Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. We staan er zelf ook van te kijken dat ze het zo goed blijft doen, maar we beseffen allemaal dat het elke dag over kan zijn. Ze heeft inmiddels ook een zwakker hart, is gebleken na een DA-onderzoek, maar goed, is ook logisch op die leeftijd. Als ze gaat, wordt ze gecremeerd. Daar heeft mijn vriendin jaren voor gespaard. Dus ik denk dat ik wel mee ga met het uitstrooien tegen die tijd. Toevallig is een oude D-pony van een bekende van ons afgelopen week uitgestrooid over de Noordzee. Beestje is 32 jaar geworden. 24/7 op het land stond 'ie, in de winter in de dekens en een hele liefdevolle verzorging. Die pony's zijn nog best taai, he.
. Ik vond het al zoveel geld voor alleen weidegang. Mijn paard staat overigens ook op veengrond, hoor. Er zijn wat aanpassingen te doen (beton storten/zand storten in de wintermaanden rondom de voerbakken).
. Ik denk dat jouw paard zich wel over de mijne ontfermd
.
!
Nu gaf hij het ook niet aan, alleen kantelde hij (heel soms) zijn bekken niet in een wending.
. Het scheelt denk ik wel dat ik ze aan huis heb staan met de stallingskosten. 
Twiggy2008 schreef:Mo, ja, ik snap dat het bij jullie moeilijker ligt. Maar kan je paard ook niet ergens in Zeeland, Brabant of Utrecht staan dan? Ik woon zelf in een dorp vlakbij Hilversum, waar het wat groener is, dus dat scheelt. En het rusthuis in Soest is om de hoek, dat zou ik ook nog een optie vinden, maar waarom zou ik (in mijn situatie) mijn paard uit zijn kudde halen, waar hij al jaren gelukkig mee is.
Ik vind 340 euro per maand echt afzetterij, eerlijk gezegd. Arme jij. En dan nog al die toestanden met je paard, dat lijkt me niet makkelijk. Ik kan ook geen twee paarden onderhouden, hoor, maar die van mij blijft als het kan. Dan rij ik maar niet of ik zoek er een bijrijdpaard bij (al denk ik niet dat ik daar tijd voor heb). Maar dat is voor iedereen zijn eigen persoonlijke overweging. Ik snap ook jouw verhaal heel goed, hoor.