Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ess_Ramona schreef:Paarden alleen laten is niet goed.
Een paard hoort bij een kudde, en niet alleen.
kazary schreef:Dat je niet direct iets ziet wil niet zeggen dat er ook niet iets is. Net zoals bij mensen is het ene paard een paard dat zijn emoties toont en de ander een binnenvetter.
Van mij mag hier de regel komen net als in andere landen dat een paard niet alleen gehouden mag worden maar met tenminste 1 soort genoot.
Kun je dat niet betalen stal je je paard op waar hij samen kan staan of koop je er geen.
Ess_Ramona schreef:Paarden alleen laten is niet goed.
Loose schreef:Ess_Ramona schreef:Paarden alleen laten is niet goed.
Voor sommige paarden is het juist beter om het alleen te zetten.
Ik weet een paard en dat was altijd het pispaaltje bij de andere paarden. Werd altijd getrapt enzo. En het was niet alleen die groep maar ook als je hem tussen een andere groep paarden zette was ie weer het pispaaltje. Ik denk dat hij een soort sociale stoornis had ofzo dat hij altijd het pispaaltje was. Maarja, dat paard het dus gewoon een stuk meer rust en werd niet gebeten en getrapt als ie alleen stond.
Maar dat kan echt niet! hij werd helemaal zielig en lusteloos, ik zag de pretlichtjes uit zijn ogen verdwijnen
nooit een paard alleen laten staan, het zijn niet voor niets kuddedieren! 

wopkelover schreef:Als je echt weinig ruimte hebt kun je er ook een geit of schaap bij zetten hoor. daar vermaken ze zich ook mee en trouwens ik weet niet hoor maar al die mensen die op een pensioen stalling staan
jullie paarden staan ook alleen!
Ze kunnen niet snuffelen of elkaar aanraken en meestal elkaar ook niet zien
Dus, hoezo kudde ?
lovelucydan schreef:sorry hoor,
maar jullie hebben het steeds over dat je iets moet verzinnen waardoor ze een maatje krijgen.
maar er zijn nou eenmaal mensen(waaronder mijzelf) die geen geld, tijd en zin hebben in een extra paard (van shetlander tot shire).
dat kan toch?
sorry maar ik stoor me eraan dat mensen maar denken dat alles maar mogelijk is en dat er wel wat op te verzinnen is![]()