Als je paard zo ziek is dat het lijdt...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou je doen als je paard ziek is en lijdt?

Naar de slacht brengen
26 (19%)
Een spuitje van DA
105 (80%)

Totaal aantal stemmen: 131

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:09

Saar"]
[quote="imker schreef:
Van een kennis van ons, een slager, heb ik zulke vreselijke en gemene verhalen gehoord, wat ze de eigenaar van een paard wel niet aandoen...
Vreselijk!! Meteen recht voor de neus van de eigenaar masker op een sjakka-paard-dood of heel gemeen sarcastische opmerkingen maken.

Dat kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen......dan zouden ze toch binnen de kortste keren geen klanten meer krijgen? Er zullen best lompe slagers zijn, maar lompe dierenartsen bestaan ook.
[/quote]
Je moet gewoon even bellen, je weet snel genoeg waar je aan toe bent.
Ik hoor hier in de buurt hele goede verhalen over het slachthuis in Nijkerk, ik heb er ook wel eens heen gebeld toen ik een paard kon overnemen voor slachtgeld en ik de huidige slachtprijs niet wist.
Ik kreeg een heel aardige vent aan de telefoon (de slachter zelf) en die vroeg me waarom ik dat wilde weten en vervolgens heeft hij me wat ervaringen verteld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:17

slagers zijn echt niet allemaal boemannen, net zoals varkenshouders of koeboeren of kippenhouders allemaal boemannen zijn

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:07

Ik ga voor een spuitje, en dan wel in overleg met de dierenarts dat er een goede hoeveelheid wordt gegeven.
Overigens denk ik dat in veel gevallen paarden helemaal niet geslacht mogen worden. Paarden die pijn hebben, of waar al even mee gedokterd wordt, hebben vaak medicijnen gehad, en ook op bijv. wormenkuren zit een flinke wachttijd. Ik zou van mijn leven niet een paard van medicijnen afhalen en een poos pijn laten lijden om maar van het slachtgeld te profiteren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:48

maar wie zegt dat ze naar de slacht gaan voor het geld? Wij hebben daar absoluut andere argumenten voor, en die hebben juist te maken met dat vechten tegen zo'n spuitje. Ik ken hier in de buurt een paar slagers waar het heel netjes geregeld wordt en dat vind ik een prettig idee. Die paar euro's (als dat al het geval zou zijn) mogen naar Brooks toe wat mij betreft.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:07

Lielle schreef:
Die paar euro's (als dat al het geval zou zijn) mogen naar Brooks toe wat mij betreft.

Inderdaad, alsof je blij wordt van geld, als je paard net is overleden........tuurlijk die mensen bestaan, maar de voor de meeste mensen is dat niet de reden om een paard naar de slacht te brengen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:33

Ik denk dat je je behoorlijk kan vergissen in dat aantal mensen (zo denken wij, maar zo denkt niet iedereen), maar waar het mij om gaat, is dat bijvoorbeeld een goed ontwormd paard al de helft van de tijd niet geslacht mag worden, omdat wormenkuren een behoorlijke wachttijd hebben. In geval van een paard met pijn wacht je echt niet tot die 4 weken voorbij zijn.