Verhuizen naar nieuwe pensionstal? Twijfel advies gevraagd..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vappiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:56

ik zou de tweede kiezen veel beter dan de eerste en ook goedkoper. alleen is wel stom van die verre afstand.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:45

beantsje schreef:
20 km is inderdaad veel maar aan de andere kant is het niet zo eerg als je een keer een dagje overslaat omdat hij toch dagelijks in de wei komt.
Ik zou zeker de voorkeur geven aan stal 2.

precies wat ik ook dacht! ik ben afgelopen maand ook verhuisd, omdat huidige stal aankondigde dat er dit jaar geen weidegang zou zijn in de winter. heb meteen rondgevraagd en ben meteen opgestapt. weidegang gaat voor mij en mijn paard boven alles. binnenbak is nu dus verruild voor enkel buitenbak. maarja, dan maar wat minder rijden en wedstrijden, paard kan wel lekker uitwaaien de hele dag!

edit: goede keus gemaakt! hopelijk bevalt het goed

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:18

Ons paard staat ook 25minuten rijden vanaf huis. Ik ga er bijna elke dag heen om hem met twee vriendjes op de wei te zetten en haal ze er later weer vanaf. Dat is dus ongeveer 100minuten rijden. Als ik hierbij het heen en weer lopen naar de wei tel ben ik dik twee-tweeenhalf uur per dag kwijt met alleen op de wei zetten en eraf halen. Als ik pech heb, is er geen wei vrij en kan ik nog een keer extra heen en weer rijden.
Ik vind het dus wel vervelend om zo ver te moeten rijden, het kost me veel tijd en ook veel benzinegeld, dit stoort me best wel.
Zeker nu ik een nieuwe, dure studie ben gestart heb ik veel minder tijd en geld.
Nu ben ik dus op zoek naar een stalling dichterbij of een stalling waar de weidegang geregeld wordt, maar het is lastig om zoiets te vinden. Er zijn wel van die 'natuurlijke stallingen' hier maar dat is allemaal ongeveer een uur rijden. Dat vind ik écht te ver, ik ben voor bewegingsvrijheid, maar ik wil mijn paard ook vaker dan 2x per week zien. Lastig dus... wie nog een goede, betaalbare stalling mét wei-mogelijkheden weet in zuid-limburg...laat het me weten :)

Edit: :o ik vergat helemaal een reactie te geven.
Ik vind het een goede keuze die je hebt gemaakt, als ik het goed begrijp wordt je paard ook buitengezet? Ik vind ook echt dat de 1e stal belachelijk duur is!
Laatst bijgewerkt door Kippesoep op 21-10-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MarielleB

Re: Verhuizen naar nieuwe pensionstal? Twijfel advies gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:21

heb je een auto? Of kun je er makkelijk komen? Je moet er namelijk nog wel kunnen komen. Ik zou voor de 2e optie gaan. Ik moet ongeveer tien minuutjes tot een kwartiertje rijden maar mijn paard staat wel zoveel mogelijk buiten en er wordt goed voor gezorgt. Dat is mij wel wat waard!

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:41

Silly1972 schreef:
ik sta nu in Zeewolde, daar komen ze de hele winter buiten, mits het weer het toelaat dan he!

Ik heb ook bij stal Bennesse gekeken, had een afspraak gemaakt, maar kon niemand vinden, dus zelf een klein rondje gelopen. De weides zagen er super uit! Lekker ruim. Maar alleen miste ik de zandpaddock die op de site staat, die gebruikt wordt als het weer het niet toelaat om buiten te staan. Ik denk niet dat daar de rijbaan voor gebruikt wordt.

joyce B schreef:
en wat bedoelden ze daarmee volgens jou?
Op welke manier denken mensen in Flevoland anders over een eigen paard?

Ik denk dat zij bedoelen dat hun paarden het niet anders gewend zijn dan om de hele winter op stal te staan. Dus dat dat normaal is voor hen. Ik heb het idee dat mensen in Flevoland (die ik heb meegemaakt) een paard niet echt paard laten zijn. Zelfs als het in de zomer regent, wilden de mensen bij die stal dat hun paard binnen zou blijven. En de mensen die hun paard wel naar buiten wilden in de regen (zoals ik en nog wat mensen) werden raar aangekeken.
Maargoed, mischien ben ik gewoon de verkeerde mensen tegengekomen in Flevoland.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:18

Citaat:
Ik denk dat zij bedoelen dat hun paarden het niet anders gewend zijn dan om de hele winter op stal te staan. Dus dat dat normaal is voor hen. Ik heb het idee dat mensen in Flevoland (die ik heb meegemaakt) een paard niet echt paard laten zijn. Zelfs als het in de zomer regent, wilden de mensen bij die stal dat hun paard binnen zou blijven. En de mensen die hun paard wel naar buiten wilden in de regen (zoals ik en nog wat mensen) werden raar aangekeken.
Maargoed, mischien ben ik gewoon de verkeerde mensen tegengekomen in Flevoland.

dan ben je zeker de verkeerde tegen gekomen, want er zijn zat mensen die hun paard zo lang mogelijk naar buiten willen hebben, ondanks regen of wat dan ook, maar die mogelijkheid is er niet! kijk even naar de mensen in flevoland, waar hebben die hun paarden staan? op pensionstallen en maneges..... en vaak zijn het de eigenaren van de stallen, die de paarden binnen willen hebben als het regent, puur uit veiligheid (ziekte etc) voor de paarden, die niet van hem zijn, maar wel verantwoording over hebben.

ik ben naar bennesse gegaan, omdat ik mijn paard vanwege jonge leeftijd, niet de hele dag op stal wilde hebben, kan mij het schelen of het regent, daar heeft ie een regenjas voor ;) en met mij zijn er vele die er net zo over denken, hier in flevoland

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:06

misschien lees ik er overheen, maar hoe zit je met vervoer? Als je een auto heb, zou ik voor de 2e stal kiezen. Maar moet je alles met de fiets doen....zou ik het niet doen. Maja ik ben dan ook een beetje lui aangelegt wat fietsen betreft :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:18

maaike5581 schreef:
Dus ja mijn keuze is gemaakt, de dame gaat zsm van stal veranderen :D
Deze week ga ik praten met de huidige stal en mijn stal opzeggen......

alleen nu nog vervoer regelen....

Keuze is dus al gemaakt door de TS.

Goede keuze overigens en ik wil jullie heel veel plezier wensen op de nieuwe stal.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:15

Belmera schreef:
Silly1972 schreef:
ik sta nu in Zeewolde, daar komen ze de hele winter buiten, mits het weer het toelaat dan he!

Ik heb ook bij stal Bennesse gekeken, had een afspraak gemaakt, maar kon niemand vinden, dus zelf een klein rondje gelopen. De weides zagen er super uit! Lekker ruim. Maar alleen miste ik de zandpaddock die op de site staat, die gebruikt wordt als het weer het niet toelaat om buiten te staan. Ik denk niet dat daar de rijbaan voor gebruikt wordt.

Die is er wel hoor! meerdere, maar echt zand is het niet, maar is prima te gebruiken als de weide bevroren zijn, en anders heb je nog de buitenbak, maar die valt niet echt op die staat achter de koeienstal. Misschien gebruiken ze die dan, ik weet het niet want ik sta er net haha.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:00

Ik heb mijn paard 2 jaar lang op 20 km afstand van mijn huis en 16 km van mijn werk, gehad staan.
Deze grote weide met supergrote inloopstal kostte me niets maar ik moest er wel 2x per dag heen om te voeren. Hij stond hier alleen maar hij zag mij wel 2 x per dag en natuurlijk de bedrijvigheid rondom de boerderij.. Uiteindelijk brak het me op om 7 dgn pw 2x op en neer te rijden dus kwam hij dichterbij.
Volgende week gaat die van mij verhuizen naar een stal op 5 minuutjes rijden, 125 excl brokken, gedraineerde buitenbak aanwezig, gehele dag weidegang eventueel ook 's nachts en ik hoef er niet persé elke dag heen.

Wil je persé de luxe van een binnenbak?? Ik weet zeker dat er vast een boer met stallen bij jou in de buurt is, met buitenbak en de hele dag weidegang. Die 1/3 van je huidige stallingsgeld vraagt en waar je ook niet iedere dag heen hoeft.

Succes in ieder geval en ben benieuwd naar foto's van de 2de optie! Optie 1 moet sowieso van de baan!!!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:02

Heb net even je topic gelezen...
Super dat je gekozen hebt om te gaan verhuizen! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:38

Heel goed dat je gekozen hebt om te verhuizen.

Waarsch heb ik er overheen gelezen, maar waar ergens in Nederland woon je? 355 euro per maand vind ik echt absurd veel geld. Hier in de buurt vind je dat echt niet, of ze moeten wel gouden stallen hebben ;) Nee gekheid, helemaal zonder weide (en 100euro extra betalen is helemaal van de zotte), zou ik er niet eens over nadenken :n

Hier in de omgeving is rond de 250euro heel normaal (zelfs dure kant) voor all in met hele dagen weidegang, binnenbak, buitenbak, trailerstalling, uitrijmogelijkheden etc. Dat scheelt gewoon 105 euro.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:45

@Maaike; ik denk dat jij heel gelukkig wordt als je je paard straks zo gelukkig zal zien
@Rowo; even offtopic: de dichtsbijzijnde stal bij mijn huis kost 410 euries p/m, maar dan word je paard ook wel 2 uur per dag buiten gezet

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:47

Waar woon je dan? Dat is even de vraag..

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:51

Waar de ts woont weet ik niet, ikzelf woon in het Westland

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:53

Okee... dat verklaart al wat meer. Niet dat het er toe doet voor dit topic hoor. Maar vroeg het me zo af. Hier in het oosten vind je dat soort prijzen amper. De meest luxe hier in de buurt vraag nl 'maar' 300 MET weidegang dus.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:03

Ts woont in Almere en je betaald daar 70 euro p.m. voor een kleine wei en je moet hem dan zelf erin en eruit halen en de wei onderhouden. en dan nog je stalgeld inderdaad

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:07

1 van de grote redenen waarom ik hier lekker in het oosten blijf wonen. Ruimte genoeg hier :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:09

haha ja dat is absoluut waar, maar ja tis de randstad hier he! en hier zit mijn werk, maar ooit kom ik ook die kant op! Al is het na mijn pensioen haha

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:41

stellaard schreef:
@Rowo; even offtopic: de dichtsbijzijnde stal bij mijn huis kost 410 euries p/m, maar dan word je paard ook wel 2 uur per dag buiten gezet

2 UUR??????????? voor 410 euro stal ik hier 2 paarden met binnen en buitenbak en alles wat er verder bij komt kijken + hele dag weidegang...

ingezutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:15

ik zou lekker naar die nieuwe stal gaan, dan maar wat meer tijd kwijt aan heen en weer rijden maar wel een blijer paard