Wat doen jullie als het onweert en je paard staat buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:04

Mijn paarden zijn totaal niet bang voor onweer, maar ik heb het onweer toch al een aantal keren in zien slaan in de wei of de oprit, nooit in huis of de stal dus ik ga echt voor binnen zetten. Zal het mezelf nooit vergeven als ik te lui ben geweest om ze binnen te zetten.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:55

Ik ga niet in een dikke onweersbui nog naar daar rijden en binnen halen :n
Als ik het zie aankomen haal ik 'm wel binnen, maar anders blijft hij maar lekker buiten.
Hij trekt er zich niks van aan en er zijn hoge bomen/gebouwen genoeg rondom waar de bliksem wss eerder zou inslagen.
Stroom gaat wel van de draden af.

Calypsofreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:58

Mijn paard blijft ook gewoon buiten, hij kan zelf in z'n stalletje gaan staan als het te hard begint te regenen ;)

Calypsofreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:59

Tinks schreef:
Mijn paarden zijn totaal niet bang voor onweer,Haha, die van mij ook niet, hij staat dan zo'n beetjj naar de lucht te kijken zo van: "he wat gebeurd er hier nou?" maar ik heb het onweer toch al een aantal keren in zien slaan in de wei of de oprit, nooit in huis of de stal dus ik ga echt voor binnen zetten. Zal het mezelf nooit vergeven als ik te lui ben geweest om ze binnen te zetten.

Ginger11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:42

nu zijn mijn paarden wel super verwend
maar ik haal ze ALTIJD naar binnen
zowieso staan ze snachts binnen
en als t overdag te warm word staan ze ook binnen
( i.v.m. roze neusjes :+ )
en als t regent staan ze ook binnen

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:02

Na het lezen van *bv. onderstaand* verhalen zet ik ze liever binnen.
Helaas niet altijd de mogelijkheid voor maar zorda ik aanwezig ben gaan ze naar binnen :+ .

'Een boer is deze week in -letterlijk- een klap een groot
deel van zijn veestapel kwijtgeraakt. Een blikseminslag betekende de
dood van 52 van zijn koeien. De koeien stonden opeengedrukt tegen een hek toen woensdag
de bliksem insloeg. Dierenartsen die ter plaatse de doodsoorzaak van de dieren onderzochten
zeiden dat koeien in geval van noodweer wel vaker de nabijheid van een hek opzoeken. Volgens
meteoroloog Fernando Torena, geïnterviewd door de krant, was er niettemin sprake van 'bijzonder
grote pech '.plaatje achterwege gelaten omdat het niet het eerste is wat je wil zien
|( '

ivaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:28

bij ons blijfen ze allemaal buiten staan
ze kunnen dan niet schuilen maar bij ons zijn er ook wel veel hogepunten in de omgeving :D

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:32

Als ze ook maar dénken dat het gaat regenen gaan ze de schuilstal in, dus met onweer schuilen ze ook (gelukkig)

chook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:24

ik laat paarden gewoon buiten met onweer, maar als t nou echt hard gaat, of er noodweer is voorspelt, liever toch naar binnen 8-)

ration

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:18

als het al omweert haal ik ze niet meer binnen. is vet gevaarlijk.\
maar hier zie je het altijd wel aankomen

19LindA83

Re: Wat doen jullie als het onweert en je paard staat buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:19

Lekker laten staan!!!! Ze hebben 2 schuilstallen dus kunnen zelf lekker uitmaken wat ze willen

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:00

Ik haal ze meestal van te voren binnen, maar als het echt al onweert ga ik niet meer naar buiten.
Bij ons in de buurt is een paard getroffen door de bliksem. Ik ben er dus altijd voorzichtig mee.

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:04

heel veel zeggen ik haal ze binnen als ik hoor dat het gaat onweren.. of als de voorspellingen er zijn..

1. in de natuur kunnen ze toch ook niet naar binnen.. (schuilen onder een boom.. maar word altijd gezegt dat juist niet te doen..
2. waarom wel binnen halen als er voorspellingen zijn of het begind.. maar niet meer binnen halen als het al onweert?!?

dat klinkt voor mij misschien raar maar is dat ook niet een rede dan zelf niet meer naar buiten willen en dan toch je paard maar laten staan?!

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:09

Ik laat hem buiten, natuurlijk maakt het hem niet uit, alleen ik lig wakker. Ben al menig keer om half 7 (moet ik ff half uurtje voor rijden) in de ochtend gaan checken of alles goed was en ja hoor stonden lekker te grazen. Nu ook weer staat hij buiten maar ik wacht tot morgenochtend ....nou zeker tot half 8 :+

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:15

Als ik toevallig op stal ben haal ik mijn paard binnen, vind het toch altijd een beetje eng.
Als ik er niet ben heeft ze pech, moet 40 min. fietsen voor dat ik er ben dus dan is het al over :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:16

Ken iemand waar zijn paard dus wel door de bliksem is getroffen... bij mij gaan ze naar binnen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:43

Ik ben superblij dat we sinds kort een inloopstal hebben, kunnen ze altijd naar binnen bij te warm, koud of te nat enz. wanneer ze zelf willen. Zoals nu bijvoorbeeld, wat een weer zeg.
Nu moet ik zeggen dat Stan, de haflinger vaak bij een bui gewoon buiten blijft staan, deert hem niet. Maar ons appaloosa'tje gaat bij een spatje regen direct op een drafje naar de stal ^)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:45

Ik haal ze naar binnen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:48

Ik ken er te veel die gegrild zijn :Y) Bij mij gaat alles naar binnen bij de eerste roffel!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:49

Niks, de deuren van de stal staan altijd open, dus ze kunnen zelf naar binnen. Hiervoor ging ik wel altijd kijken omdat ze nogweleens over/door de draden gingen om naar de volle wei te gaan, maar terug komen konden ze dan niet meer :+ Dan stonden ze heel zielig te wachten tot ik ze kwam bevrijden zodat ze naar de stal konden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:54

mijne blijven buiten staan gaat hier nu ook ff lekker tekeer maar ga ze niet binnenhalen vind het enger als ze opgesloten staan en dan op stal wat gebeurd. ik woon niet bij de stal. een paar jaar geleden begon het ook te onweren. mn oom was in de tuin bezig gaat de schuur in zet stroomapparaat uit loopt naar het huis staat voor het raam zn handen te wassen en ziet zo de bliksem inslaan op een paaltje van de wei. wei is omringt door bomen en mn pony stond er 3 meter vanaf. vlammen danste aardig over het draad en paaltje was doormidden en mn pony. die keek nieteens om

Calypsofreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:58

moo_wuppie schreef:
heel veel zeggen ik haal ze binnen als ik hoor dat het gaat onweren.. of als de voorspellingen er zijn..

1. in de natuur kunnen ze toch ook niet naar binnen.. (schuilen onder een boom.. maar word altijd gezegt dat juist niet te doen..
2. waarom wel binnen halen als er voorspellingen zijn of het begind.. maar niet meer binnen halen als het al onweert?!?

dat klinkt voor mij misschien raar maar is dat ook niet een rede dan zelf niet meer naar buiten willen en dan toch je paard maar laten staan?!

Inderdaad, hier ben ik het helemaal mee eens! ;)

siouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:16

Mijn Shetlander staat al van zijn gebeurte buiten. Hij heeft wel een schuilstal maar daar gaat hij alleen maar in wanneer de muggen actief zijn of het heel warm is. Ik moet hem nooit op stal zetten is wel lekker handig :Y)
Maar als het inderdaat om paarden gaat die snel schrik hebben dan zou ik ze ook wel even binnen halen. Vorige week is er bij de buren nog een paard door de omheining van 2m hoog gelopen recht over de straat en hup de stal binnen. Was toen ook aan het donderen, het beestje was wel nog maar 3 jaar en was gescheiden van zijn vrienden juist. ;)

Albs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:09

Ik voel me er niet fijn bij als me pony buiten staat in de onweer.
Ik sta op een stalling waar ze nu dag & nacht buiten staan. Een kleine bui vindt ik niet zo erg.
Ze kunnen wel wat hebben. Maar als je weet dat er een heftige bui aankomt, zeker als dit als in de middag wordt aangegeven zou ik toch echt me paarden binnen halen!
Zeker als het hagelt, vindt ik sneu voor het dier, ookal weet ik dat ze wel iets kunnen hebben!
Hellaas ook op de stal waar ik staat, worden ze niet altijd na binnen gehaalt!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:12

Mijn pony's blijven met de hele kudde buiten! :) Ze kunnen echt wel wat hebben en ik zou net zo bang zijn dat de bliksem inslaat in de stallen als in het land. In het land zijn wel 2 schuilstalletjes.