Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsii schreef:Hebben ze in de zomer eigenlijk ook weidegang ter beschikking?
Djilan schreef:ja dat snap ik, maar als iemand roept dat een hit actiefstal een goede oplossing is omdat ze geen schuilstal mag neerzetten klopt het niet
eowyn04 schreef:horsii schreef:Hebben ze in de zomer eigenlijk ook weidegang ter beschikking?
ja, die hebben we ook.
Niet zo heel veel land, maar je paard kan het land op.
Jesito:
Tja, je moet toch een omheining maken, dat moet je met weidegang en paddock ook.
En er staan bij ons ook paarden enkelt op hooi of kuil en geen biks.
Die paarden komen alleen in die stations en niet in het kuil. Ook dit kan je de paarden aanleren.
En die menselijk machines, tja of je nu met een shovel kuil neerlegt en met een schuif opengaat en ze kunnen eten of je legt het
in de paddock? Dat maakt natuurlijk geen drol uit.
marjan2507 schreef:Bij Mansour weet ik dat sommige paarden toch daadoor te weinig hooi of brokjes binnen kregen en daardoor apart bijgevoerd moesten worden..
eowyn04 schreef:Bij ons lopen er verschillende op ijzers.
Die van mij, iris voor op ijzers en achter niet en eowyn helemaal niet. Haar hoeven houden het goed.
Natuurlijke "slijtage".
Bij ons wordt het ook in de gaten gehouden of alle paarden genoeg eten. Diegene die te weinig eten worden door
de mensen erin gezet.
Maar vaak regelt de kudde het ook. Het is alleen zo, dat als de hoogste in rang komt als eerste eet, als die uit gegeten is, dan
kan er een ander in. En wij hebben meerdere kuil, dus de paarden die misschien wat lager in rang staan, gaan ook vaak naar een ander
station.
Jesito: is goed hoor![]()
En idd, je zou het eigenlijk met eigen oog moeten zien. Dan kan je gelijk ook anders oordelen.
Maar de een vind het wel wat en de ander niet.
Ik persoonlijk zou mijn paarden echt niet meer in een hokje willen hebben van 3x3.
En mijn paardjes doe ik er ook geen plezier meer mee.