Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Emski schreef:Het ziet er prachtig en tip-top uit! Maar in feite hebben de paardjes hier erg weinig aan. Ze hebben weliswaar "een uitloop" maar die gaat nergens over. Ze kunnen zich niet uitleven, enkel een frisse neus halen. Wellicht heb je te weinig grond.........? Ik zou voor kostenbesparing kiezen en degelijke stallen/boxen maken en één uitloop waar ze -als het niet anders kan- dan maar één voor één in worden losgelaten. Ik vind de foto's mooi, maar het geeft toch een beetje het idee van een konijntje in een kooi dat ook nog een klein stukje heeft om naar buiten te lopen. Succes! Emski

moonfish13 schreef:Mooi, alleen zou ik er dan koppels van maken van minimaal 2 paarden.
En de uitloop langer door laten lopen.
Voor in de winter beter als de hele dag op stal.

fienaaa schreef:@ moonfish; Idd als je 2 paarden bij elkaar doet dan heb je meer ruimte, en hebben de paarden ook wat meer contact.
het lijkt mij alleen lastig voor maneges/pesionstallen om een hele indeling te maken ! En er zullen vast uitzonderingen zijn.
Onze 5 pony's [2 fjorden 1 haflinger en 2 shetjes] hebben een ronde paddock met een straal van 8m, en weiland.
Momenteel worden stallen gebouwd. Dezen zullen open staan en uitmonden op de paddock.
Als ze om een of andere reden op stal moeten zullen de 2 shetjes samen op stal gaan. De stallen zijn 4 bij 3.5m
En de shetjes kunnen het hun hele leven al goed met elkaar vinden
maar als je niet de ruimte of mogelijkheid hebt is het altijd beter dan een stal...
fienaaa schreef:Emski schreef:Het ziet er prachtig en tip-top uit! Maar in feite hebben de paardjes hier erg weinig aan. Ze hebben weliswaar "een uitloop" maar die gaat nergens over. Ze kunnen zich niet uitleven, enkel een frisse neus halen. Wellicht heb je te weinig grond.........? Ik zou voor kostenbesparing kiezen en degelijke stallen/boxen maken en één uitloop waar ze -als het niet anders kan- dan maar één voor één in worden losgelaten. Ik vind de foto's mooi, maar het geeft toch een beetje het idee van een konijntje in een kooi dat ook nog een klein stukje heeft om naar buiten te lopen. Succes! Emski
Daar ben ik het mee eens... Je kan denk ik beter de ruimte benutten voor een grootte paddock, en de paarden er per 2 in laten, of als het gaat in een groep !
Urielle schreef:Zoals ik in het andere topic ook al schreef vind ik dit alleen een optie voor rustige paarden. Paarden die snel in de verleiding komen om te lopen of springen hebben hierin veel kans om zich te blesseren, door verdraaide kogels en opgerekte banden etc.
Zeker in de winter als ze niet op de wei kunnen. Meer bewegingsvrijheid/frisse lucht enzo. Maar ik vind het ook geen vervanging voor weidegang.. Ze moeten imo nog wel in groepsverband kunnen spelen ed.