ schreef:
Tja, ik denk dat mijn maximale reistijd toch rond de 10 min. á klein kwartiertje ligt. Dit vind ik ver genoeg.
Daarom is de stalling waar ik nu sta qua afstand geweldig. 5 min. fietsen zodat ik lekker in de zomer op de fiets kan, en een paar minuutjes met de auto.

Ik neem aan dat je bedoelt max. een klein kwartiertje met de auto? Of geldt dat voor de fiets? Ik weet uit ervaring dat wat verder moeten fietsen redelijk went. Ik moet 25 minuten op de fiets (heb geen auto), en elke dag gaat het weer een stukje makkelijker. Natuurlijk had ik mijn pony's ook liever dichterbij gehad, maar dit was een van de weinige plekken waar ze ook 's winters 24/7 buiten kunnen.
Maar goed, ieder stelt zijn eigen prioriteiten!

En heb je al actie ondernomen door op de fiets te stappen en overal aan te bellen waar paarden staan? Misschien kom je zo aan een fijn adresje bij een particulier. Advertentie plaatsen had ik al genoemd; had je dit nu al gedaan?

Succes!