Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Voor in de zomer lijkt het me een prima stal, maar de winter? Ligt er dan aan hoe het zit met de uitloop. Zou sowieso niet voor de box kiezen.
Qua prijs weet ik niet hoe het in jullie regio zit, maar voor hier zou ik het duur vinden.
? Miran schreef:Ik woon ook in Alphen, en de eis om de paarden in de winterdagen overdag buiten te hebben is hier al heel lastig, laat staan weidegang in de winter, dat zie je hooguit bij een particulier met enkele paarden, of bij wat Shetten.
Ik wil mijn paarden minimaal een halve dag buiten hebben in de winter (en de zomer bij voorkeur 24/7 weidegang), dat was op mijn oude stal niet meer mogelijk. Mijn veulen van 2007 heb ik onder andere om die reden naar de opfok gebracht. Ik sta nu op een kleine pensionstal waar de paarden in de wintermaanden van ongeveer 9 tot 5 in de paddock staan, in groepjes met hooi en water. Het buiten- en binnenzetten en bijvullen van hooi, mesten ed hebben we in een schema geregeld, dat werkt prima. Er is een goede bak bij (ook een eis voor mij), een kleine kantine met wc (geen eis, wel erg fijn) en er is redelijk buiten te rijden. Ik heb voor de oudste een containerstal van 2,5 bij 3 (gaat om een Haflinger), niet groot maar ze staan er alleen in de winter de nachten in en het is wel echt haar plekje geworden. Haar dochter van nu 2 is net uit de opfok en komt in een stal van 3x4. Zelf voer klaar zetten en mesten, vind ik ook fijn, heb ik er veel meer zicht op. In de zomer staat alles 24/7 buiten in de wei.
Maar ik weet dus hoe lastig het is, alleen uit de stal komen voor een half uurtje paddock en rijden is hier toch wel standaard in de winter.