Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jarco schreef:hoi hoi
hier een warmonder / sassenheimer .
probeer het eens bij pensionstal pegasus in warmond, max 20 prive paardjes en ze worden elke dag een tijdje buiten gezet met een maatje.
anders bij ....( naam weet ik niet )
noordwijk, bij beuk ( al die bussen ) recht oversteken en dat pad langs die autoweg volgen.
bij dat kruisingkje aan de rechterhand heb je een boerderij / pension stal met veel weide gang en een binnen, buitenbak enz enz. genoeg paddocks en een stapmolen.
mijn vriendin staat daar, en is absoluut niet de rijkste.
Loesje88 schreef:De kleihoeve heeft zomers wel weidegang
En je kan voor iets extra's (€10 ofzo) een paddock huren, maar dan moet je wel je eigen paard buiten zetten.
En stalgeld daar ligt rond de €230 voor een paard dacht ik...
tita schreef:Och er zijn zoveel topics hier op bokt geweest en je moet minimaal 4 uur per dag je paard uit zijn box halen anders ben geen paard waard.
Maanden heb ik gedacht dat ik iid "slecht" was.
Maar het gaat niet anders hier en dit is nog de beste stal want behalve weidegang vind ik voeren ook belangrijk
Dat wordt bij ons 6x per dag gedaan en ik ken geen stal die dat doet
joyce B schreef:Misschien is zoveel keer voeren bij veel stallen helemaal niet nodig?
Als paarden 's ochtends gevoerd worden, vervolgens 1 of 2 dagdelen in de wei staan, dan weer gevoerd worden bij het op stal zetten en dan 's avonds laat eventueel nog een keer, heb je toch ook genoeg voerbeurten? Hoeveel kilo brok moet er in een paard gestopt worden dat het nodig is het in 6x voeren te stoppen? Tuurlijk is kleine beetjes krachtvoer per keer beter dan veel in 1 keer, maar met de 2 a 3 scheppel die het gros van de paarden per dag krijgen, en ook heel veel paarden die nog veel minder krijgen, lukt het met 3x voeren toch ook wel?
Vind het veel belangrijker dat het paard een ruime hoeveelheid ruwvoer krijgt en dagelijks (meerdere keren) een aantal uur uit de stal komt.
IngridM schreef:Mijn ervaring is dat de meeste paarden wel buiten kunnen maar dat je het zelf moet doen inderdaad.
Ligt er ook een beetje aan of je een makkelijk paard hebt natuurlijk. En op de meeste stallen mogen toch wel verzorgers/bijrijders komen ?