lange manen, korte manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:47

Ik vind bij een KWPNer van die rechtopstaande manen zo gaaf staan. Maar als je ze zo kort maakt, kan je ze dan nog wel invlechten?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:12

Shaienne schreef:
Ik vind bij een KWPNer van die rechtopstaande manen zo gaaf staan. Maar als je ze zo kort maakt, kan je ze dan nog wel invlechten?

als manen rechtop staan kun je ze echt niet meer vlechten. daar zijn ze dan veels te stug voor.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:22

runningkawa schreef:
Een paard moet toch wel verdomde hard wapperen met zijn hals op die lange manen naar de andere kant te krijgen, om ff over je vliegen theorie verder te gaan.
Ik ben nog steeds niet overtuigd.

En

Omar heeft lange manen en er is niet veel voor nodig hoor om ze naar de andere kant te krijgen.. soms tijdens het rijden zitten zet ook opeens aan beide kanten of met de wind.. schudden doet hij ook als er vliegen zitten. Door zijn stoere, lange voorpluk heeft hij zelfs geen vliegennetje nodig Haha!

Ik vind dat lange manen gewoon bij Omar horen.. hij is een arabier en ik vind arabieren gewoon het mooist met lange manen

Bij bepaalde types horen lange manen (haflingers, friezen, Lusitano's, arabieren etc.). Bij kwpn'ers vind ik kort ook mooier staan. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar lange manen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:28

Picasso schreef:
Om maar te zwijgen over hoe vies ze worden, die lange manen met al da zweet en weer en wind! Lips are sealed

Uh hoe kom je daarbij Verward Scheve mond Omar heeft lange manen en die zijn nooit vies en ze zijn zelfs nog blond! Zelfs na een forse rol in de wei zijn ze nog schoon! Hij zweet ook amper onder zijn manen.. Het is gewoon een heel schoon paard Schijnheilig Fabeltje dus dat lange manen erg vies en onfris zijn! Tijdens het rijden is het soms wel lastig maar je raakt eraan gewend. Als ik wedstrijden ga rijden doe ik er een hengstenvlecht in.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:44

Franca schreef:
ik vind lange manen juist stoer!

Fleur ziet er juist met korte maantjes heel stoer uit.. Die lange manen maakte haar een beetje een tuttebel, terwijl ze nu de coole 'ik ben net wakker' look heeft Haha!

Zo zie je maar dat het per paard verschilt Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:50

Lange manen vind ik vooral bij pony's waar het niet een raskenmerk is vaak sloom staan.
Met korte maantjes zijn ze gelijk fris en fruitig! Haha!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:14

het is iets persoonlijks en bij mij ligt het eraan wat de bouw enz. is van het paard, mijn vorige pony vond ik echt een pony voor lange manen maar de pony die ik nu heb vind ik weer mooier met korte manen.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:31

batje"]
[quote="Franca schreef:
ik vind lange manen juist stoer!

Fleur ziet er juist met korte maantjes heel stoer uit.. Die lange manen maakte haar een beetje een tuttebel, terwijl ze nu de coole 'ik ben net wakker' look heeft Haha!

Zo zie je maar dat het per paard verschilt Lachen
[/quote]

Ja, het staat Fleur goed *LOL* Ze heeft inderdaad niet echt the look voor lange manen! Goeie keus dus om te knippen!