Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:52

@ Hinke , Ik heb geen eigen paard. Maar ik rijd een paard van een fokker. Dus ik doe er alles mee en hij fokt ermee. Er staan nog meer paarden die ieder een eigen 'eigenaresse' heel goedkoop dus(allemaal zijn ze eigendom van die fokker.
We hebben 22 goede stallen incl. bak met verlichting, kleine kantine ,longeerring,en genoeg weide
en maar 8 stallen bezet zonde van die andere stallen die over zijn.
Maar de eigenaar wilt dus geen pensionmensen op onze stal. Dan wordt het onrustig enz.

En in Noordwijk? Deze stal?
http://www.kleihoeve.nl/ weet niet of het duur is?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:55

Hier in de buurt van Utrecht ook. Het is kiezen, en vaak niet met de beste opties. Voor de ruiter is er alles, verwarmde kantine, binnenbak ed. Momenteel sta ik op een stal waar ze voor Utrecht veel buitenkomen, tussen de 8-10 maanden in het jaar op het land. De andere maanden is even behelpen met de bak, maar gelukkig gaat het meestal goed met de stalgenoten.

Wat ik vreemd vind is dat de meeste stallen die in de hoge prijsklasse vallen, weinig tot geen land hebben. Of van die stukjes van 10 bij 10. Daar zet ik mijn paard niet neer, die leeft echt op van weidegang. De paddock kan haar gestolen worden :D Het enige nadeel hier is dat d bak niet de meest geweldige kwaliteit heeft. Maar goed, ik denk dat de meeste buitenbakken afgelopen weken niet te rijden waren, daarbij denk ik dat mijn paard meer aan 5 uur weidegang heeft dan een 1 uur onder het zadel :)

Nexus

Re: Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:56

Kleihoeve heeft naar mijn weten zelfs in de zomer geen weidegang... Maar kan het mis hebben natuurlijk!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:59

Volgens mij zie ik daar altijd paarden buiten staan. Weet ik eigenlijk ook niet helemaal zeker :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:12

De kleihoeve heeft zomers wel weidegang :j

En je kan voor iets extra's (€10 ofzo) een paddock huren, maar dan moet je wel je eigen paard buiten zetten. :)

En stalgeld daar ligt rond de €230 voor een paard dacht ik...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:21

Ik woon zelf ook in de randstad, en met goed zoeken zijn er gerust betaalbare stallen te vinden waar je paardenbeest 's zomers 24/7 naar buiten kan, 's winters op zijn minst een dagdeel, en waar ook nog fatsoenlijke voorzieningen zijn :) hiervoor stond ik op een stal voor 150 per maand, 's zomers 24/7 op het land, 's winters een uur of 3 in de bak, stalgeld was all inclusive. Ben daar toen vanwege omstandigheden weggegaan, sta nu op een stal voor 200 per maand in de wintermaanden, 125 per maand in de zomermaanden. 's zomers 24/7 naar buiten, 's winters overdag de hele dag naar buiten (op het land of in de paddocks, afhankelijk van het weer) en 's nachts lekker op stal :) ook dit is all inclusive. Op beide stallen was een bak e.d. aanwezig..

Het is even flink speuren en zoeken, want een hoop stallen adverteren niet op internet..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:21

jarco schreef:
hoi hoi

hier een warmonder / sassenheimer .

probeer het eens bij pensionstal pegasus in warmond, max 20 prive paardjes en ze worden elke dag een tijdje buiten gezet met een maatje.

anders bij ....( naam weet ik niet )
noordwijk, bij beuk ( al die bussen ) recht oversteken en dat pad langs die autoweg volgen.
bij dat kruisingkje aan de rechterhand heb je een boerderij / pension stal met veel weide gang en een binnen, buitenbak enz enz. genoeg paddocks en een stapmolen.
mijn vriendin staat daar, en is absoluut niet de rijkste.

Kan jij bij die vriedndin navragen hoe die stal heet?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:34

Loesje88 schreef:
De kleihoeve heeft zomers wel weidegang :j

En je kan voor iets extra's (€10 ofzo) een paddock huren, maar dan moet je wel je eigen paard buiten zetten. :)

En stalgeld daar ligt rond de €230 voor een paard dacht ik...

Ik had ook al van die stal gehoord ;) Maar je moet je paard dan zelf buiten en binnenzetten, dus dan moet je nog steeds elke dag twee keer komen. En dan staat je paard de hele dag in zijn uppie buiten..

Yellowfish:onder je naam staat dat je in zaandam woont: dat is toch niet de randstad?

De mensen van mijn -hopelijk- nieuwe stal hebben nog niet gemaild. Morgen maar weer eens bellen om te vragen of ze mijn mailadres wel goed genoteerd hebben ;)

Rebeltje: dat is waar, dure stallen hebben soms juist helemaal geen weidegang ;) Maar dan wel een binnenbak, een kantine, etc etc.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:46

Ik wil best 300 euro in de maand betalen.. Maar dan wel dat mijn paard buiten staat, elke dag met een groep :) Niet voor die verwarmde binnenbak voor mij, en ook niet voor die kantine haha.

En goed zoeken, tjah, hoe vaak ik hier niet in de buurt alles heb afgereden, overal aangeklopt heb om te vragen of ze stalling hadden.
Waar ik nu sta is echt het beste wat hier te vinden is. Als het weiland het toelaat staan ze gewoon buiten, dus ook als het land in de winter bevroren is of niet te nat. En lekker met de groep op een aantal hectare land.

In de ruitershop vroeg ik om stalling in de buurt, het lijkt me dat ze daar ook wel wat weten, ze kwam met niks nieuws dat terzijde. Maar op het antwoord wat ze gaf, zei ik dat ik 2 uur per dag op het land niet genoeg vond. De reactie die ik kreeg was dat zij daar geen last van had, haar 'sportpaard' mocht maar 1 uur per dag op het 'landje' anders werd hij te dik :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:21

Ik woon zelf omgeving Delft en het is inderdaad heel erg moeilijk, ik weet 2 stallen die in de winter buiten staan aanbieden, maar waarvan er 1 stal ook maar 3 uurtjes is denk ik. Is wel zo'n beetje het beste wat er hier te krijgen is.

Waarom huren jullie niet iemand in om je paard uit z'n stal te laten halen ? (ja dat doe ik toevallig maar dat is niet de reden dat ik het vraag) Iedereen wil zo graag dat z'n paard er vaak uitkomt maar waarom laten jullie dat dan niet doen ?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 00:30

Rebeltje: idd zo denk ik er ook wel over ;)

IngridM: je bedoelt dat iemand van buitenaf je paard buiten en binnenzet? Dus iemand die niet bij de stal zelf hoort? Ten eerste, je moet dus maar net de mogelijkheid hebben dat je paard buiten kan/mag staan (dat is al het grootste probleem bij de meeste stallen) en dan moet je staleigenaar het ook nog eens goed vinden dat er 'andere' mensen op stal komen. En dan moet je nog iemand zien te vinden die in de buurt van de stal woont en die speciaal voor jouw paard sochtends en savonds heen en weer fietst om jouw paard te doen. En in het geval van mijn pony zou dat ook niet zomaar iemand moeten zijn, maar iemand die wel paarden gewend is en stevig in haar schoenen staat. Het lijkt me bijzonder lastig om dat allemaal te realiseren ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:47

Mijn ervaring is dat de meeste paarden wel buiten kunnen maar dat je het zelf moet doen inderdaad.
Ligt er ook een beetje aan of je een makkelijk paard hebt natuurlijk. En op de meeste stallen mogen toch wel verzorgers/bijrijders komen ?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:52

Is op zich een goed idee om iemand te laten komen om je paard er uit te halen. Maar ik zit met een pony van 1.35 m en ben aangewezen op verzorgsters onder de 20. Deze zitten op school en kunnen dus ook niet overdag mijn pony buiten zetten oid.
Ik heb wel geprobeerd om iemand te zoeken om met hasar te wandelen oid, had een advertentie geplaats, kreeg toen een reactie van iemand, maar die vroeg 10 euro per uur. Vond ik een beetje te gek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:59

zaandam is ook randstad

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:20

tita schreef:
Och er zijn zoveel topics hier op bokt geweest en je moet minimaal 4 uur per dag je paard uit zijn box halen anders ben geen paard waard.

Maanden heb ik gedacht dat ik iid "slecht" was.

Maar het gaat niet anders hier en dit is nog de beste stal want behalve weidegang vind ik voeren ook belangrijk

Dat wordt bij ons 6x per dag gedaan en ik ken geen stal die dat doet

Misschien is zoveel keer voeren bij veel stallen helemaal niet nodig?
Als paarden 's ochtends gevoerd worden, vervolgens 1 of 2 dagdelen in de wei staan, dan weer gevoerd worden bij het op stal zetten en dan 's avonds laat eventueel nog een keer, heb je toch ook genoeg voerbeurten? Hoeveel kilo brok moet er in een paard gestopt worden dat het nodig is het in 6x voeren te stoppen? Tuurlijk is kleine beetjes krachtvoer per keer beter dan veel in 1 keer, maar met de 2 a 3 scheppel die het gros van de paarden per dag krijgen, en ook heel veel paarden die nog veel minder krijgen, lukt het met 3x voeren toch ook wel?
Vind het veel belangrijker dat het paard een ruime hoeveelheid ruwvoer krijgt en dagelijks (meerdere keren) een aantal uur uit de stal komt.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:24

joyce B schreef:
Misschien is zoveel keer voeren bij veel stallen helemaal niet nodig?
Als paarden 's ochtends gevoerd worden, vervolgens 1 of 2 dagdelen in de wei staan, dan weer gevoerd worden bij het op stal zetten en dan 's avonds laat eventueel nog een keer, heb je toch ook genoeg voerbeurten? Hoeveel kilo brok moet er in een paard gestopt worden dat het nodig is het in 6x voeren te stoppen? Tuurlijk is kleine beetjes krachtvoer per keer beter dan veel in 1 keer, maar met de 2 a 3 scheppel die het gros van de paarden per dag krijgen, en ook heel veel paarden die nog veel minder krijgen, lukt het met 3x voeren toch ook wel?
Vind het veel belangrijker dat het paard een ruime hoeveelheid ruwvoer krijgt en dagelijks (meerdere keren) een aantal uur uit de stal komt.

Helemaal mee eens. Beetje vreemd management als men 6 x per dag voert..... Dan krijgen de paarden óf 1 handje per keer (ruwvoer of krachtvoer) óf de paarden worden 'geladen' op een manier zoals vroeger kanonnen werden geladen: met een stamper....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:37

6 keer per dag een beetje voeren is beter dan 2 keer per dag veel ineens. Even offtopic, maar dat wilde ik even melden

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:39

Idd lieveli.. en er wordt niet alleen brok gevoerd, maar ook hooi...Dus 3x brok en 3x hooi/kuil maakt ook 6 voerbeurten

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:45

ik sta met mijn paardje in assendelft, omgeving amsterdam.
betaal hier 190 euro voor een super box met zwinters een paar uurtjes padock(meestal van 12 tot donker word)
in de zomer 24/7, met zelfs de luxe dat als het s'nachts echt noodweer(onweer en regen) word dat ze dan binnen gehaald worden.
dit dan ook met het oog op de kwaliteit van het land goed te houden.
verder word er gemest gevoerd en hebben we een super rijbaan.
oke afgelopen 2 weken hebben wij ook niet kunnen rijden maar verder kan het eigenlijk altijd wel.
dus als je maar goed blijft zoeken kan je ook in en om de randstad een paard leuk en goedkoop houden.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:13

IngridM schreef:
Mijn ervaring is dat de meeste paarden wel buiten kunnen maar dat je het zelf moet doen inderdaad.
Ligt er ook een beetje aan of je een makkelijk paard hebt natuurlijk. En op de meeste stallen mogen toch wel verzorgers/bijrijders komen ?

Dat is mijn ervaring niet ;) Op de meeste stallen kunnen ze swinters gewoon helemaal niet naar buiten, ook niet als je het zelf doet. Of dus maar een uurtje ofzo.

Angelsditch: 10 euro per uur, dat tikt idd aan. En ik zou een half uurtje wandelen ook geen vervanging vinden voor buiten staan met andere paarden.

Plientjedres: dat klinkt wel goed. Heb je inderdaad geluk mee gehad ;)

Ik heb de mensen van mijn nieuwe stal toch maar weer even gebeld. Ze hadden nog geen tijd gehad om te mailen, maar het gaat wel door ;) Ik heb meteen een afspraak gemaakt voor zondag om te betalen ed.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:28

He wat goed! Gefeliciteerd!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:32

Ja wel weer heel toevallig, precies als ik zo'n topic start vind ik wat :P Ik was al veel langer op zoek, pas nu zag ik een stal die in de buurt was en waar ze naar buiten kon swinters. Het is niet chique maar wel wat ik zocht *\o/* . Uiteindelijk moeten we er wel weg omdat er huizen gebouwd kan worden maar ik kan er sowieso het komende jaar staan ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:16

Hinke waar ga je nu heen als ik vragen mag?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 23:32

Noordwijk :D Het is een klein stalletje met in totaal 5 paarden, 3 weides en 2 inloopstallen, en een kleine buitenbak. Er is ook nog een container waar je je spullen kunt bewaren. Het ligt in een woonwijk ;). Het is goed befietsbaar (ong. 6 km fietsen) en het is voor mij ook goed te betalen ;) Het enige nadeel wat ik nu zie is dat er uiteindelijk huizen worden gebouwd en we er weg moeten, maar mss duurt dat nog heel lang.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:39

oh dat van die woonwijk is wel balen, maar als het goed is hoor je wel ruim op tijd wanneer je moet ver huizen :)