heb jij een ruin, merrie of een echte man??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat heb je of zou je willen hebben: Een ruin, merrie of hengst???

hengst
23 (13%)
merrie
63 (37%)
ruin
68 (40%)
nu nog hengst, maar binnenkort ruin
3 (1%)
weet ik nog niet
1 (0%)
maakt me niet zoveel uit
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 166

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:23

twee ruinen, een merrie en hopelijk nog een merrie over een dag of tien. Geen specifieke reden, behalve dat we met de merrie (+ aanstaande dochter *duim*) willen doorfokken en dat gaat wat lastig met een ruin Haha!
Ik heb ook een hengst gehad, een schatje die superbraaf was, maar ik vind het wel veel bewerkelijker.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:25

Heb nu alleen nog maar een 1,5 jarig hengstje, nu nog een echt knuffelbeest, maar als ie hengstenstreken gaat krijgen dan komt de dierenarts toch even langs. Merrie's hebben niet mijn voorkeur, heb vaak wat problemen met hun karakter. Maar mijn vriend zweert erbij, omdat ze meer voor je willen werken, volgens hem dan. Ik hou het bij ruinen of een hengst (mits die echte hengsten streken niet zo duidelijk aanwezig zijn).

Lolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:49

Allemaal!! :S een hengst, merrie's en ruintjes!! :S wat moet ik nu invullen??

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 16:44

Ik wou graag een ruin, maar het had net zo goed een merrie kunnen zijn, maar het nadeel daarvan vindt ik toch wel de wisselende stemmingen. Hoewel ik op de en of andere manier toch het idee heb dat je met een merrie sneller een band hebt. Hengsten zijn over het algemeen snel afgeleidt. Baloe is half hengst en half ruin, hahaha! Hij heeft al een aantal pogingen gedaan om een merrie van onze manege te dekken! haha, de maloot...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:32

mmm, ik heb een hengst. bijna 3 jaar... Een paard met een gouden karakter.... Vandaag met hem naar een vriendin van mij gewandeld, die heeft een merrie. Toen ik er was vertelde ze dat haar merrie wel hengstig was Boos!
MAar ik met baloe daar naar toe gewandeld. Reageerd hij niet eens op een hengstige merrie!!! Die merrie stond er helemaal klaar voor, staart omhoog, wijdbeens staan...
IS DIT NORMAAL GEDRAG Verward

Maar waarschijnlijk komt woensdag wel de veearts langs...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:37

Ik heb een hengst, heb daar ook voor gekozen, hiervoor heb ik een ruin en een merrie gehad maar ik ben zelf niet echt een merrie mens Knipoog Dat voegt heel vaak niet bij mij.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:29

ik wil dus een lipizzanner hengst
we beginnen met een man tot dat ie zich als een man gaat gedragen en dan is het een halve man

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:59

Ik heb dus een merrie.
Ik heb zowel veel ruintjes als merries gereden, ook wel wat (erg jonge) hengsten. Heel jonge hengsten zijn bij ons nooit zo'n ramp, weten vaak niet dat ze ballen hebben.
Ik kan vaak met ruinen iets beter overweg qua rijden, maar qua karakter heb ik toch liever een merrie. Alle paarden waar ik echt super gek mee ben/was waren zo'n beetje merries. Ik hou wel van dat trutmeloenige Tong uitsteken
Eldientje is een merrie, en t is ook echt zo'n mutsje, en wel een heeele lieve Lovers

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:47

Ik heb een "late ruin", gecastreerd toen ie 8 was. Voor mij is het eigenlijk "een ruin die denkt dat ie nog hengst is".