Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
caspar2007 schreef:ik zelf vind 1 kilo per dag voor een volwassen paard erg weinig.
zeker als deze hoog in de sport lopen.
zelf moet je ook eten om goed te kunnen presteren.
en met 1 broodje per dag zou ik het zelf niet redden hoor
maar goed ieder zijn eigen ding.
vond het alleen zo weinig vergeleken met de stal waar ik sta en wat ze daar te eten krijgen.
Joto schreef:caspar2007 schreef:ik zelf vind 1 kilo per dag voor een volwassen paard erg weinig.
zeker als deze hoog in de sport lopen.
zelf moet je ook eten om goed te kunnen presteren.
en met 1 broodje per dag zou ik het zelf niet redden hoor
maar goed ieder zijn eigen ding.
vond het alleen zo weinig vergeleken met de stal waar ik sta en wat ze daar te eten krijgen.
Even offtopic:
En waar is het hooi/kuil/gras in dit verhaal dan?
Krachtvoer is maar een bijzaak..
Niet om je aan tevallen o.i.d. verder hoor maar gewoon nieuwsgierig.
Wij hebben een merrie op stal met een veulen aan de voet, die doet op het moment weinig dan alleen in het gras lopen, die krijgt minstens 3 kilo per dag, naast de hele dag kuil en gras.
Mijn merrie train ik op M/Z niveau, die werkt 4 a 5 dagen in de week, en die doet het op een half kilootje per keer, en een zogend veulen.
Ik heb het hier beide over paarden van 1.65
Ontopic:
Ik denk zeker dat er genoeg mensen zijn die het redden met 150 per maand, (denk aan de kleinere sobere pony's), alleen in de wei e.d.
piecon schreef:Ik ben pm ongeveer 90 euro kwijt voor voer, stro en hooi en 's winters wortelen erbij. Enten is 1 keer per jaar, de smid 1 keer per 2 maanden, net als ontwormen. Tel er ongeveer 40 euro bij is 130 euro per maand.