wat doe je als je iemand in je weiland ziet lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:37

Als ik dit allemaal zo lees ben ik echt wel superblij dat er bij ons op de stal eigenlijk niemand in de wei kan komen! Van voor zit het toegangshek en daar gaat men niet zomaar doorheen (staat ook het woonhuis van de stalhouder). Beide kanten naast de weides liggen weides die bij andere boierderijen horen waar men niet zomaar op komt (waakhonden). En achter loopt een grote weg waar men 100 mag geloof ik en een fikse sloot. De enige keer dat ik iemand heb gezien was iemand met een rugzak vol vlaggetjes (?), lieslaarzen en een prikstok. Die was van kadaster of ratten tellen ofzo. Iets officieels dat wel. En die had wel veel bekijks van het paardenspul. Vooral de enterwei... :D Maar hij liep heel rustig, stoorde de paarden evrder niet en ging gewoon sloot in - sloot uit... de weides door.

ShauniBef

Re: wat doe je als je iemand in je weiland ziet lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:39

Kapot slaan!
We hebben het al een keer meegemaakt en het paardje was ziek, die meisjes waren erop geklommen en hebben het paard gewoon dood gereden..

Nee het zijn mijn beesten en daar moet iedereen van af blijven! Zo niet hebben ze een groot probleem!.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:42

Als het iemand is die er niets te zoeken heeft zal ik verbaal zijn/haar oren achterstevoren op die kokosnoot bleren!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:36

Ik meld me ook maar even want ik heb toevallig net twee meisjes aangesproken. Ik woon naast mijn ouders en keek toevallig uit het keukenraam en zag 2 meisjes over de weide rennen waar de paarden in staan.

Meteen ben ik er maar naar toe gelopen met de hoop deze meisjes nog aan te kunnen spreken, en jawel hoor ik kwam de hoek om en ze schrokken zichtbaar en wilde er vandoor gaan. Gelukkig stopte ze meteen toen ik naar ze riep dat ik ze even wilde spreken, het blijkt dat ze er wel vaker (ongezien) komen en de paardjes zo leuk vinden.

Ik snap allemaal best dat de paarden leuk zijn maar ik heb ze toch maar even duidelijk gemaakt dat ze niet op de weide mogen komen en dat ze best vanachter het hek de paarden mogen aaien. Aan hun geschrokken gezichtjes te zien is de boodschap goed aangekomen en zullen ze die waarschijnlijk ook wel doorgeven aan een 3e vriendinnetje wat hier in de buurt woont. Ze klommen ook meteen over het hek heen om vanaf die kant de paarden te bewonderen.

Ik heb er absoluut geen problemen mee als deze meiden de paarden willen aaien maar dan wel vanaf de andere kant van het hek en niet op onze weide, ik zit echt niet te wachten op ongelukken. Ze mogen er dan braaf uitzien (en dat zijn ze dan ook wel) maar het blijven beesten en die kunnen nu eenmaal gekke sprongen maken.

Nu kun je zeggen maak je hek dan wat hoger maar ik woon midden in een woonwijk met een weide omgeven door achtertuinen met hoge schuttingen en ze zijn dus via een smal paadje door een achtertuin en langs een schutting bij het enige lage hekje gekomen. Ik houd het nog maar even in de gaten maar anders moet er daar ook maar een flink hek komen...

Daylerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:04

Ik heb één keer meegemaakt dat er een kind in de wei liep en laten weten dat dit niet mag en bovendien ook gevaarlijk is.
Heb d'r nooit meer gezien en wil ook geen vreemde mensen bij de wei of stallen zien, dit is privé terrein. Je wilt toch ook niemand in je tuin zien lopen. ;)