Pmarena heeft zo ongeveer beschreven hoe ik er over denk.
Niet doen! Te weinig ruimte, als het slecht weer is kan je niet elke dag gaan rijden/wandelen enz.
Mestafvoer in 1 kliko is echt niet genoeg.
En waar de meesten nog al makkelijk overheen stappen: Het beestje komt alleen te staan in de achtertuin! Ik vind dat niet kunnen en voor een paardenmaatje is er geen ruimte.
500 vierkante meter is in de winter/herfst zo omgeploegd en dan hou je alleen nog maar modder over.. Gaat je tegen vallen denk ik.. Ik zou het in ieder geval niet doen.. waar ga je met je mest heen??
wij hebben 4 paarden en halen elke dag 3 kruiwagen weg.. reken maar uit per 1 paard
amskal
Geplaatst: 30-10-09 14:06
nee 25 m lang en 20 m breed kan niet vind ik
Tomorrow
Geplaatst: 30-10-09 14:20
xHanne schreef:
+ @Loretteeee: Je kunt ook een geit nemen
Als je een geit neemt moet je wel oppassen dat de staart en manen niet een stuk korter worden.
Ik woon zelf op een boerderij met geiten. Mijn pony stond (staat nu ook nog naast geiten maar met een extra hek ertussen) naast geiten en ze had na een paar dagen een veulen staartje. Die nu bijna weer op normale lengte is.
Jol1
Geplaatst: 30-10-09 14:22
Met of zonder geit blijft het geen goed idee.
NesyD
Geplaatst: 30-10-09 14:34
Nu zal ik wel half bokt over me heen krijgen maar wij hebben ons paard en minishet ook aan huis staan met minder grond dan TS.
Wel hebben we een goed gedraineerde zandpaddock en een weiland op loopafstand, paard en pony staan dag en nacht buiten (kunnen naar binnen maar staan liever buiten).
Rijden doe ik of in de bak in het dorp, of bij mijn instructrice en in de polder (ons huis grenst aan de polder).
Onze paddock is niet super groot maar waar ik voorheen stond (manege) kwam ze bijna helemaal haar stal niet uit of ik moest haar zelf buiten zetten en dan nog rijden natuurlijk.
's Zomers staan de meiden van 's morgens half 8 tot 's avonds half 8 op het land (weide) en derest van de overgebleven 24 uur in de paddock.
's Winters staan ze merendeels in de padoock en een paar uur op het land zolang de grond dit toelaat. Paard gaat bijna dagelijks mee uit rijden en met de pony wordt geregeld gewandeld.
T'is misschien niet het meest ideale maar al beter alswaar we vandaan komen en mijn paard is er een stuk gelukkiger op geworden.
Mest doen wij in een afgesloten aanhanger en legen deze 1 à 2 keer per week, vlas en hooi ligt in de schuur, paarden krijgen onbeperkt hooi wanneer ze in de paddock staan en krijgen 4 x per dag krachtvoer.
Je hebt er wel wat werk mee maar ik vind dit het meer dan waard, met de tijd (binnen nu en 2 jaar) kunnen we 1 hectare grond pal achter ons huis kopen waar we dan een 20*60 bak kunnen realiseren en het overige land wordt dan verdeelt in weides. For the time beeing redden we ons prima zoals we het nu doen.
Nu scheelt het misschien wel dat er in ons straatje (doodlopend en grenzend aan de polder) meer dieren (pony's, paard, geiten, bokken, honden, hangbuikzwijnen, konijnen en ganzen) wonen dan mensen. Wanneer je gewoon netjes je paddock en de stallen goed zuiver houd, alles goed opveegd en de mest mooi optijd wegbrengt bezorg je je buren weinig tot geen overlast!