Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Anna schreef:superwoman schreef:harder werken is geen oplossing. (wat een stomme opmerking als het gaat om weven)
Ze heeft het niet verteld en ze zit dus fout!
Je zou het paard eens op stal kunnen zetten en kijken naar zijn/haar gedrag, al is dat puur om te weten of het paard zich daar prettiger voelt.
Een leuk paard is voor 3000,- best wel te vinden, maar je moet er wel verstand van hebben of veel mazzel.
Daar begint ie ook meteen te weven
funnyhorses schreef:als je de financiele middelen hebt dan zou ik hem houden!
paardje kiest er ook niet voor om weer weg gestuurd te worden vanwege een "defect"!
maar weet je van te voren dat je niet het geld hebt om hem te kunnen helpen dan moet je idd een keuze maken want dan kun je hem ook niet zo helpen hoe het hoort.
en dan word het van kwaad tot erger voor beiden!
Yommie schreef:Ik denk dat als ik ook mijn dierenarts bel ,die ik al meer dan 20 jaar ken tegen me zegt "yo je kunt voor dat geld een paard kopen die niet weeft ,dus dat paard direct terug brengen"
Maarja misschien ook een idee om hem er na te laten kijken..
ik denk dat ik het nog 2 weken aan ga kijken hoe hij verder doet..
ik heb al iemand hier op bokt gemailt die op manege tinte komt,en misschien Amadeus kent,want als hij inderdaad niet meer gaat weven als hij gewent is wil ik hem houden ,maar als ik steeds een strijd aan moet gaan als ik mij andere paard weg haal..of mijn andere paard naast hem moet zetten als ik op hem wilt rijden is dat niet te doen...want hij gaat hij ze dak als ik hem alleen uit het land haal...en met een paard van 1.80 valt dat niet mee dan..
Ik heb ook aan de vorige eigenaar gevraagt of hij schaapmak is,en dat was hij..dus dan maar hopen dat hij dat nog word dan..
Alleen als ik er wel achter kom,dat hij ook heel erg weefde..gaat hij terug,hoe moeilijk ik dat ook vind dan...
Yommie schreef:ik heb net de manege gebeld waar hij anderhalf jaar heeft gestaan ,en die man zei dat hij het soms deed..en dan met eten..en dat het een kwestie is van wennen..
tja ik heb hier geen ervaring mee..zal die gelijk hebben?
MilouNigel schreef:Wij hebben 2 jaar geleden ook een pony gekocht die achteraf verborgen gebreken had. Wij hadden haar toen ook net 2 weken en wij hebben besloten om haar te houden. Heeft ons inmiddels wel flink wat dierenartskosten opgeleverd maar nog geen dag spijt van gehad. We wisten niet dat haar van alles en nog wat mankeerde maar wij hebben toen de keuze gemaakt om haar te kopen en voor haar te zorgen. Toen dat ze achteraf vanalles mankeerde vonden wij het onze taak om voor haar te zorgen. Als we haar terug hadden laten gaan dan was ze er nu niet meer geweest.
Wij hebben toen ons gevoel laten spreken, als we haar terug hadden laten gaan dan was ik daar nooit over heen gekomen.
edit: ze wordt momenteel gebruikt als grasmaaier. Meer kan er niet mee gedaan worden.
Yommie schreef:tja maar milouNigel straks heb ik 2 grasmaaiers...en kan ik er alleen maar naar kijken en verzorgen,en dan nog elke maand 500 euro betalen...
Daar heb ik dit paard niet voor gekocht:(
Yommie schreef:tja maar milouNigel straks heb ik 2 grasmaaiers...en kan ik er alleen maar naar kijken en verzorgen,en dan nog elke maand 500 euro betalen...
Denise_84 schreef:Yommie schreef:tja maar milouNigel straks heb ik 2 grasmaaiers...en kan ik er alleen maar naar kijken en verzorgen,en dan nog elke maand 500 euro betalen...
Yommie, ik denk dat je nu al heeeeeeel veel meningen van mensen hebt gehad (4 pagina's) en er zullen er ongetwijfeld nog heeeeeel veel volgen maar vind je niet dat zelf de beslissing moet maken? Wij kunnen met zijn allen niet beslissen wat je moet doen of je moet willen turven en dan kijken wie er voor en tegen zijn?
De beslissing is aan jou, niet aan ons!
geerke schreef:ik durf te wedden dat het beter word als je het de tijd en de kans geeft....je zou hem misschien eens een lichte tranqelizer moeten geven voor een week....om de gewoonte te doorbreken...ik vermoed dat het bij hem puur stress is....maar ja,ik heb het peerd nog nooit gezien en woon nu niet direct in de buurt.....anders had ik je met liefde willen helpen..
geerke schreef:ik durf te wedden dat het beter word als je het de tijd en de kans geeft....je zou hem misschien eens een lichte tranqelizer moeten geven voor een week....om de gewoonte te doorbreken...ik vermoed dat het bij hem puur stress is....maar ja,ik heb het peerd nog nooit gezien en woon nu niet direct in de buurt.....anders had ik je met liefde willen helpen..