onwetendheid??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:48

Daffie, je bedoelt waarschijnlijk Einschusch

daffie1986

Re: onwetendheid??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:56

juist ja of zit dat nou tot hoger ik zie wel overal wondjes dus t zou volgens mij een mogelijkheid kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:05

mmm, ik volg dit topic even, ben zeer benieuwd hoe het afloopt.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:38

Is er al iets gebeurt?

SvdVlugt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:47

ben ook erg benieuwd, hoop dat er op hele korte termijn actie word ondernomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:53

je moet de dierenbescherming niet langssturen als je geen ruzie wilt je kunt het ook gewoon overleggen met de eigenaar als je zegt dat dit echt niet kan enz of luistert die er niet naar?

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:39

Een reactie over hoe het nu met het veulen gaat is denk ik teveel moeite???

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:50

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat jullie graag een reactie zouden zien. Het is echter aan TS om dat wel of niet te doen. Verdere reacties in het topic daarover zullen dan ook worden verwijderd. :)

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 11:56

Ik begrijp allemaal erg goed dat jullie graag willen weten hoe het verder met het veulen gaat, maar ik heb verder nog niets. De hoefsmid is nog niet langs geweest want ik zit zelf ookgewoon financieel in de oliebol.. Helaas kan ik dus op dit moment nog niets voor haar betekenen en de dierenbescherming vind ik nogal rigoreus..

Jammer dat ik er zo op aangevallen wordt, zit nu ook te tobben met mijn eigen paard..

In ieder geval: Van mijn kant nog geen verandering, ik ga er vanmiddag even heen en dan kan ik haar weer bekijken. Ik zie het eigenlijk somber in voor haar.. Haar haren groeien niet goed aan (zou je toch denken dat het na 4/5 maanden redelijkerwijs weer is aangegroeid maar 't zijn nog gewoon baby-haartjes) en haar beentje blijft dik.

Dus als er toch mensen zijn die zich geroepen voelen haar te helpen, PB me, misschien kunnen we wat voor haar betekenen..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:59

Je zou het aan de dierenbescherming kunnen laten weten, deze geven de eigenaar eerst een waarschuwing. Dan moet er wel een belletje gaan rinkelen.

Wat je ook kunt doen is jouw dierenarts ernaar laten kijken, vertellen wat het verhaal is en vragen of hij/zij advies wilt geven aan de eigenaar. Als je het goed regelt, dus van te voren bespreekt, kun je het vast wel zo doen dat jij dat niet hoeft te betalen. Veel veeartsen zijn wel bereid om voor zoiets even gratis langs te rijden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:24

@Steefjevos en alle andere met advies de dierenbescherming bellen: TS wil graag annoniem blijven en de paarden blijven rijden. De db neemt vaak dieren in beslag zonder een waarschuwing, en de meeste daarvan moeten ook weer terug naar de eigenaar omdat de db te weinig verstand ervan heeft en al veel te vroeg begint te roepen dat een dier verwaarloosd wordt. En als je dan als eigenaar je paarden terug krijgt hebben ze nog verse wonden ook hier komen de laatste tijd heel veel klachten over binnen bij dieren in nood. Als je dan wilt melden dat er dieren verwarloosd zijn kun je beter meteen de aid bellen. Dus Nikki niet bellen hoor

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:40

paardje krijgt de basis verzorging, dus wat moet de DB ermee?
TS, ik zou maar even afwachten dan, als de hoefsmid weer komt doet hij vast ook het veulen wel,
en nog even dan kunnen de paarden weer naar buiten.
misschien knapt het veulen daarvan op, misschien niet,
uiteindelijk is de kans groot dat het bij de slacht beland, als jij het veulen niet weg kan kopen, dan zal je het toch aan de eigenaar moeten overlaten wat hem het beste lijkt..
misschien is er iets te verzinnen om het vocht af te laten drijven, iets wat je door het voer kan doen, maar uiteindelijk is dat bestrijding van de symptomen, en wie weet wat de oorzaak is..
zo'n jong dier met zoveel manco's.. het is natuurlijk erg sneu, maar dan zit er dus echt iets niet goed in de aanleg van het veulen..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:28

daffie1986 schreef:
@Steefjevos en alle andere met advies de dierenbescherming bellen: TS wil graag annoniem blijven en de paarden blijven rijden. De db neemt vaak dieren in beslag zonder een waarschuwing, en de meeste daarvan moeten ook weer terug naar de eigenaar omdat de db te weinig verstand ervan heeft en al veel te vroeg begint te roepen dat een dier verwaarloosd wordt. En als je dan als eigenaar je paarden terug krijgt hebben ze nog verse wonden ook hier komen de laatste tijd heel veel klachten over binnen bij dieren in nood. Als je dan wilt melden dat er dieren verwarloosd zijn kun je beter meteen de aid bellen. Dus Nikki niet bellen hoor

Hmm, dan wordt het wel erg lastig.

Ik vind trouwens niet dat je ervan uit moet gaan dat de DB je dieren slechter terug brengt dan dat je ze daar brengt, daar schiet je niets mee op. Maar dat is uiteraard een ander discussiepunt.

Dan zou ik toch mijn hoefsmid/dierenarts, als ze er toch zijn, snel een blik op het dier laten werpen (een béétje vriendelijk persoon doet dat kosteloos). Je zou dan zelf een brief kunnen maken waarin je uitlegt wat jou dwarszit op het gebied van ontbrekende verzorging, dan zou je dat je dierenarts en/of hoefsmid laten ondertekenen. Dan heb je een bevestiging van vakmensen en het is een vriendelijke en niet dwingende methode om de eigenaar duidelijk te maken dat er iets mis is. Ook maakt het wat meer indruk dan dat je het zelf alleen maar verteld/vraagt.

Ik heb gesproken met een veearts, ik was op stage, die ook eens vertelde van een soortgelijke situatie waarbij ze het op bovenstaande wijze hebben opgelost. Het kán dus werken.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:43

Dan kan ik alleen maar hopen voor dat dier dat er een vakkundig persoon bijkomt, en niet dat ze zelf gaan dokteren met hem/haar.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:05

pastel schreef:
Dan kan ik alleen maar hopen voor dat dier dat er een vakkundig persoon bijkomt, en niet dat ze zelf gaan dokteren met hem/haar.

Lijkt me niet , ik ken de TS en ik weet zeker dat ze dat niet doet ;)

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:58

Passorapard schreef:
pastel schreef:

Lijkt me niet , ik ken de TS en ik weet zeker dat ze dat niet doet ;)

In welk opzicht bedoel je dat?
Dat er geen vakkundig persoon bijkomt of dat ze zelf niet gaat dokteren?

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:23

dat ze zelft niet gaat doktoren ;)

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:09

Pffft, heb het allemaal eens door zitten lezen, wat een verhaal zeg! Jammer dat je het veulen niet kan kopen, maar aan de andere kant scheelt het je een hoop problemen denk ik. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Suc6 ermee!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:52

Als ik jou was zou ik eens proberen om er met de eigenaar over te praten en niet in eerste instantie aanbieden om te delen in de kosten voor een DA, omdat het in principe wel zijn paard en dus zijn verantwoordelijkheid. Dit is iets wat je evt. later nog kan proberen, maar hier zou ik niet meer beginnen. Wel kun je hem uitleggen dat dit zo echt niet kan en hem ook de gevolgen uitleggen.
Ik zie dat je moeder al heeft gezegd dat ze hem niet wil kopen, maar anders zou ik het je ook echt afraden, want je weet niet wat het beestje heeft en het kan nog een hele lange en vooral dure lijdensweg worden als ik dat zo hoor.
Wel kun je natuurlijk bovenstaande dingen doen, zoals been afspuiten, wandelen ed, maar ik zou er geen geld in gaan steken! Dit kan hem namelijk 1. in het verkeerde keelsgat schieten en 2. het kan dan ertoe leiden dat hij ook voor andere dieren geen DA laat komen, omdat hij hoopt dat jij dit wel voor hem opknapt.
Spreek hem dus (op een vriendelijke manier) aan op zijn verantwoordelijkheden!