Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

joyce B schreef:als je beschikt over een auto kun je ook 5 minuten langer rijden en dan een stal vinden waar de paarden overdag in een paddock gaan... Heb een link genoemd naar een stal waar dat gebeurd en ze ook een binnenbak hebben. Nog een stuk paardvriendelijker dan zelf moeten loslaten voor een uurtje... Maar ja, misschien spelen anderen motieven mee? zoals duurdere stallingsprijs?
_SteR_ schreef:joyce B schreef:als je beschikt over een auto kun je ook 5 minuten langer rijden en dan een stal vinden waar de paarden overdag in een paddock gaan... Heb een link genoemd naar een stal waar dat gebeurd en ze ook een binnenbak hebben. Nog een stuk paardvriendelijker dan zelf moeten loslaten voor een uurtje... Maar ja, misschien spelen anderen motieven mee? zoals duurdere stallingsprijs?
Ik heb mijn keus nog steeds niet gemaakt. Ik heb in eerste instantie de stalling 2 afgezegd, omdat hier toch een aantal haken en ogen aan zaten. De staleigenaar is namelijk tot 2 uur niet thuis, dus hoe gaat dit in de zomer, niemand is aanwezig om toezicht te houden! Dit vond ik een groot nadeel..
Natuurlijk zou ik mijn paard op een stalling willen hebben waar hij overdag sowieso in het weiland/paddock komt, maar dat is hier in de omgeving niet te vinden. De link die jij me hebt gegeven is een stal in de buurt van Joure, als ik mij dat goed herinner, dit is meer dan 20 minuten met de auto. De stallingsprijs is daarbij geloof ik ook 40,- in de maand duurder. Wat ik, maar mijn ouders ook niet betalen kunnen. Dus natuurlijk speelt de prijs ook een rol.
Ik heb besloten om het op mijn eigen stal nog even aan te zien. De prijs is in ieder geval nog niet verhoogd, dat is een voordeel. Maar de bak is erg slecht en hij komt momenteel ook nog eens weinig naar buiten doordat het erf niet eens gestrooid wordt!
Dus wanneer iemand nog "goede" stallingen in de buurt van Sneek kent, waarbij het paard overdag naar buiten kan, dan hoor ik het graag, maar volgens mij zijn die stallingen hier helaas niet te vinden..
_SteR_ schreef:Tja, ik denk dat mijn maximale reistijd toch rond de 10 min. á klein kwartiertje ligt. Dit vind ik ver genoeg.
Daarom is de stalling waar ik nu sta qua afstand geweldig. 5 min. fietsen zodat ik lekker in de zomer op de fiets kan, en een paar minuutjes met de auto.