Paard in de winter niet naar buiten, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:06

justdiesel schreef:
niet elke dag nee, maar wel zo veel mogelijk want dat hebben ze gezegd!
en de dagen dat ze er niet in kunnen is er de padock

nou dat is fijn. hopelijk ook mét soortgenootjes en een behoorlijk deel van de dag. :)

Overigens weet ik dat het soms een probleem is om je paard vaak naar buiten te laten kunnen. Ik heb op 3 stallen gestaan, en overal is wel weer wat(te rijk gras:hoefbevangen, slechte kwaliteit voer, of geen voer. winter dag en nacht stal, niet naar buiten met regen, kleine stukjes, etc) Nu heb ik gelukkig een plekje gevonden dat voor mijn paard ideaal is: dag en nacht buiten, inloopstal, onbeperkt hooi, een soortgenootje, en beperkt gras. Het heeft even geduurd... maar nu gaat mijn paard weer supertevreden door het leven.

p_ponypaard

Re: Paard in de winter niet naar buiten, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:58

fijn dat ze nu naar buiten kan..... mooi geregeld zo.

wat ik gewoon vind als je een paard hebt... jij hebt de vrantwoordelijkheid! een paard is volkomen afhankelijk van jou.... (jij bepaald alles voor hem en dus ook hoe zijn leven gaat.... vergelijk het met een kind) en daarom vind ik dat iedere paarden bezitter verplicht is goed voor zijn paard te zorgen en in ieder geval aan de basis behoefden van een paard te voldoen! (elke dag uit de stal, weidegang, soordgenoten etc.) iedereen doet iets anders met zijn paard en vind andere dingen belangrijk... maar ik denk dat als we allemaal weten wat die behoeften zijn...... ik ben al die smoesje voor alles wel zo zat... van er is geen andere stal in de buurt... hier is het leuker, dan is het dit, dan is het dat...... niemand dwingt je om een paard te hebben.... en ik denk dat als je niet aan de behoeften van een paard kan voldoen.... waarom neem je er dan een? ik denk dat het in heel veel gevallen gewoon preoriteiten stellen is. waar is de liefde en de eerlijkheid gebleven..... dat vraag ik me wel eens af.... het lijkt wel of meer dan de helft van de paarden een zware gevangenisstraf uit moeten zitten... waar hebben ze dit aan te danken?

(dit berichtje is niet op justdiesel bedoelt maar in het algemeen)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 08:26

p_ponypaard schreef:
fijn dat ze nu naar buiten kan..... mooi geregeld zo.

wat ik gewoon vind als je een paard hebt... jij hebt de vrantwoordelijkheid! een paard is volkomen afhankelijk van jou.... (jij bepaald alles voor hem en dus ook hoe zijn leven gaat.... vergelijk het met een kind) en daarom vind ik dat iedere paarden bezitter verplicht is goed voor zijn paard te zorgen en in ieder geval aan de basis behoefden van een paard te voldoen! (elke dag uit de stal, weidegang, soordgenoten etc.) iedereen doet iets anders met zijn paard en vind andere dingen belangrijk... maar ik denk dat als we allemaal weten wat die behoeften zijn...... ik ben al die smoesje voor alles wel zo zat... van er is geen andere stal in de buurt... hier is het leuker, dan is het dit, dan is het dat...... niemand dwingt je om een paard te hebben.... en ik denk dat als je niet aan de behoeften van een paard kan voldoen.... waarom neem je er dan een? ik denk dat het in heel veel gevallen gewoon preoriteiten stellen is. waar is de liefde en de eerlijkheid gebleven..... dat vraag ik me wel eens af.... het lijkt wel of meer dan de helft van de paarden een zware gevangenisstraf uit moeten zitten... waar hebben ze dit aan te danken?

(dit berichtje is niet op justdiesel bedoelt maar in het algemeen)

gelukkig dat je dat laatste zinnetje er bij zette want ik voelde me al een beetje aangevallen..... :o
voor iedereen, ook al lijkt het misschien niet vanwege dit topic maar ik wil wel degelijk het beste voor mijn paardje! vandaar ook dat ik niet wil dat ze de hele dag op stal staat!
sanne is net als mijn kindjes, ik hou er net zo veel van en ik wil voor allemaal het beste!

Morrie05

Re: Paard in de winter niet naar buiten, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:56

Nou mooi dat is het waarschijnlijk is opgelost. En anders zou ik kiezen voor een tijdje in de stapmolen en ook nog ff in de paddock of in de binnenbak laten lopen. Paard moet gewoon echt beweging hebben, krijg je ook minder blessures van!