Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vincentlover schreef:Ik ben heel benieuwd hoe jullie denken over de manier waarop wij onze paarden huisvesten.
Wie heeft er ooit bedacht dat paarden alleen in een hokje moeten staan? Hoelang doen we dit al zo?
Eigenlijk is dit tegen de natuur in, maar toch wordt het massaal gedaan, waarom?
Waarom houden we paarden niet in eenzelfde soort stal als we koeien houden?
Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en jullie visie op dit onderwerp, dus brand maar los!
. Hij haat opsluiting, dus nee, ik doe hem dat liever niet meer aan (al moet je soms wat bij ziekte e.d., maar dan is het gelukkig nog tijdelijk).
FitzChivalry schreef:Ik wil hier even op inhaken..
Omdat mijn ervaring hiermee heel anders is als ik zelf verwacht had..
Mijn poown stond 24/7 buiten, ik vond dat helemaal ideaal, beestje deed het best goed, (ik had ook geen vergelijkingsmateriaal)
Omdat er een of andere gek mijn paardje heeft mishandeld tijdens de pinksternacht (flinke snee van 42 cm met een stanly mes oid) wou ik dat niet meer.
Ik heb hem verhuisd naar de manege waar ik leste.
Hij staat nu overdag tussen de 6 en 8 uur buiten in een groep van 6 paarden, en gaat dan op stal. Hij heeft wel een dubbele box met buitenluik, (4 bij 7.5 meter)
Sindsdien is hij zo veel gelukkiger, terwijl ik dat echt niet had verwacht.. hij doet het echt veel beter zo.
Terwijl ik dacht dat een paard gelukkiger zou zijn 24/7
Ik zeg niet dat het voor alle paarden zo is, maar de mijne gaat niet meer 24/7 buiten..
Daar sta je dan met je principes..
. Nu krijgen ze dus in de winter 2x per dag een berg en daar moeten ze het mee doen. De Shets en die van mij doen het daar goed op, maar twee anderen moeten wel echt onbeperkt ruwvoer hebben en dan wordt het lastig. Dan moet je de kudde opsplitsen, terwijl het een hele hechte club is, die het hele jaar door samen zijn (mijn paard is dol op die twee, het zijn de drie musketiers
).
, lekkerrrrr belangrijk
). Ik zie inderdaad liever een paard wat geniet van zijn leven buiten met soortgenootjes dan een superschoon paard, die dagenlang in zijn uppie staat te verkommeren in zijn box. vincentlover schreef:Ik vraag me wel af hoe jullie dat dan doen met individueel voeren.
Zou zo'n voerstation (wat ook in een Hit actief stal staat) niet een oplossing zijn?
.
.
.
, maar ach, zolang mijn paarden zich er prettig bij voelen
.
.
) en hij het de afgelopen weken met die warmte nogal moeilijk had. Vandaar dat ik hem nu gedeeltelijk heb geschoren (de buik en gedeelte van de hals). Je zag hem er gewoon zienderogen van opknappen
.
! Twiggy2008 schreef:Voerzakken? Vertel eens?