Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
susasan schreef:Heee...!
Ik hem mijn Pony's/Paarden.
Niet zo vaak buiten staan.
Buiten staan kan soms ziekten veroorzaken.
En een warme stal is ook wel lekker.
Als je pony/Paard in 1tje staat kun je ten
1e vaak komen
2e speeltjes
3e een erbij kopen Shetlander
Groetjes

De staleigenaresse weet dat ik en wat stalgenootjes heel veel waarde hechten aan het dagelijks buiten komen van de paarden en daar houd ze rekening mee. Van de zomer staan ze op het grote land en nu dat niet meer gaat staat mijn paard samen met die van een stalgenootje overdag op een graspaddock. Wanneer dat niet meer gaat van de winter komen ze samen overdag een paar uur op de zandpaddock. En daar heb ik vrede mee omdat ik naar mijn paard kijk. Mijn paard is het graspaddockje helemaal zat aan het eind van de dag, ik heb geen eens een halster nodig om haar naar stal te brengen. Of jawel, ik heb wel een halster nodig zodat ze niet in razend tempo d'r stal in stormt!
Zo ook met de zandpaddock, na een paar uur is ze het zat en staat ze de hele tijd voor het hek te dringen om maar naar binnen te kunnen... Met regen is ze het ongeveer al na 20 minuten al helemaal zat. Dus een plekje waar zij in weer en wind het hele jaar buiten staat maak ik haar niet blij mee
Er zijn vast een heleboel paarden die het prima vinden, maar ik kijk naar mijn paard en weet gewoon dat ik haar daar absoluut niet happy mee maak en ik vind zelf dat ik voor zowel mijn paard als voor mij een heel mooie middenweg heb gevonden nu
). S__L schreef:Is er dan helemaal niemand die zijn paard hele dagen op stal wil hebben? Hier alleen al in dit dorp zijn er al 2 of 3 stallen met paarden 24/7 op stal....Aangezien die stallen ook vol staan zijn er vast toch wel mensen op bokt die dat ook hebben?
susasan schreef:Heee...!
Ik hem mijn Pony's/Paarden.
Niet zo vaak buiten staan.
Buiten staan kan soms ziekten veroorzaken.
En een warme stal is ook wel lekker.
Als je pony/Paard in 1tje staat kun je ten
1e vaak komen
2e speeltjes
3e een erbij kopen Shetlander
Groetjes