Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sjakie"]
[quote="itty schreef:De prijs is afhankelijk van de kwaliteit van het paard.
Jippie schreef:Maar om nog eventjes terug te komen op de vraag. Met duur bedoelde ik niet paarden die het geld niet waard zijn. Ik bedoelde, wat vind je nu veel geld. Wat is voor jou nu die 'duurdere prijsklasse'? Dat loopt hier op Bokt dus uiteen van 2.000 - 17.000 Euro. Een behoorlijke range.
Arno24 schreef:Ben het met Fitzroy eens, je kunt voor 10.000 wel een leuk sportpaard vinden waarmee je Z2 kunt lopen. Maar verwacht er geen Grand Prix van.
sjakie"]
[quote="Jippie schreef:Maar om nog eventjes terug te komen op de vraag. Met duur bedoelde ik niet paarden die het geld niet waard zijn. Ik bedoelde, wat vind je nu veel geld. Wat is voor jou nu die 'duurdere prijsklasse'? Dat loopt hier op Bokt dus uiteen van 2.000 - 17.000 Euro. Een behoorlijke range.

thea schreef:
Wat bedoel je met de kosten er om heen?
En ja ik denk pipo als ik je berichtjes lees dat je idd verwend bent.
Maar zijn dat je eigen paarden?die je rijd ik dacht dat alleen wannabeth van jou was.
astridh schreef:Als je sec naar de kosten kijkt van een paard met een goede afstamming dan zou een driejarige toch eigenlijk minstens 4.500 euro moeten kosten (dekgeld en 3 jaar opfok). Het bedrag daarboven betaal je dan voor de extra potentie of extra africhting die het paard heeft ontvangen.
!!)
) en heb er veel gezien met vergelijkbare papieren, maar met grote verschillen in prijs!!
! Ik moet er wel bij zeggen, dat het ene (duurdere) paard hier in Dld. staat en de verkoper haar puur voor de verkoop uit Ned. heeft gehaald! De Friesen zijn hier moeilijk te krijgen, dus dat verklaard imo ook wel de hoge prijs! Citaat:Mijn vriendin heeft overgens een merrie die qua papier best goed is (Wisconsin x Nimmerdor), maar waar ze echt wenig voor betaald heeft (€1200,- , toen 6 jarig). De merrie kan een hoop en heeft veel potentieel, het komt er alleen door haar extreme hengstigheid niet uit en heeft een behorlijk moeilijk karakter. Dat was dan ook de reden waarom mijn vriendin dit paard zo gunstig kon kopen.
runningkawa schreef:Citaat:Mijn vriendin heeft overgens een merrie die qua papier best goed is (Wisconsin x Nimmerdor), maar waar ze echt wenig voor betaald heeft (€1200,- , toen 6 jarig). De merrie kan een hoop en heeft veel potentieel, het komt er alleen door haar extreme hengstigheid niet uit en heeft een behorlijk moeilijk karakter. Dat was dan ook de reden waarom mijn vriendin dit paard zo gunstig kon kopen.
Laat ik dan zelfs 100 euro nog te veel vinden.
Wat heb je aan een paard wat nooit voor je wil werken?
Pipo schreef:Maar wat ik vaak merk, is dat veel mensen de kosten erom heen vergeten. Een goed gezond paard, wat netjes kan bewegen en volledig gezond is kost gewoon een paar duiten. En voor de minder bemiddelde onder ons, heel zonde!!
runningkawa schreef:Citaat:Mijn vriendin heeft overgens een merrie die qua papier best goed is (Wisconsin x Nimmerdor), maar waar ze echt wenig voor betaald heeft (€1200,- , toen 6 jarig). De merrie kan een hoop en heeft veel potentieel, het komt er alleen door haar extreme hengstigheid niet uit en heeft een behoorlijk moeilijk karakter. Dat was dan ook de reden waarom mijn vriendin dit paard zo gunstig kon kopen.
Laat ik dan zelfs 100 euro nog te veel vinden.
Wat heb je aan een paard wat nooit voor je wil werken?
!
!
! Ze loopt een goede L-proef en buiten is ze door haast niets uit het veld te slaan! Precies de dingen waarvoor mijn vriendin (en ik ook
) een paard wil hebben en dan vind ik €1200,- voor een paard met zo´n papier niet duur
!