geen stalling voor mijn welshjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 20:30

Bienotje schreef:
Zo'n kwestie van de pot verwijt de ketel dan..

Zelf sowieso niet van plan zijn geweest om het langer dan een jaar te huren en als je dan er achter komt dat de verhuurder daar ook geen intenties voor heeft gehad verontwaardigt zijn ;)

Heb je nu nog eens gewoon een gesprek om de tafel met de verhuurder gehad trouwens, misschien kom je dan voor komende winter nog tot een compromis bijvoorbeeld :)

Over dat hij het contract niet zou verlengen daar zou ik niet verontwaardigd over zijn aleen het feit dat we zijn stalletje niet mogen gebruiken maar dat is nu eenmaal zo het had gewoon beter overlegt en besproken moeten worden.

EDIT HAd trouwens nog geen gesprek gehad dit komt wel binnenkort aan de orde ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:45

jelledaantje schreef:
dat is ook zo dat hij ons geld gebruikt heeft om de stal te kunnen bouwen want zodra wij het geld hebben gestord begon hij opeens te bouwen met de stal ? beetje raar en we zaten er ook al aan te denken datie volgend jaar ons contract niet verlengt en ons eraf bonjourd zodat wij genood zaakt zijn om onze pony's te verkopen omdat we dan mischien geen andere weide kunnen vinden

De tekst hier boven gaf een heel andere indruk..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:42

jelledaantje schreef:
even vergeten te vertellen ook zijn we bij de fokker voordat we de pony's gingen halen zo'n 2 maanden verschillende keren langsgeweest om even mee te kijken en te luisteren hoe het nu allemaal in zn werk ging , want met dit soort dingen ga je niet over 1 nacht ijs

verder wat de prijs betreft hebben wij 2000 euro betaald voor 1.6 ha weide voor 1 jaar dus lijkt me als je zoveel betaald althans dat dachten we (dus verkeerd gedacht) dat we dan eventueel gebruik mochten maken van de stalling

Vind ik toch een hoge prijs voor enkel weide, die kun je hier al huren voor zeg maar 300-400 per jaar.
Verder passen pony's zich gewoon aan aan de temperaturen buiten. Mits goed voer en hooi/voordroog bijvoeren kunnen ze perfect door de winter komen. Desnoods met regendekentjes ofzo. Ik zou er niet te erg mee inzitten eerlijk gezegd. Mijn welsh merrie blijft ook de winter door op de weide. Zo staat ze al sinds veulen, ze hebben wel beschikking tot een schuilstal.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 11:22

Bienotje schreef:
jelledaantje schreef:
dat is ook zo dat hij ons geld gebruikt heeft om de stal te kunnen bouwen want zodra wij het geld hebben gestord begon hij opeens te bouwen met de stal ? beetje raar en we zaten er ook al aan te denken datie volgend jaar ons contract niet verlengt en ons eraf bonjourd zodat wij genood zaakt zijn om onze pony's te verkopen omdat we dan mischien geen andere weide kunnen vinden

De tekst hier boven gaf een heel andere indruk..

ja klopt maar naar wat rondvraag ondertussen zouden we eventueel een oplossing hebben mochten hij het contract niet verlengen.

ChilleChick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:51

-
Laatst bijgewerkt door ChilleChick op 04-07-25 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marion71

Re: geen stalling voor mijn welshjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:47

Ik vind 2000 euro voor een jaar nog niet zo gek. Hier (nabij Zwolle) wordt zo'n € 800,00 de hectare betaalt voor een seizoen (mei t/m oktober) jij hebt een heel jaar. Kun je eigenlijk niks van zeggen. Voor dat geld kun je in elk geval niet wat kopen. Prijs per ha ligt hier momenteel rond de 45.000 euro en daar komen de andere kosten nog bij op.
Jammer dat jullie geen goede afspraken hebben gemaakt. Had het recht op gebruik van de stal ook op papier gezet. Een volgende keer doe je het anders. Je hebt nog een half jaar om wat te vinden. Dat lukt vast, joh.

stefffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:31

Ik zou een andere stal zoeken, dit heeft geen zin. Het is belangrijk dat de pony's ook in de winter goed beschut zijn voor slecht weer.