Iemand zomaar in je weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:49

Het is erg vervelend als er mensen op je land komen die er niks te zoeken hebben!!Ik heb hier dus ook last van!!En hier wordt je niet goed van!!! -:(-

Ik vind regelmatig grote stenen en stokken in de uitloop en wei maar heb ooit een keer iemand kunnen betrappen.

Ik hoop voor je dat je ze kan betrappen en dat het dan over is.En door ontwetendheid van een ander heb jij het risico dat je pony doodziek wordt!!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:37

Lees hier ook even mee. Wacht ook nog op de gouden tip, laatst is onze stroomklok er gewoon afgetrapt in de vijfer gegooit, wat het nut daarvan is?

Je kunt duidelijk zien dat hier een Robin Hood o.i.d. bezig is om jullie paarden te "helpen" :n hoe haal je het in je hoofd..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:40

KellyZ schreef:
lifaya schreef:
Penny's dus. Anders gewoon een bordje ophangen met dat de ponies zich doodvreten als ze op een volle wei staan

Waarom word er meteen weer met het argument penny's gegooid? Het kunnen net zo goed volwassenen zijn die denken dat ze het beter weten en de TS een ''dierenmishandelaar'' vinden, die heb je namelijk ook, of van die geiten-wollen-sokken-mensen die voor de natuur zijn en tegen de mens, je hebt een hoop rare lui rondlopen, en niet alleen penny's! Dat vind ik nogal kort door de bocht, dat is hetzelfde als dat ik ga zeggen: alle moslims zijn terroristen, is ook niet waar, kunnen ook nederlanders zijn (bewijze van spreken).

Voldoet de term 'volwassen penny's' beter?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:14

zijn ze alweer geweest?
anders wil ik mijn paard er wel tijdelijk neerzetten , dan komen ze niet weer denk ik :=
die moet niks hebben van penny meisjes .

ginalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:22

goed idee van zilfstar, je kunt iemand niet beschuldigen zolang je geen bewijs hebt dat zij het zijn geweest. En op deze manier geef je ze informatie waarom ze op het kale stuk staan zonder dat je ze beschuldigd van iets. En dan maar hopen dat ze er wat mee doen.
Ik heb het probleem ook gehad alleen was het mijn buurvrouw die m'n pony op de wei liet. Zij vond het ook zielig, toen heb ik de grendel van het hek onder stroom gezet _O- En ze heeft ook een keer het stroomdraadje naar de straat open gezet :( gelukkig liep de pony de dijk op en bleef niet op straat en de andere buurman zag hem lopen dus die heeft ons toen gewaarschuwd. Toen heb ik de handgrepen van het draadje afgehaald dan kunnen ze de draad niet los maken zonder stroom te krijgen :D
Erg vervelend die dingen die gebeuren, bij ons lukte helaas praten niet (lag niet aan mij) dus waren drastische maatregelen de enige dingen die ik nog kon doen. Ik hoop dat het bij jou wel gaat lukken, misschien kun je nog beginnen met of zij iemand in de wei hebben zien lopen. Succes in ieder geval.

JudithO

Re: Iemand zomaar in je weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 06:56

Ze zijn al een tijdje niet meer geweest, maar we hadden de pony's ook in een ander stukje gezet. Daar stond veel gras op en dat moest er gewoon af. En afgelopen week hebben ze helemaal niet op het land gestaan, omdat de gemeente grondonderzoek ging doen. Ik denk niet dat ze nog terugkomen, er zijn nu veel mensen die ervan af weten en de gemeente komt nu ook heel vaak bij ons land onderzoek doen enzo.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 07:20

Gelukkig zijn ze niet meer geweest, als het weer regelmatig gebeurt moet je eigenlijk gewoon een keer een zaterdagje in een hoekje va de wei gaan zitten. Pak er een boek bij, huiswerk oid. en dan maar afwachten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 06:25

Even een kleine update. Er is niemand meer geweest, gelukkig. Maar gisteren was de hoefsmid de pony's wezen bekappen en wat blijkt? Mijn merrie zat tegen het randje van hoefbevangenheid aan, nog niet zo lang geleden! Had ik het dus toch goed die keer dat ze nauwelijks meer kon lopen.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:08

gelukkig is er niemand meer geweest. misschien heeft iemand ze erop aangesproken. ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:13

Of de schuldige zitten op bokt en lazen jou topic en dachten: oliebol.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:23

Ik hoop dat dat idd het geval was. Ik snap ook nooit zo goed waarom een ander zich altijd met jouw pony's moet bemoeien.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:29

Helaas komt het maar al te vaak voor!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:38

Inderdaad, KellyZ, daar zaten wij en onze hoefsmid ook al aan te denken.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:03

is er nog iemand geweest?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 06:24

Nee, niemand meer geweest.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:15

gelukkig

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:35

Vind het echt schandalig voor woorden, gelukkig is het nu niet meer gebeurt (hoop je). Maar ik zou me de hele dag niet fijn voelen en me afvragen hoe het met me paardje's is en wat er gebeurt.

xMalissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:17

Ik had er ook eerst last van,
Ik kwam in de wei was me pony bij geknipt??
Stuk van de staart af,
De voetjes bij geknipt?
Snapte er niks van..
En dat is zo een paar keer gebeurt.
Gelukkig is het niet meer gebeurt bij je!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 10:57

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:56

Herkenbaar, alleen waren het bij mij geen kinderen of mensen die medelijden met de paarden hadden maar dieven.

Gisteren kwam ik bij mijn weide, ligt de hele omheining plat, de deur van mijn trailer stond wagenwijd open en mijn stroomaggregaat was weg, ketting gewoon keihard doorgeknipt!! Gelukkig waren mijn brave paardjes binnen hun omheining gebleven, anders was de ramp helemaal niet te overzien geweest omdat ze naast een B weg staan.

Dat van die stroomaggregaat is echt een domper want hoe moet ik nu mijn paardjes voeren, en watergeven nu het straks vroeg donker. Goed er zijn wel manieren te bedenken maar het kost weer zoveel extra tijd en stress.

Ik snap dat niet hoor, waarom sommige mensen continu het leven van andere mensen zuur moeten maken op zulke manieren. T is gewoon associaal.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 16:36

Balen inderdaad! Bij ons zijn ze niet meer geweest gelukkig, blijkbaar is het nu afgelopen. Er is nu ook veel toezicht omdat het huis daar wordt platgegooid, er lopen dus van 7 tot 17 uur mensen bij van de gemeente.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:51

Haha, wat zijn jullie vriendelijke softies :D Ik persoonlijk hou meer van het shockerende.
Ik zou een bordje ophangen in de trant van: Blijf g*dverd*mme met je fikken van men dieren af!! Als ik je te pakken krijg, ga je er niet goed van zijn
:+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:16

Ten eerste, ik vloek niet. En dat wil ik ook nooit meer in 1 van mijn topics zien, wat het onderwerp ook is.
Ten tweede, daarmee bereik je niks.