Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

fjordnina schreef:In de regen rijden is niet slecht, een (flink) natgeregent paard borstelen en opzadelen ben ik echter geen fan van. Er bestaat een kans dat je het water in de vacht borstelt terwijl het zonder die borstelbeurt op de buitenkant van de vacht blijft liggen waardoor het paard zich goed warm kan houden.
Maar het rijden zelf? Denk dat dat meer in het belang van de ruiter is.
Geen dieren, geen mensen en al helemaal geen cross-motoren, heerlijk
Daarnaast koelt ze vaak dan te snel af. Zet ik haar na uitstappen op stal moet ze een zweetdekentje op, omdat hoelang ik ook stap ze altijd wat warm aanvoelt en warmte blijft verliezen en ik geen zin heb dat ze tesnel afkoelt als ze stilstaat op stal. Maar zweetdeken op betekend eerst juist wat na gaan zweten...
Maar dat is voor mijn ge mak voornamelijk
. Warco (mijn haflinger) maakt het allemaal niet zo uit! We werden een keer onverwacht overvallen door een onweersbui. Ik werd helemaal gek, en Warco sjokte rustig door met zijn oortjes naar voren. Toppaardje
Margoooo schreef:Ik rijd ook gewoon in de regen, niets slechts aan. Als het echt heel hard regent wacht ik even tot het iets minder is. Klinkt raar, maar heb soms wel het gevoel dat pony zich beter concentreerd met regen...