Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
manutjuh schreef:Nee maar ik gaf maar even een voorbeeld, bedoelde niet om de reactie zelf, maar meer over hoe groot de verschillen op onze stal zijn. En dat zijn dus reacties die ik vaak krijg als ik er ben, dan komen ze naar me toe en zeggen ze zulke dingen.
. Het is altijd zo jammer dat mensen met paarden zich zo met elkaar bemoeien. Als iemand zijn paard niet op het land wil, dan laat je dat toch gewoon gaan? Dat is haar euze... En het heeft helemaal geen zin daar over te oordelen. Dat zij andere inzichten hebben wil niet zeggen dat die per defenitie fout zijn! Ik ken ook mensen die hun paarden niet op het land willen, daar hebben ze allemaal hun eigen redenen voor. Hoewel ik mijn pony wel op het land wil hebben, snap ik hun redenen wel en laat ik ze gewoon hun eigen gang gaan.
.
. ALs andere mensen naar je toe komen dan zeg je gewoon dat jij denkt het zo het beste te doen en dat zij vooral hun eigen dingen moeten doen. Niks geen geoordeel
mariska32 schreef:als het over 1 nacht gaat dan snap ik jouw opmerking niet.![]()
het gaat hier al jaren niet anders en als er een blesure is komt dat niet omdat ze een nachtje binnen staan.
.
_Lott schreef:ik vind het risico dat ze elkaar gaan slaan uit verveling ook groter als ze ALTIJD binnen staan, ipv elke dag een paar uurtjes bij komen om zich uit te leven
manutjuh schreef:Daarom vind ik jouw reactie ook redelijk denegrerend, zeker je eerste zin. Het is leuk voor recreatiepaarden. Waarom zou het alleen voor recreatie paarden geschikt zijn? Bij ons in de stal is er nog nooit een paard met een blesure geweest. Alsof de paarden in een groep niet hoog in de sport kunnen rijden. Ben het wel met je eens dat als je paard snel trapt de kans op blesure's natuurlijk hoger is.
Sorry als dit hetzelfde is als met jou en het niet denegrerend bedoeld is, maar zo komt het over.

Angeliekje schreef:Ik zweer echt bij de groepsstallen! Mijn tinkermerrie heeft een aantal jaar bij een tinkerfokkerij gelopen waar ze naast enkele "gewone" boxen ook een groepsstal hebben (met uitloop naar buiten).
Fotootje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QR4Y66VM.jpg
We zijn ondertussen naar een particulier verhuisd, en waar we zelf gelukkig ook inspraak hebben over hoe we onze paarden willen houden. Dit is dus ook een inloopstal geworden waar ze ook dag en nacht naar buiten kunnen (zelfs nu nog).
Ik vind, nu ik de groepsstalling gewend ben, het ideaal om een paard zo te houden. Ik zou mijn tinker bijvoorbeeld niet meer in een enkele box stoppen, aangezien ze eenmaal gewend is om lekker bij anderen te staan en ook dat ze gewoon naar buiten kan wanneer ze wil. Ze staat ook vaker buiten te kijken dan dat ze in de stal staat moet ik zeggen.
jesito schreef:Angeliekje schreef:Ik zweer echt bij de groepsstallen! Mijn tinkermerrie heeft een aantal jaar bij een tinkerfokkerij gelopen waar ze naast enkele "gewone" boxen ook een groepsstal hebben (met uitloop naar buiten).
Fotootje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QR4Y66VM.jpg
We zijn ondertussen naar een particulier verhuisd, en waar we zelf gelukkig ook inspraak hebben over hoe we onze paarden willen houden. Dit is dus ook een inloopstal geworden waar ze ook dag en nacht naar buiten kunnen (zelfs nu nog).
Ik vind, nu ik de groepsstalling gewend ben, het ideaal om een paard zo te houden. Ik zou mijn tinker bijvoorbeeld niet meer in een enkele box stoppen, aangezien ze eenmaal gewend is om lekker bij anderen te staan en ook dat ze gewoon naar buiten kan wanneer ze wil. Ze staat ook vaker buiten te kijken dan dat ze in de stal staat moet ik zeggen.
Blijven die paarden achter dat plankje staan???
Daar was die van mij allang overheen gesprongen.
)