Jemig wat gaan jullie hard zeg!
Het is een hengst en elke avond na mijn werk komt ie op de wei. Sinds twee maanden staat ie met Thorin (zie profiel) in de wei, maar helaas zijn ze vorige week aan het knokken geweest. Dus even rustig aan doen, nu staat ie iedere avond ‘alleen’ buiten en over een tijdje kijken we wel weer of het lukt Thorin erbij te gooien zonder dat ze gaan knokken. Tis al zat keren goed gegaan, maar vorige week ging het een keer fout.
Luchtzuigen heeft ie vanaf baby af aan al gedaan. Zelfs nog een lange periode in het ‘hengstenbos’ (opfok met andere hengsten) gestaan waar ze een paradijs hadden vol water bomen gras.. Maar terug op stal gekomen, begon het weer..
Apacho krijgt Gerstemix van VAN MIJTEN (2 kg per dag) en flink wat hooi. Het is een hengst dus het kan natuurlijk ook aan zijn hormonen liggen waarom hij best dun is. Pas ook een wormenkuur gegeven.
Anya schreef:En als je er echt niet mee kunt leven en dit soort maatregelen wilt gaan nemen, doe dan jezelf én je paard een lol en verkoop het dier naar iemand die er niet mee zit en het luchtzuigen gewoon neemt zoals het is. Naar iemand die de tanden beschermt en het dier verder lekker laat luchtzuigen. Voor alle partijen een stuk beter dan de 'niet zo paardvriendelijke mogelijkheden' die ik hier zie langskomen.
Jemig, jij verkoopt je hartsvriendin toch ook niet?
Helma_Amber schreef:Tjee wat gaat het hier weer los zeg. De TS vraagt gewoon naar ervaringen, omdat ze gehoord heeft over het spannen van een draadje in de stal tegen luchtzuigen. Krijgt ze allemaal reacties dat het paard in de wei hoort (wie weet staat hij er al), dat ze het paard maar moet verkopen als ze er niet mee kan leven, dat het dierenmishandeling is (dit kan je toch ook wel op een andere manier aangeven), enz.
Ik vind het ook geen vriendelijke manier om een stroomdraad in de vertrouwde stal van een paard te spannen, maar dit kan toch ook op een normale manier gezegd worden? De TS stelt een normale vraag. Dan hoeft ze toch niet direct aangevallen te worden?
Inderdaad dat was ook het eerste wat in me opkwam.
Dat rubber is misschien ook wel een idee. En ik heb me er heus wel in verdiept wat betreft de band ‘af’ en luchtzuigen en koliek. Maar heb ook reacties gelezen bij een paard waarvan ze vergeten waren de band af te doen, en die de dag erna dood in zijn stal lag!
De eigenaar van Apacho werkt momenteel in het buitenland. (ik heb de verantwoording over Apacho gemiddeld ½ jaar per een VOL jaar). We hebben het al een paar keer over gehad, vandaar dat hij wat info wilde over een stroomdraadje en ik dit hier neer zet. Zal het nog eens aankaarten wat betreft de band ‘af’ en het idee van hem over het stroomdraadje. En evt. maagonderzoeken of medicijnen/toevoegingen. Heeft iemand misschien even een rijtje met producten die je bij zou kunnen geven (maagcompositium ofzo? etc etc) En dat voer je bij als 'foenegriek' zeg maar of moet dat op verzoek van de VA?