Leuk inderdaad. Voor een herfst dag. Ook voor een winterlang?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar goed, een paard kijkt geen tv, leest geen boeken en heeft geen spelcomputer. Wij kunnen onszelf wel vermaken, de paarden kunnen dat niet alleen op stal. Als je niet in de basisbehoeftes van een paard kunt voorzien, moet je geen paard nemen of direct een andere stal zoeken.
Ik kan me hier echt druk om maken. En oke, niet iedereen beschikt over voldoende weiland, maar zoek dan óf een oplossing om je paarden dit wel te kunnen bieden, óf begin er niet aan.
Voel me het lekkerste als ik weet dat mijn paard buiten staat, en 's nachts staat ze binnen..
Rapperijder schreef:Stallen zonder weidegang zouden geen vergunning mogen krijgen om open te blijven. Een plek waar niet voldoende plaats is om ieder paard minstens een dagdeel buiten te hebben, is gewoon niet geschikt om er paarden te houden. Dan kan de gemeente daar beter een tennisbaan oid aanleggen.
Ik sta nu ook op een stal met veel weidegang, met buitenbak en paddock. Hier gaan ze als de grond het toe laat in de winter ook het land op. Met kleigrond kan ik niet meer verwachten

rebeltje schreef:Eh.. die overweeg ik niet eensIk sta nu ook op een stal met veel weidegang, met buitenbak en paddock. Hier gaan ze als de grond het toe laat in de winter ook het land op. Met kleigrond kan ik niet meer verwachten
![]()
Luxe is er verder niet. Mocht ik dat willen moet ik inleveren op weidegang, en ik zie wel aan mijn paard wat zij liever heeft
Toch zijn er ook paarden die niet tegen weidegang kunnen, dan is imo een paddock een prima oplossing, echter alleen als het niet anders kan