Geld kwijt of nog andere opties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Re: Geld kwijt of nog andere opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:33

Nu vraag ik me af wie zich belachelijk maakt op internet?

Sorry, ik blijf het een vaag verhaal vinden en nergens op slaan dat de ex-pensionklanten zo lang op hun geld moeten wachten.

Waar rook is, is vuur!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:37

Ik sluit me bij de drie bovenstaande reacties aan.
Op aangetekenden brieven hoort een reactie....die is nooit gekomen wat vor mij niet getuigd van een goede communicatie.
Ik vind het niet vreemd dat de TS dan elders informatie gaat halen.

Wie neemt hier nu de slachtoffer rol aan.....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:53

sandra4 schreef:
De afhandeling van de terugbetaling is door ons uit handen gegeven.

waarom dan? Zoiets regel je toch gelijk? Waarom een betaling van zulke kleine bedragen 'uit handen geven' Dan maak je daar alleen maar verlies op. Echt een heel raar excuus,

en 50 euro borg, hoort direct teruggeven te worden, als ik ergens een fiets huur en borg moet betalen krijg ik het ook niet een half jaar later pas terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:00

Hoi Sandra,
Jammer dat je hier wel kan reageren maar niet op mijn aangetekende brief.
Bovenstaande reacties zeggen voldoende lijkt mij en heb ik niks meer aan toe te voegen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:31

@ Sandra: ik sluit me aan bij het bovenstaande. Als staleigenaar wil je toch ook niet te lang op je geld wachten? Zoals daarbij splinter al zei: "Waarom heb je de terugbetaling uit handen gegeven?" :?

SDHam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:02

Waarom is mijn bericht verwijdert kunnen jullie geen kritiek verdragen. Ik blijf erbij dat dit niet zo geregeld moet worden maar persoonlijk. Tevens is het ook een feit dat dit valt onder smaad en ook gevolgen financieel kan hebben voor de plaatsers van de negatieve berichten over deze STAL. Moch je hier meer info over willen verwijs ik jullie naar een letselschade advocaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:10

SDHam, gisteren geregistreerd en alleen maar gereageerd in dit topic......
Zegt mij genoeg!

Persoonlijk is zoals je kan lezen met deze mensen onmogelijk. Op mijn vriendelijke mail is niet gereageerd evenals de aangetekende brieven. En ehb zeer weinig trek in persoonlijk contact met deze mensen als je het niet erg vindt. Heb genoeg nare opmerkingen gehad van hun tijdens mijn vertrek en die hoeven niet nog meer aangevuld te worden.

Smaad is alleen bij onwaarheden en die heb ik niet vermeld. Daarbij is het niet mijn bedoeling deze stal zwart te maken maar wil ik enkel en alleen mijn geld terug.

SDHam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:23

Na dat klop ik ben pas sinds gisteren geregistreed en heb ook allen op dit gereageerd omdat dit ook onder mijn beroep valt letselschade advocaat. Was eigenlijk op zoek gisteren naar info over een hengst en via via kwam ik hier terrecht wat mijn irritatie wekte sorry dat ik dat zeg.

En om dan direct te zeggen dat je dat genoeg zegt geeft dan weer zo´n verkeerd beeld van je. wat je waarschijnlijk helemaal niet wilt en ik dat ook niet denk hoor. Vindt gewoon jammer dat er zo met elkaar om gegaan wordt. Zie dit dagelijks in mijn beroep en wil je er toch op wijzen dat het een hele hoop mazen in de wet geeft die het voor beide partijen EXTREEM moeilijk kan maken en denk niet dat dat de bedoeling is van het hele verhaal.

Bij iedere juridische stap die je zet of gaat zetten zal een ieder van mijn collega´s jullie adviseren om het toch eerst een zo op te lossen. Zodra wij als advocaten iets gaan ondernemen kost het altijd geld. Zelfs een mail, telefoontje, brief en eventuele gesprekken gaan we dan proberen ergens te verhalen en kan me niet voorstellen dat dit is wat jullie (beide partijen willen)

Ik heb me alleen met dit onderwerp bemoeidt iets wat ik normaal nooit doe omdat, dit straks helemaal de verkeerde kant gaat oplopen. Wat zonde is van onze hobby.

Nogmaals ik wil hiermee niemand iets alleen een advies van een kant die hier dagelijks mee heeft te maken en hier iets ziet smeulen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

SDHam schreef:
Na dat klop ik ben pas sinds gisteren geregistreed en heb ook allen op dit gereageerd omdat dit ook onder mijn beroep valt letselschade advocaat. Was eigenlijk op zoek gisteren naar info over een hengst en via via kwam ik hier terrecht wat mijn irritatie wekte sorry dat ik dat zeg.

En om dan direct te zeggen dat je dat genoeg zegt geeft dan weer zo´n verkeerd beeld van je. wat je waarschijnlijk helemaal niet wilt en ik dat ook niet denk hoor. Vindt gewoon jammer dat er zo met elkaar om gegaan wordt. Zie dit dagelijks in mijn beroep en wil je er toch op wijzen dat het een hele hoop mazen in de wet geeft die het voor beide partijen EXTREEM moeilijk kan maken en denk niet dat dat de bedoeling is van het hele verhaal.

Bij iedere juridische stap die je zet of gaat zetten zal een ieder van mijn collega´s jullie adviseren om het toch eerst een zo op te lossen. Zodra wij als advocaten iets gaan ondernemen kost het altijd geld. Zelfs een mail, telefoontje, brief en eventuele gesprekken gaan we dan proberen ergens te verhalen en kan me niet voorstellen dat dit is wat jullie (beide partijen willen)

Ik heb me alleen met dit onderwerp bemoeidt iets wat ik normaal nooit doe omdat, dit straks helemaal de verkeerde kant gaat oplopen. Wat zonde is van onze hobby.

Nogmaals ik wil hiermee niemand iets alleen een advies van een kant die hier dagelijks mee heeft te maken en hier iets ziet smeulen.

En dan zó'n spelling???
:=

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:53

Jeanine84 schreef:
Je vriend, vader, advocaat laten bellen?

ik was gewoon langs gegaan met me pa mijn pa gaat altijd met me mee politie doet er niks aan en het is te klein voor een zaak
maar ik was er langs gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:09

SDHam, had mij dan liever een pm gestuurd, is een stuk persoonlijker en wordt dan niet verkeerd opgevat.

nikita_benno ik ben 27 en mijn vader woont 220 km verderop en heb ik geen contact mee. Dus helaas geen optie voor mij.

SDHam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:01

Mijn spelling is idd slecht maar verdien daar niet mijn geld mee hihi met wat ik hier schrijf lang leve de spraakcomputer.

volbloedje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:12

Maar goed, smaad is idd bij onwaarheden en het spijt me, maar ik heb exact dezelfde ervaringen en ook ik zie de reactie van Sandra als een hoop excuses en mooipraterij die helaas niet gestoeld zijn op enige vorm van realiteit.
Als normale, persoonlijke communicatie mogelijk was, was dit allemaal niet zo uit de hand gelopen, is ook mijn persoonlijke ervaring.
Ik weet ook dat je niet iedereen tevreden kunt stellen, maar zoveel mensen tegen je in het harnas jagen is ook weer geen toeval.
Het gaat er bij mij niet in dat al deze mensen vallen onder de categorie "onmogelijke klant", ik weet zelf hoe ik ben in elk geval.

SDHam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:20

Is maar een idee hoor weet ook niet of jullie (beide partijen) daar iets aan hebben. Probeer het eens via Slachtofferhulp die zoeken wel uit wie waar recht op heeft en hoe verder het probleem (voor beide partijen) op een correcte manier af te handelen

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:45

Slachtofferhulp zal niet meer kunnen doen dan je doorverwijzen naar het juridisch loket. Het juridisch loket zal concluderen dat dit een civiele zaak is, dus een zaak voor de rechter in dit geval. Via de rechter kan je de betaling waar je recht op hebt afdwingen.
Maargoed het lijkt mij dat de stalhouder hier niet voor kiest en dat moeten ze ook niet willen lijkt mij. Soms kan het niet anders.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 06:50

Ik was het eigenlijk niet van plan om in dit topic te reageren maar ik kan het toch niet laten :Y)

Ten eerste vind ik het ontzettend vreemd dat je als stal eigenaar niet bij het opzeggen van de
stalling op de laatste dag ALLES afhandeld en daarmee ook de borg en betalingen.
Mocht het zijn dat Nienke nog bv nog een wormenkuur of andere dingen had moeten betalen dan had ook
Nienke dit VOOR of BIJ vertrek moeten afrekenen.
Dus in mijn ogen zou dit andersom ook moeten gebeuren of in iedergeval binnen een termijn van laat maar
zeggen 2 weken of zo..

De staleigenaar vind ik eerlijk gezegd een slap excuus geven hier in dit topic, al zouden ze een boekhouder hebben die dit voor hun regelt dan nog zou het allang betaald kunnen zijn.

Nienke ondanks dat wij niet echt op goede voet staan met elkaar hoop ik toch dat je je geld zo snel
mogelijk terug krijgt ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:52

SDHam, ik vind er peroonlijk een hele dreigende ondertoon in je bericht zitten die uitermate ongepast is (een professionele letselschade advocaat stelt zich niet zo op dunkt mij) ! De manier waarop jij jouw verhaal neerzet, spreekt niet voor je. Op basis van jouw reacties zou ik mijn paard NOOIT bij jou op stal zetten. Je geeft een goed voorbeeld van hoe je geen zaken met elkaar doet.

TS en anderen hebben al het recht hier om advies te vragen en hun verhaal te doen. Verder sluit ik me bij Dunja aan.

TS, succes!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:57

SDHam schreef:
Mijn spelling is idd slecht maar verdien daar niet mijn geld mee hihi met wat ik hier schrijf lang leve de spraakcomputer.

Kan me zo voorstellen dat je toch ooit wel een universitaire studie hebt moeten doen....

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:52

Abeltje77 schreef:
SDHam schreef:

En dan zó'n spelling???
:=

_O-

Denk ook persoonlijk dat een letselschade advocaat wel iets beters te doen heeft dan Bokt af te struinen.

Daarbij had TS toch al juridisch advies gevraagd, waarna een aangetekende brief is verstuurd naar de staleigenaar. Ik vind dat TS alles netjes heeft opgelost. Ze vraagt enkel advies op bokt hoe ze het anders en verder op moeten lossen. Dus als je advies wilt geven doe dit dan inderdaad op een adviserende toon en niet op een aanvallende manier. Denk toch dat je als letselschade advocaat gewend bent om mensen op een nette en opbouwende manier te benaderen, want anders bereik je als letselschade advocaat niets.

Verder sluit ik me bij Dunja aan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:24

Ook ik en nog 3 andere mensen zijn weggegaan bij Groensehof wegens zeer slechte ervaringen.
Je kan me pmen voor meer info want het wordt er offtopic.
Ik kan iedereen verzekeren dat Sandra zeker een leuk verkooppraatje heeft maar zodra je er staat wordt het allemaal minder leuk, zeer onprettig eerder.
Mocht je iets willen beginnen tegen haar en je hebt getuigen nodig over de manier waarop zij handelt, kan je me altijd een berichtje sturen.
Gelukkig zijn wij er op tijd weggegaan en hebben gelukkig geen geld daar gelaten maar over alle andere dingen kan ik wel een boek schrijven, verschrikkelijk!

Misschien kan je nog eens aan de deur gaan? Zo hebben de mensen die met ons weg zijn gegaan hun paspoort van het paard ook terug gekregen.
Want toen wij vertrokken met z'n 4e en alles wilde afhandelen, was ineens de hele familie ziek in bed....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:34

Jeetje dat zo'n stal het zover laat komen.... dit is toch wel de allerergste anti-reclame die je maar kunt hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:54

Dunja bedankt voor je reactie, ik moet zeggen dat het van lef vertroond om in mijn topic te reageren met deze postieve reactie! Heel erg bedankt daar voor.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt aan de deur durf te gaan staan. Ben erg bang voor deze mensen geworden door een verhaal wat mij kort geleden verteld is door iemand die daar ook zeer kort geleden is vertroken.

AaronYve, alvast enorm bedankt voor de steun die je eventueel zou willen geven! Dat is al erg fijn om te horen.

Voor de rest wil ik iedereen alvast enorm bedanken voor het meedenken. Ik heb al veel nuttige tips kunnen gebruiken. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte

Spuckyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:21

Man sollte immer beide Seiten hören. Nienke spricht hier von einem unmöglichen Verhalten der Betreiber, dabei legt Sie selber solch ein Verhalten an den Tag. Als Sie mit ihrem Pferd ankam, war das Pferd mit 3 Decken eingedeckt und das Pferd war nicht geschoren (weis man hier warum man Pferde eindeckt, welcher Sinn dahinter steckt ?).
An einem noch kühlen Tag hatte Nienke Reitstunde, das Pferd war sehr verschwitzt. Nienke ging in die Waschbox und spritzte das Pferd mit Wasser ab, ohne das Pferd abzuziehen und trocknen zu lassen, stellte sie es klitschnass auf die Weide. Am nächsten Tag als wir unser Pferd von der Weide holten, bemerkten wir das hier Pferd am husten war, warum wohl ?
Ich könnte hier noch andere Sachen erzählen, lasse es aber lieber. Es macht keinen guten Eindruck sich hier auszulassen, und selber macht man Fehler die auf die Gesundheit des Pferdes geht.
Mann sollte bedenken, wenn man andere Menschen "angreift", sollte man selber erstmal auf sich schauen und überlegen ob man ohne Fehler ist.
Dies alles ist nicht auf das Thema Geld bezogen, sondern auf das, was da herum geschrieben wird/wurde.

Wenn es hier um das Thema Geld geht, dann würde ich mich auch nur auf dieses Thema konzentrieren und nicht Menschen persönlich angreifen.
Sonst könnte man den Anschein haben, dass sich einige zusammmen geschlossen haben und aus persönlichen Gründen diese Betreiber deformieren wollen.

In Deutschland gibt es ein Sprichwort:" Wer ohne Fehler ist der werfe den ersten Stein"

Dies ist an die Aussenstehenden gerichtet, die nichts mit dieser Sache zu tun haben, damit diese sich einen komplettes Bild machen können und nicht nur einseitig.
Ich kenne keinen Stall, wo man nur positives darüber hört und alles super ist. In jedem Stall gibt es mal ärger und es gehen Leute.
Gruß

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:23

Eh, iemand die dit kan vertalen??? :=

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:08

Jeetje, het begint wel een steeds kinderachtiger topic te worden zeg.

Mensen die zich ineens (toevallig?) aanmelden en hier verhalen gaan neerkwakken over dat Nienke niet goed voor haar paard zorgt (behoorlijk off-topic lijkt mij overigens), letselschade advocaat die niet kan spellen, 1 reactie van de stal (die uiteraard geen blaam treft). Wat een gênante vertoning.

Nienke, nogmaals, ik hoop echt dat je dit op kunt lossen. Als ik het zo lees zijn er met jou heel veel slachtoffers van deze mensen en zou ik als ik jou was jullie krachten bundelen om toch nog wat van je geld terug te zien. Ik help het je hopen maar wees blij dat je daar i.i.g. wegbent.