Vergoeding bijrijdpaard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:00

Ik vind het heel veel centjes! :+
Ik probeer al een behoorlijk lange tijd een bijrijdster/verzorgster te vinden wat gewoon niet echt wil lukken, dus ik zou al blij zijn als ik die kon vinden zonder dat ze daar voor hoeft te betalen........ :D

colunder

Re: Vergoeding bijrijdpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:15

Ik vind het eigenlijk best veel geld!
Verder ben ik het met knuffeldier eens.
Ik verhuur ook 1 van Mijn pony's,en niet omdat ik er zelf geen tijd voor zou hebben.
Toen ik zwanger was had ik de keus, of mijn pony verhuren of hem verkopen.(omdat ik zou stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen en er dus een loon wegviel)
Dat laatste wilde ik niet dus ben ik hem gaan verhuren.
Ik heb al 12 jaar dezelfde huurster en zij betaald 57 euro per maand(was vroeger 125 gulden).
Daarvoor mag ze rijden wanneer ze maar wil en hoeft in princype niks te doen(ze hoeft geen mest tescheppen of andere klusjes te doen)
Ze schept wel vaak mest maar ze is niets verplicht.
Verder betaal ik alle onkosten(stalhuur,hoefsmid,dierenarst,voer edg).
Ondertussen heb ik er nog 2 pony's bij en kunnen we lekker samen rijden.

Als ik op vakantie ben verzorgt zij alle dieren en dan hoeft ze die maand geen huur te betalen.
Ze mag gewoon buiten rijden en we hebben sinds kort een buitenbak.
een paard houden kost nou eenmaal een hoop geld en ik vind het dus helemaal niet vreemd om iemand ervoor te laten betalen.
Wel moet het een redelijk bedrag zijn omdat het niet je eigen paard is.
125 euro vind ik dus wel een beetje veel!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:17

Aliealie hoezo kun je geen bijrijdster vinden als ik vragen mag :O?

Sjoos

Re: Vergoeding bijrijdpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:18

Ik vraag er niets voor, zij helpt mij, ik help haar!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:58

Lies_Tijger schreef:
Beste bokkers!

Vinden jullie 125,- per maand een redelijke vergoeding voor een bijrijdpaard?
Ik mag dan wel iedere dag rijden enz.

N.a.v een advertentie voor een bijrijdpaard.

Ik heb nog nooit 1 cent hoeven betalen voor bijrijpaarden :D
behalve dan m'n eigen startkaart en de spulletjes die ik kocht zoals dekjes enzo dan ;)

Sjoos schreef:
Ik vraag er niets voor, zij helpt mij, ik help haar!

nouja inderdaad op z'n manier is het tussen mij en de eigenaars ook altijd gegaan :)

Ik vroeg zelf ook nooit geld als ik iemand m'n paard liet rijden/verzorgen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:42

Marisjuuuuuh schreef:

Heb nu al voor de tweede keer een advertentie op bokt, maar krijg amper reacties.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:01

lynne8 schreef:
Ik vind dit weinig geld, zeker als je ieder dag erheen mag. Een eigen paard kost toch een hoop geld, en met 125 euro zou je dat niet redden.

helemaal mee eens. Ik zou alleen wel een termijn afspreken of iets anders want hoe te handelen als de eigenaar het paard wil verkopen?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:03

Ligt eraan, ik kan mijn paard, in gewone maanden, houden voor 125 euro per maand.
Wat moet je doen en wat mag je niet doen?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:14

friesiszwart schreef:
lynne8 schreef:
Ik vind dit weinig geld, zeker als je ieder dag erheen mag. Een eigen paard kost toch een hoop geld, en met 125 euro zou je dat niet redden.

helemaal mee eens.

De vergelijking met een eigen paard vind ik niet juist. Als bijrijder ben je altijd afhankelijk van de eigenaar. Als die het paard wil verkopen/verplaatsen kun je daar niets aan doen, je kunt het paard niet zomaar ergens mee naar toe nemen en ook de dingen die je met het paard mag doen worden bepaald door de eigenaar. Daarbij moet je toch altijd een soort van verantwoording afleggen. Misschien niet direct maar je hebt wel een zekere verantwoordelijkheid voor het paard en de spullen en kunt daar op aangesproken worden.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:20

friesiszwart schreef:
lynne8 schreef:

helemaal mee eens. Ik zou alleen wel een termijn afspreken of iets anders want hoe te handelen als de eigenaar het paard wil verkopen?

Gedeeltelijk mee eens.
Ik vind het niet weinig geld, ik red het met mijn eigen paard ook met gemiddeld 125 euro per maand, oke, je hebt ook andere kosten zoals hoefsmid, maar die is hier lang niet iedere maand nodig.

joanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:28

Zelf betaal ik ongeveer ook dat bedrag per maand. Ik kan daarvoor minimaal 4 x per week rijden en in vakantie periode ed meer. Dit is mogelijk in een binnenbak, een buitenbak, maar ook bos is voldoende aanwezig (heb ik nog niet gedaan, maar het kan dus wel) Het voordeel hiervan vind ik wel dat ik ook zelf kan doen wat ik wil. Ik heb eerder een bijrijdpaard gehad maar dan zonder betaling, daar had ik toch telkens het gevoel dat ik moest doen wat de eigenaar zei. Nu voel ik me zo vrij als een vogeltje en daar heb ik het wel voor over ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:32

ik heb zelf nooit betaald voor m'n verzorgpaarden, de mensen waren blij dat ik hun paarden in conditie hield, hun materiaal verzorgde en indien nodig de stal uitmestte. Bij eentje was wel de voorwaarde om lid te worden van haar rijclub (80 euro/jaar) en dan had ik 2x gratis les/week verder stelde ik vrijwillig voor dan af en toe les te nemen op mijn kosten zodat ik niet met hun paarden aanmodderde. ik reed 2 tot 5x/week.
Alleen 1 dame had het lef om halve stal (150euro) te vragen terwijl ze wel verwachtte dat ik haar paard verder opleerde (een net zadelmakke hengst op 3 maand klaar stomen voor een keuring onder de man). Zelf kwam ze 1à2x de week om te kijken en als ze voldoende tijd had ermee te werken. In dit geval vond ik het schandalig dat ze er nog geld voor wou terwijl ze haar paard eigenlijk op training had moeten zetten, maar daar had ze geen geld voor.

Mijn eigen bijdrijdster moest niks betalen en zelfs de stal niet uitmesten, maar wel om de 2 weken les volgen bij mijn lesgeefster aan 25euro/uur. Maar ze kreeg dan ook bijna niets van mijn paard gedaan zonder dat ik of m'n lesgeefster erbij waren. Ik had gehoopt dat ze na een maand of 2 wel een klik zouden hebben, maar helaas...
Nu terug zonder bijrijdster.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:38

Ik betaal minder voor mijn pony per maand dan wat jij zou betalen voor dat bijrijdpaard :=
Mijn bijrijdsters hoeven ook helemaal niets te betalen voor mijn pony terwijl ze wel alles mogen en als ze zin hebben ook rustig de hele week :)
Ik laat ze gewoon vrij :) Ze hebben wel instructies gekregen om met mijn pony om te gaan: hij is namelijk erg dominant en heb veel geld gestoken in een 3 weekse training en zelf ook op cursus gegaan. Dus er moet wel een rechte lijn getrokken worden, anders vervalt hij weer in hetzelfde patroon terug :)
Maar, ieder heeft natuurlijk wel een eigen aanpak en dat is prima :) Ze moeten zelf maar kijken wat ze handig vinden :j

Ik ben allang blij dat ze zo lief zijn voor mijn pony en hij daardoor wel op de langere buitenritten kan gaan omdat ik dat zelf helaas niet kan ivm gezondheid.

Faciliteiten zijn ook helemaal niet aanwezig: in de winter moeten zij ook water uit de sloot halen en af en toe eens helpen met hooi en stro slepen door de bagger :P
Maar goed:de omgeving is wel erg geschikt voor lange buitenritten en dat is precies wat zij willen! :D

Ik zou zelf geen cent willen betalen voor een bijrijdpaard :n Omdat ik zelf niet verder wil komen in de sport, maar gewoon lekker naar buiten wil gaan. Dus ik hoef ook geen faciliteiten: alleen goede uitrijmogelijkheden :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 13:15

Op advies van meerdere bokkers toch maar besloten om een advertentie op bokt te plaatsen. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:22

Ik vind het ook best veel geld. Zeker voor 4/5 dagen.
Ik ben momenteel op zoek naar een bijrijdster maar ik vraag daar
geen geld voor hoor. Ik ben blij als ik iemand kan vinden die goed is
voor mijn paardje en er plezier aan heeft. :o

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:30

vorame schreef:
Ik vind het erg veel geld.
In Brabant kun je genoeg gratis paarden vinden. :)

ik heb er anders lang genoeg naar gezocht en niks gevonden.....
maar goed daar gaat het niet over.....
voor 4a5 keer rijden vind ik het niet zo veel, hier vragen ze voor 2 keer per week al gerust 70 euro

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:44

anjaatjuh schreef:
Ik vind zowiezo dat bijrijders niet hoeven te betalen voor een verzordpaard,de eigenaren moeten juist blij zijn dat hun paard extra aandacht beweging etc krijgt !

Ik rijd een fries bij, 2 keer per week. Als het me uit komt, mag ik ook vaker in overleg. Ik betaal niks, maar we springen wel in voor elkaar. Als zij een keer niet kan voeren of binnen halen doe ik dat. Mijn pony staat bij de buren, dus als ik eens zit dat ik mijn pony niet kan voeren, doet zij dat. Ideaal. :)

Maar idd ik vind 125 euro ook veel. Ik zal het ook niet over hebben om voor een bijrijdpaard te gaan betalen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:50

Ik rij nu al 8 jaar op mijn bijrijdpaarden, en ik heb nog nooit iets moeten betalen.
De eigenaars zijn blij dat hun paarden beweging krijgen(zij rijden enkel voor de koets, en dit is niet zo heel vaak).
Ik heb de code van de poort bij hun thuis zodat ik aan al het materiaal kan, ik mag gewoon gaan rijden als ik zin heb. Alleen in het weekend vermeld ik even als ik ga rijden, omdat het zou kunnen dat zij dan met de koets weg willen.

We helpen elkaar ook voortdurend. Als wij een trailer nodig hebben, mogen wij hun trailer én de nieuwe jeep lenen. De eigenaar is ook samen met mij mijn koets gaan halen(hij weet iets van koetsen af en vb mijn ouders niet), daar hebben we 3,5 uur voor gereden.
Nu zijn de eigenaars bijvoorbeeld op vakantie, nu zorg ik voor de paarden en de andere huisdieren, ik geef de planten water en ik ga dagelijks even kijken of in huis nog alles in orde is.(er is ook continu controle van de buren voor eventuele inbrekers) Nu moet het juist lukken dat het hoefijzer van 1 paard loshangt en een ander paard mankt, dus heb ik de hoefsmid even gebeld. De eigenaars vertrouwen me hier volledig in, de kosten betalen ze mij achteraf terug.

De eigenaars zitten in het bestuur van onze club, zij moeten dit jaar bijvoorbeeld een marathon organiseren, hier helpen ik en mijn vriend ook mee. Op voorhand moeten hindernissen geverfd worden, plannetjes moeten worden uitgetekend,...
Zij geven hun paarden ter beschikking, en ze krijgen toch wel veel terug van mij.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:48

Ik vind het een hele redelijke vergoeding. Bij ons is het stalgeld minstens het dubbele + dan komen alle andere kosten (hoefsmid, enten, wormenkuren, verzekering, harnachement etc.) er nog bij.

Je moet gewoon goede afspraken maken, maar ik vind het goed klinken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:15

het valt me wel op dat de meeste die het te veel geld vinden zelf ook erg stalingskosten kwijt zijn. Als je voor 100 in de maand je paard kan stallen zou ik ook minder snel geneigd zijn om een vergoeding te vragen.
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn in de regio waar ik woon genoeg stallingen rond de 300 a 400 euro. Als een eigenaar dan zoveel geld besteed aan een paard zie ik niet in waarom je daar niet aan zou bijdrage.

Ik heb toevallig een bijrijpaard op een heeeele dure stalling en betaal daarom al bijrijder ook een vrij grote bijdrage. Maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf maakt.
Maar moet eerlijk toegeven als ik dan hoor hoeveel sommige mensen op bokt moeten betalen of niks voor hun bijrijpaard, ben ik stiekem wel eens jaloers. Scheelt je toch een hele hoop geld in de maand.
Ik ben nu naast de bijdrage voor het bijrijden en de privelessen van 25 euro per half uur flink wat geld kwijt. Meer dan 200 in de maand en dat dan voor 3 dagen rijden, maar daarvoor vou ik zelf geen paard kunnen houden. (als ik dit zo lees en het objectief bekijk, denk ik: ben eigenlijk wel gek ook. Zeker omdat ik helemaal geen ambities heb om wedstrijden te rijden, maar alleen maar lekker buiten wil rond rijden, nu rij ik een sportpaard. Maar dat is absoluut een geweldige ervaring!!)

Icoon_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:25

aliealie schreef:
Marisjuuuuuh schreef:

Heb nu al voor de tweede keer een advertentie op bokt, maar krijg amper reacties.

Ik zie dit net. Ik ben hééllang op zoek geweest naar een verzorgpaardje maar vond nergens iets. Misschien moet je dit op meerdere sites zetten...
O.a. ook op kapaza, daar zie ik er ook staan... En daar zijn ook héél veel mensen die een vz-paardje zoeken...

Icoon_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:29

Over dit topic... Ik heb zelf ook al bij verschillende personen een verzorgpaardje gehad. Ik moest er nooit iets voor betalen. De eigenaren beta(a)l(den) mij zelfs als ik een een grote karwei had opgeknapt omdat zij er bv. geen tijd voor hadden... Dit gebeurd(e) wel zelden. Ik help hun graag uit de nood, voor mij is dat een leuke bezigheid!