Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lientjeds schreef:wat een onzin, overdag met peesbeschermers en springschoenen op de weide!
Dat kan toch niet gezond zijn?! Beseffen deze mensen dat niet?
nee lekker een paard met gebroken griffelbeen en tig schieffels,dat is lekker
, en het zijn springpaarden (ik snap wel dat sommige dressuurpaarden echt ver overstappen en zichzelf soms blesseren).
Ik wens dit niemand of niets toe, dus ik zal zeker mijn paard niet gaan inpakken hoor.
lientjeds schreef:Vriendlief heeft een 10tal paarden, ikzelf zo'n 15 jaar een 2 tal. Ik heb nog nooit peesblessures/gebroken griffelbeentjes of wat dan ook tegengekomen.![]()
toch maar ff afkloppen, want na zo'n stelling weet je maar nooit!
Onze paarden krijgen wel altijd weidegang, en het zijn springpaarden (ik snap wel dat sommige dressuurpaarden echt ver overstappen en zichzelf soms blesseren).
Ikzelf heb ooit es een maand in een steunverband gezeten in de maand juli, van mijn kleine teen tot aan mijn romp.Ik wens dit niemand of niets toe, dus ik zal zeker mijn paard niet gaan inpakken hoor.
Hij kan echt wel gek doen maar hij kan eigenlijk prima op zijn eigen benen letten
Karennnn schreef:Ik heb dit al eens ergens gezegd, maar je moet daar echt mee opletten hoor! Sommige peesbeschermers laten niet genoeg lucht door, waardoor de benen erg warm komen te staan wat kan leiden tot kleine kwaaltjes, maar verder kunnen peesbeschermers ook veel meer kwaad doen. Mijn ex trainer had een B pony merrie en ze waren op wedstrijd gegaan en die avond op de wei en (was eenzwarte met zwarte peesbeschermers) niet gezien dat ze nog peesbeschermers aanhad. De volgende dag liep ze super kreupel en de benen zijn er uiteindelijk niet doorgekomen en ze kon enkel gebruikt worden als wandel/gezelschapspaardje. Wat ze exact had weet ik niet, maar dierenarts dramde er toen op dat peesbeschermers aanlaten echt héél erg gevaarlijk is voor verstikking en voor verwarming e.d. Wij doen ze ook geen bescherming aan hier, maar dat is ook niet nodig. Moest een paard zich overtrappe zou ik springschoene aandoen, maar peesbeschermers niet zo snel...

mirgino schreef:_janet_ schreef:Je krijgt juist meer peesschade met bescherming al zonder.
onderbouw deze uitspraak eens, ik ben het er nl niet mee eens.

)